[quote="AlfettaOwner"]Eindelijk, vandaag nog ff flink kunnen hobbien ( geen regen maar lekker droog)
De uitlaat van spruitstuk tot einddemper zit er nu onder.
Het geheel ligt nu gelijk met de stalen kokers die standaard onder de 75 zitten, hij steekt dus niet meer uit
Dat betekend dat ik de 75 kan verlagen!!!
Zoals ik al aangaf in een ander topic zou ik foto's maken om eea te verduidelijken.
Foto's zeggen vaak meer dan woorden
(soms ook niet
)
Om te beginnen:
1. De vertanding aan de voorkant goed schoonmaken en voor de zekerheid markeren.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(12).JPG[/img]
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(11).JPG[/img]
2. Bij de torsies voor en achter de vertanding voorzien van een weinig WD40.
3. Deze naar smaak 2 dagen laten sudderen.
4. Bij de achterste vertanding de beschermdop loshalen.
5. Draai vervolgens de schokbrekers aan de bovenzijde los zodat de moer nog net erop blijft zitten.
6. Dit geeft zometeen voldoende ruimte om het wiel/draagarm naar beneden te trekken.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75.JPG[/img]
7. Vervolgens een passende bout met schijf gebruiken welke over de holle ruimte valt (neem een schijf van minimaal 3 mm dik).
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(10).JPG[/img]
8. De bout aandraaien zodat de torsie uit voor de voorste draagarm wordt "getrokken".
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(9).JPG[/img]
9. Af en toe met een hamer tegen de torsie/draagarm slaan zodat deze loskomt.
10. Naarmate je meer aandraait zul je meer vulringen moeten gebruiken.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(6).JPG[/img]
11. Uiteindelijk zul je een holle ruimte moeten creeren om de torsie geheel uit de voorste draagarm te krijgen.
12. Je kunt dit doen met een rondijzer.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(7).JPG[/img]
13. De torsie komt nu helemaal los.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(5).JPG[/img]
14. Op de uiteinde van de torsie zijn heel duidelijk (althans bij mij) de markeringen af fabriek te zien welke de standaard specs. zijn.
15. De achterzijde zul je strakjes precies op de markering moeten terug zetten.
16.
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/verlagen__75/verlagen_75%20(4).JPG[/img]
17. Sla de torsie aan de achterzijde weer in de passing (vergeet niet de beschermdop terug te plaatsen en de schokbreker weer vast te zetten.
18.
Mijn 75 ging van 63 cm naar 58.7 cm, een verlaging van 4,3 cm dus!!!!!!!!!!!!
als ik het goed begrijp heb je dus die 4,3cm verlaging bekomen door quote-- Monteer de voorste vertanding dusdanig dat vertanding 1 tandje van de torsie naar BENEDEN tov de draagarm zit (zie foto).