Hallo allemaal
hoeveel toeren moet een 33 1.4 nu maken bij 100km per uur ???
mvgr Ab
Geen idee. Is dat belangrijk?hoeveel toeren moet een 33 1.4 nu maken bij 100km per uur ???
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt. Maar, de wielomvang beinvloed wel je snelheidsmeter. Banden met een kleinere diameter = te hoge snelheid op je km-teller. Grotere diameter = te lage snelheid.De waarde die je meters aangeven worden toch niet beïnvloed door wat voor een maat banden je hebt, aangezien toerental en snelheid vóór de wielen gemeten worden???
Dat de afwijking van de snelheidsmeter toeneemt als je de bandenmaat veranderd ben ik met je eens. Maar de aangegeven snelheid ten opzichte van het aangegeven toerental verandert niet door de bandenmaat aangezien beide voor de wielen worden bepaald.Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt. Maar, de wielomvang beinvloed wel je snelheidsmeter. Banden met een kleinere diameter = te hoge snelheid op je km-teller. Grotere diameter = te lage snelheid.De waarde die je meters aangeven worden toch niet beïnvloed door wat voor een maat banden je hebt, aangezien toerental en snelheid vóór de wielen gemeten worden???
Echter, de diameter van je band beinvloedt ook het aantal toeren dat je op een bepaalde snelheid rijdt. Met een kleinere diameter band heb je hogere toeren op een bepaalde snelheid. Met een groeter diameter band heb je minder toeren op een bepaalde snelheid.
Dus beide meters worden beinvloed door de diameter van je banden.
Nope, je velgen/banden beinvloeden de verhouding waarop de kilometerteller is geconstrueerd. Je teller zal bij alle toerentallen hetzelfde aan blijven geven, of dit de snelheid is die het voertuig daadwerkelijk rijd is dus de vraag..Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt. Maar, de wielomvang beinvloed wel je snelheidsmeter. Banden met een kleinere diameter = te hoge snelheid op je km-teller. Grotere diameter = te lage snelheid.De waarde die je meters aangeven worden toch niet beïnvloed door wat voor een maat banden je hebt, aangezien toerental en snelheid vóór de wielen gemeten worden???
Echter, de diameter van je band beinvloedt ook het aantal toeren dat je op een bepaalde snelheid rijdt. Met een kleinere diameter band heb je hogere toeren op een bepaalde snelheid. Met een groeter diameter band heb je minder toeren op een bepaalde snelheid.
Dus beide meters worden beinvloed door de diameter van je banden.
We zeggen allemaal hetzelfde, beide meters worden beinvloed door de diameter van de banden. Ik vroeg me echter af of de verhouding tussen deze twee meters hetzelfde blijft. Maar nu ik er nog es over nadenk, zal dat wel zo zijn, t'is wel verwarrende materie.Nope, je velgen/banden beinvloeden de verhouding waarop de kilometerteller is geconstrueerd. Je teller zal bij alle toerentallen hetzelfde aan blijven geven, of dit de snelheid is die het voertuig daadwerkelijk rijd is dus de vraag..Dus beide meters worden beinvloed door de diameter van je banden.
Ik zal nog 1 poging wagen:We zeggen allemaal hetzelfde, beide meters worden beinvloed door de diameter van de banden. Ik vroeg me echter af of de verhouding tussen deze twee meters hetzelfde blijft. Maar nu ik er nog es over nadenk, zal dat wel zo zijn, t'is wel verwarrende materie.Nope, je velgen/banden beinvloeden de verhouding waarop de kilometerteller is geconstrueerd. Je teller zal bij alle toerentallen hetzelfde aan blijven geven, of dit de snelheid is die het voertuig daadwerkelijk rijd is dus de vraag..Dus beide meters worden beinvloed door de diameter van je banden.
Hehe, ik hoop dat de rest het nu ook wat scherper heeftJuist
(en tien extra punten voor een uitleg die niks te wensen overlaat)