Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr dec 22, 2006 12:25

Haha, dat geeft niet Dré.
Misschien heb je 'm via eBay toch nog goedkoper dan bij de winkels.

Naja....denk dat ik me binnenkort ook maar een stel slotcars aan ga schaffen.
Ookal is het alleen maar voor 't etaleren. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Robert 75 V6

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

wo dec 27, 2006 11:21

oké ik heb geboden, maar ik denk niet dat i voor die prijs weggaat ;)

hij heeft overigens ook 2 bertones staan:
Afbeelding

wel E 38,50 waar nog eens 6,50 bijkomt aan verzendkosten ....
Is die niet van TEAMSLOT?

Hee Dre, die heb ik ook in het wit met rood, als je prestaties wilt kun je hem het beste laten staan.... wel leuk voor je verzameling je mag de mijne hebben voor 4 tientjes incl verzendkosten hoor!

Robert 75 V6

wo dec 27, 2006 11:30

oja, en voor 33 euro is dit ook geen miskoop....

Afbeelding

;)
En dat is echt wel een leuk wagentje! vooral met die lampjes, probeer ook eens een Ninco wagentje Dré! Kan je lachen. Alleen weinig alfa gerelateerd. Oh ja! de nieuwe Fly Racing heeft een hele dikke 156, die moet gaan als de brandweer. Ik heb trouwens van horen zeggen dat die GOM wagentjes ook niet geweldig rijden. Is er iemand met ervaring met GOM?

Nog een tip Dré, aangezien jij toch een EVO baan hebt. koop een onderstelletje van PLAFIT en bouw daar een 1;24 modelwagentje op. dan heb je direct de beste slotracer die er is en, (dit moet jou interesseren) je kunt alles aanpassen en verstellen naar je eigen wensen en ideeen

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo dec 27, 2006 12:51

Afbeelding

;)
En dat is echt wel een leuk wagentje! vooral met die lampjes, probeer ook eens een Ninco wagentje Dré! Kan je lachen. Alleen weinig alfa gerelateerd. Oh ja! de nieuwe Fly Racing heeft een hele dikke 156, die moet gaan als de brandweer. Ik heb trouwens van horen zeggen dat die GOM wagentjes ook niet geweldig rijden. Is er iemand met ervaring met GOM?

Nog een tip Dré, aangezien jij toch een EVO baan hebt. koop een onderstelletje van PLAFIT en bouw daar een 1;24 modelwagentje op. dan heb je direct de beste slotracer die er is en, (dit moet jou interesseren) je kunt alles aanpassen en verstellen naar je eigen wensen en ideeen
Ik heb een paar "Gommetjes" Die dingen rijden heel behoorlijk. Het is alleen zaak dat de randjes van de voorschermen even iets bijgeslepen worden, want de voorwielen lopen net tegen de wielkasten aan. Verder druk ik er een Ninco sleper onder en slijp ik het "Neusje daarvan ietsje rond. (Doe ik btw bij alle slotracers) Hij gaat dan als een speer en zonder herrie de baan rond. Niet alle"slepers" steken namelijk even diep in het slot. . :wink:

Die Teamslot auto's zien er genig uit. Voor het rijden zijn ze matig als je ze zo uit de doos op de baan zet. Ze vragen een hoge spanning en hebben veel herrie. Zet als eerste de vooras een beetje vast. Dat ding schiet nl bij de eesrte de beste crash uit zn bevestiging. Door er simpel een klein plaatje boven te lijkmen met zoveel secondenlijm heb je dat probleem meteen voorgoed opgelost. Verder: Wil het nog een beetje rijden, vervang dan het complete slepertje, door een Ninco sleper, haal em uitelkaar en ga de zaak een beetje smeren met naaimachine of siliconenolie, en stop er een ander motortje in. Ik heb 1 tkje omgebouwd met een Ninco motor en daar wordt het al een heel ander karretje van. Ze zijn trouwens wel weer goed voor kinderen, want ze zijn vrij degelijk en niet te snel.

