1e auto : Suzuki Swift 1.3 GS, 1989. rozerood, na een flinke poetsbeurt knalrood. leuke 14" lichtmetalen velgjes, (te) brede banden, verlaagd, katloos....
3 maanden later een alfa 33 gekocht omdat ik t swiftje zat was, dat ding mankeerde van alles. oke, voor 650 euro gekocht, maar toch, ik had daar best wat langer plezier van willen hebben. Het ding ging best hard, totdat er weer 's ergens rook verscheen, de versnellingbak een eng geluid maakte en enkel met heel erg veel beleid terug in de versnelling te krijgen was, t ding uitviel met invoegen op de snelweg, de achterklep weer 's op je schouder landde, er voor de 2e keer die maand weer olie in moest, ...
De swift was dan ook niet met ouderlijke toestemming gekocht - had ik uiteraard ook niet nodig, en mn pa was wel redelijk enthousiast toen ik 'm eenmaal had - maar hij had wel gezegd dat hij zich afvroeg hoe goed t ding was voordat ik 'm kocht. Wat is dat toch met vaders, die irritante gewoonte om gelijk te hebben ? (de alfa is ook tijdens de proefrit door mn pa bekeken en gereden, 'kijk, dit is nou een goede auto'. Dankjwel pa.... maar hij had wel gelijk
)
dus, mn 33 is mn tweede auto, maar voelt eerlijk gezegd meer aan als mn eerste.