siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: beetje project; de giulietta

wo nov 15, 2006 13:00

foto's van de broodtrommels fRank 8) ?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: beetje project; de giulietta

wo nov 15, 2006 21:29

foto's van de broodtrommels fRank 8) ?
Foto's volgen nog..
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 27, 2006 23:54

Weer wat te melden; tijdens het werken aan de auto kwam ik toch nog wel wat meer plekjes tegen die in de nabije toekomst :wink: wat tlc konden gebruiken (diepe kras op de motorkap, deukjes, enkele blaasjes op onhandige plekken dat soort werk) en heb derhalve toch maar besloten om m helemaal te spuiten...
Is mi minder werk om tot een net geheel te komen dan 'random' op pakweg 8 a 10 plekken bij te spuiten (met te verwachten kleurverschil na enige tijd> t blijft rood, remember...? :? :wink: )
Heb vanmiddag de voorruit verwijderd omdat ik ook daar een akeligheidje verwachtte:Maar nee ,meevaller; knoerhard aldaar!!! 8) 8) En minstens zo belangrijk...De ruit is heel gebleven!
Foto's komen nog (ja echt Sieger.... :oops: )
Grtz,fRank

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 01:26

Ruit eruit? Da's ktu-werk... zeker in je eentje. hoe doe je dat fatsoenlijk?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 28, 2006 09:55

Afbeelding

Pneumatisch mes is natuurlijk het meest luxe.....100 euri moet zich zo terugverdienen lijkt mij.

Of een gat maken in de kitlaag en met een ruitensnijdraad (lijkt op gitaarsnaar) die aan het einde omwikkeld is aan een klos door de kitlaag snijden (net als bij de kaasgroothandel) kijk uit voor beschadiging aan de interieurdelen. Zet een ontspannend muziekje op Yuri, op sommige delen moet je geduldig zijn....
O ja - iets anders dan snijdraad breekt al heel snel (ervaring) die draden worden door het zagen nogal heet ...

Graffiaturo had ook een handig ding die je als volgt kunt omschrijven: een stalen haak aan een handvat (een soort dikke schoevedraaier met een 90graden vrij scherpe haak) een paar centimeter van de haak af, richting handvat is er een staalkabel op flexiblele wijze op gemonteerd met een klos, dit stelt je in staat om de haak door de lijmlaag te frunniken en terwijl je die loodrecht op de kitlaag houdt (ruit) die dmv die staalkabel door de kitlaag heen te sleuren zodat als het traject af is, de ruit los ligt...

Plaats eens een plaatje Graffi ! :wink:

Ook weet ik dat Patje1100 erg bedreven is in het verwijderen van 75 ruiten :lol:

Maar de Giulietta heeft een rubberen omlijsting (even mijn geheugen laten kraken) en ik probeerde de vorruit in een lang verleden ook eens te verwijderen - Dat ging goed totdat op de helft van de stijl er op diverse plekken een lijmlaag roet in het eten gooide - boven was al los - KRAK! :twisted: Waarom toch destijds zo krap bij kas dat ik perse het raamrubber wilde hergebruiken....???? Weer minder bier drinken deze maand moet ik gedacht hebben :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 10:32

Afbeelding

Pneumatisch mes is natuurlijk het meest luxe.....100 euri moet zich zo terugverdienen lijkt mij.

Of een gat maken in de kitlaag en met een ruitensnijdraad (lijkt op gitaarsnaar) die aan het einde omwikkeld is aan een klos door de kitlaag snijden (net als bij de kaasgroothandel) kijk uit voor beschadiging aan de interieurdelen. Zet een ontspannend muziekje op Yuri, op sommige delen moet je geduldig zijn....
O ja - iets anders dan snijdraad breekt al heel snel (ervaring) die draden worden door het zagen nogal heet ...