Waar je trouwens bij bijna alle auto's eens naar kunt kijken: De grondspeling. Controleer donders goed of je wagentjes overal vrij van de geleiders lopen. Met name bij Fly en Teamslot blijkt dat er wel eens een beetje van het chassis/magneetjes afgeslepen moet worden. Echt: een goede controle hierop geeft stukken meer rijplezier.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

wo dec 27, 2006 13:11

Druk met het opknappen van de zolderkamer en in afwachting van de postbode!
Bedankt voor de tips en aanbiedingen, maar vooral het enthousiasme... wat erg aanstekelijk is :thumbs:

Rees-Cees

wo dec 27, 2006 16:43

ik ga begin volgend jaar ook bouwen :wink: (het hok is bijna klaar)

Johan
Member
Member

do dec 28, 2006 12:42

Afbeelding

;)
Dat is zeker geen miskoop, het model ziet er erg goed uit. Gisteren heb ik hem voor het eerst uitgeprobeerd, het motortje moest behoorlijk inlopen voor hij goed reed. Door de sterke magneet zijn er behoorlijke rondetijden mogelijk. Hier een plaatje op snelheid op de baan van Peer. Omdat de suto iets hobbelt is hij niet perfect scherp.

Afbeelding
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Andretti Molletti

do dec 28, 2006 17:46

Nou ze zijn binnen, ik heb nog niet echt tijd gehad, maar ze zien er goed uit.
Bekende verhaal dat de GOM voorwielen aanlopen, maar dat is idd makkelijk te verhelpen.
De 147 moet zeker ook inlopen want die "voelde"wat zwaar. Zal ik zeker nog eens open maken en "fine-tunen".

Alleen de 156 was even schrikken. Erg mooi gedetailleerde auto zoals op de bovenstaande foto te zien is ;), maar na het loshalen van de grondplaat zag ik dat het tandwieltje wat op de as vd achterwielen zit afgebroken was. Het steekt door de bodem, om blijkbaar wat meer bodemvrijheid te krijgen, maar dat was dus al einde oefening voordat ik gereden had.
Ik heb meteen Klaas gemaild wat er aan de hand is, en ik wacht geduldig op antwoordt. Beetje balen dus. :?

De zolderkamer is inmiddels zowat klaar dus de zoon kan daar gaan slapen en daarna kunnen we de baan daar vast op gaan stellen, dat is dan weer wel mooi 8)

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do dec 28, 2006 18:06

Nou ze zijn binnen, ik heb nog niet echt tijd gehad, maar ze zien er goed uit.
Bekende verhaal dat de GOM voorwielen aanlopen, maar dat is idd makkelijk te verhelpen.
De 147 moet zeker ook inlopen want die "voelde"wat zwaar. Zal ik zeker nog eens open maken en "fine-tunen".

Alleen de 156 was even schrikken. Erg mooi gedetailleerde auto zoals op de bovenstaande foto te zien is ;), maar na het loshalen van de grondplaat zag ik dat het tandwieltje wat op de as vd achterwielen zit afgebroken was. Het steekt door de bodem, om blijkbaar wat meer bodemvrijheid te krijgen, maar dat was dus al einde oefening voordat ik gereden had.
Ik heb meteen Klaas gemaild wat er aan de hand is, en ik wacht geduldig op antwoordt. Beetje balen dus. :?

De zolderkamer is inmiddels zowat klaar dus de zoon kan daar gaan slapen en daarna kunnen we de baan daar vast op gaan stellen, dat is dan weer wel mooi 8)
nu heb je meerdere dreesers die om aandacht vragen :lol: :wink:

Andretti Molletti

do dec 28, 2006 20:35

Ach de hoeveelheid aandacht is evenredig...1:32
En ik moet eerlijk bekennen dat het ook is om samen met de kids bezig te zijn, tot nu toe vonden ze het allemaal geweldig.
Jongens of meisjes, jong en oud, het maakt blijkbaar niet uit, ze vinden het allemaal leuk, niet in de laatste plaats vanwege het sociale aspect denk ik ;)

Johan
Member
Member

do dec 28, 2006 21:31

Hier is nog een plaatje van een Italiaans tafereeltje :)

Afbeelding

En een plaatje van de zijkant van de 156

Afbeelding
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Andretti Molletti

do dec 28, 2006 21:32

Mooi hoor!!!
:thumbs:

Dat dakantennettje zegt mij dat er nog niet veel mee gereden is ;)

cor
Guru
Guru

do dec 28, 2006 21:40

Veel plezier op Afbeelding :wink:

Dat is toch gauw minimaal steek 0,03mm... :?

Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Robert 75 V6

vr dec 29, 2006 16:34

Mooi hoor!!!
:thumbs:

Dat dakantennettje zegt mij dat er nog niet veel mee gereden is ;)
die letters op de banden zeggen precies hetzelfde 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”