Yo folks
Ik wil één van de volgende weken eindelijk mijn eerste alfa aanschaffen. Het wordt een 159 JTDM 115pk of 136 pk.
Nu twijfel ik nog over 2 dingen:
- De velgen bepalen toch wel sterk de look van de auto. Ik vind de 18' velgen supermooi en die van 17' eigenlijk niet mooi. Nu raadt iedere verkoper met wie ik al gesproken heb de 18' versie af omdat deze erg hard aanvoelen en weinig comfortabel op de weg zouden zijn, meer verbruik, kleine negatieve invloed op vermogen. Een aantal klanten zouden hier al spijt van gehad hebben. Toch ken ik persoonlijk ook iemand met 18' (wel 2.4 JTDM) die zegt dat dit heel goed te doen is.
- Als ik 18' velgen neem zou ik ook 136pk ipv 115pk kiezen om een aantal nadelen toch een beetje te compenseren. Nochtans zou het verschil tussen 115pk en 136pk nauwelijks te voelen zijn. Volgens de verkopers met wie ik gesproken heb.
18' velgen en 136 pk samen is een meerprijs van rond de 4000 euro ten opzichte van 17' en 115pk.
Iemand zijn mening of goede raad? Ik vind dit een zeer moeilijke maar toch wel erg bepalende keuze.
Thanks a lot