Ik zou ook denken dat dit de beste methode is om warmte weg te werken voordat het in het remsysteem komt.Ik zou sproeien in het hart/naaf TIJDENS het remmen anders werkt het als een blusapparaat.
Later koelen betekent dat het systeem heter is, de kans op thermoshock groter en de warmte zit dan al in de remleidingen (en olie).
Nadeel kan inderdaad zijn dat water tussen blokken en schijven komt (wat gebeurt er met de remmen als het regent?).
En vocht van het systeem zou tijdens het remmen op de achterbanden kunnen komen.
Wanneer gebruiken de truckracers de koeling?
Ik denk dat ik drie schakelaars op het systeem zet.
1- Actief/Inactief algemeen. Ik wil niet voor het stoplicht het water systeem leegspuiten.
2- Aan/uit op de rempedaal (met eventueel een vertrager als dit niet te veel werk is)
3- Knop voor een extra shot tussendoor.
En dan uitproberen.
Ik heb trouwens dit weekend in het nat op Zandvoort gereden en daar had ik totaal geen remproblemen.
De snelheden liggen veel lager, de buitentemperatuur is lager en het spulletje wordt toch gekoeld door opspattend water.