Graffiaturo had ook een handig ding die je als volgt kunt omschrijven: een stalen haak aan een handvat (een soort dikke schoevedraaier met een 90graden vrij scherpe haak) een paar centimeter van de haak af, richting handvat is er een staalkabel op flexiblele wijze op gemonteerd met een klos, dit stelt je in staat om de haak door de lijmlaag te frunniken en terwijl je die loodrecht op de kitlaag houdt (ruit) die dmv die staalkabel door de kitlaag heen te sleuren zodat als het traject af is, de ruit los ligt...

Plaats eens een plaatje Graffi ! :wink:

Ook weet ik dat Patje1100 erg bedreven is in het verwijderen van 75 ruiten :lol:

Maar de Giulietta heeft een rubberen omlijsting (even mijn geheugen laten kraken) en ik probeerde de vorruit in een lang verleden ook eens te verwijderen - Dat ging goed totdat op de helft van de stijl er op diverse plekken een lijmlaag roet in het eten gooide - boven was al los - KRAK! :twisted: Waarom toch destijds zo krap bij kas dat ik perse het raamrubber wilde hergebruiken....???? Weer minder bier drinken deze maand moet ik gedacht hebben :wink:
Klopt Tom, ik heb destijds bij mijn 75 de ruiten er heel uitgekregen 'puur op karakter' :wink: ....Zo'n snaartje breekt idd om de paar cm af... :evil:
Bij de giulietta was het vooral rustig blijven en stukje bij stukje de binnenkant van het rubber achter de stalen sponning foefelen... :?
Is me vroegah bij mn eerste giulietta (in 88 ) niet gelukt: Ik wist dat ik het rubber zoveel als mogelijk moest losmaken 'en dan kun je m dr met je voeten uitdrukken vanaf binnen...'was me verteld... En wschlk is dat ook wel zo maar ik was in de hitte van de strijd vergeten om mn klompen uit te doen... #-o :evil: :oops: Knak....

Grtz,fRank

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 11:12

Hou het voorruitrubber wel heel bij een Giulietta, zijn niet gemakkelijk meer te krijgen... :( Nieuwe voorruiten ook niet trouwens. Half jaar terug een giulietta gekocht, kreeg er een nieuwe voorruit bij waarbij gezegd was dat het waarschijnlijk de laatste nieuwe ruit in NL was...(is nog lelijk ook met zo'n groene zonneband erin..)

Geen verrassingen gevonden in de onderste randen van de ruitomlijstingen? bijna elke Giulietta is daar slecht... :cry:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

do dec 28, 2006 11:27

Ik heb daar wel wat gevonden inderdaad bij de witte :oops: :cry:

Maar daar gaan we wat aan doen, dus komt weer helemaal goed :wink:

Mooi verhaal trouwens van die klompen 8)
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 28, 2006 12:10

Afbeelding

Deze bedoel je waarschijnlijk Tom kost ongeveer 40 eurie

erg leuke site voor de pro of semi pro trouwens wij bestellen er ook wel eens.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

do dec 28, 2006 12:45

Professionele bedrijven doen het ook ouderwets met een zilverdraad.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 17:21

Victorie!! Ook de achterruit is heel gebleven bij het verwijderen! 8) 8)
En: ook hier geen rottigheid te ontdekken! :shock: :wink:
Grtz,fRank

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 18:37

Afbeelding
Die heb ik laatst van het werk geleend, maar die wilde niet goed aansluiten op onze compressor dus dat feest ging niet door :evil:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 28, 2006 20:25

achterruit gaat bijna nooit stuk, die is gehard
voorruit is gelaagd glas, en die springen zo kapot, zeker als je de "voeten"methode gebruikt :wink:
bij een achterruit is dat nooit een probleem

trouwens altijd in een hoek beginnen met het rubber terugduwen, nadat je eerst met een plamuurmes aan de buitenkant onder het rubber doorgegaan bent om eventuele kit los te snijden :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 29, 2006 00:10

Zoals beloofd enkele plaatjes:

De broodtrommels: 8)
Afbeelding
Raamranden:yess! :banana: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de huidige status quo:
Afbeelding
Grtz,fRank

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr dec 29, 2006 00:14

Achterverlagingsveertjes er nog niet onder? :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Projecten”