Mijn eerste was een donkerblauwe Opel Kadett 1.6i Expression uit 1991. Gekocht voor 200 euro van een klasgenoot. Dat was in 2004, ik had net mijn rijbewijs, dus door dat ding ben ik m'n wilde haren een beetje kwijt geraakt. Heb 'm iets meer dan 3 maanden gehad, en de gekste dingen mee gedaan, zoals op een skatebaan ermee de half-pipe in gegaan en een paar keer mee op en neer gegaan. Het ding reed altijd, al begonnen er steeds meer dingen aan te mankeren. De koppakking was lek, dus hij liep nog maar 140 ipv 180 op de teller, de versnellingsbak ratelde door een kapot lager ergens, en hij was natuurlijk zo rot als maar zijn kon. Ik reed als een idioot ermee, dus het was wachten op het moment dat het fout ging, en dat gebeurde toen ik met +100 km/h uit de bocht vloog en een paar keer over de kop ging in een graanveld. Ik was redelijk ongedeerd, de auto natuurlijk wat minder, maar hij liep wel nog
Ik heb 'm toen direct zelf naar de dichtsbijzijnde sloop gereden, en zo stond die er toen bij:
Daarna volgden:
- een witte Peugeot 205 GTi 1.6 van 1986, reed leuk als het reed
- een zwarte Opel Kadett 1.6i van 1989, wilde weer wat betrouwbaarders. Heb 'm een half jaar gehad en veel leuke herinneringen aan, en nog mee op vakantie geweest ook
- mijn grootste trots: een rode Alfa 75 TS van 1990
Heb 'm nog steeds
- als winterhok een witte Honda Civic 1.4 16v van 1988. Geweldig was dat. 2,5 ton gelopen, heb 'm finaal afgetrapt maar hij ging maar niet stuk. En het liep nog lelijk hard ook. Bijna 190, alleen was dat levensgevaarlijk.
- het volgende en huidige winterhok: een Opel Kadett Caravan 1.4i van 1992, op gas. Zwart gerollerd, trekhaak groen gespoten. Over een maand APK, en dan komt er 15 inch staal onder. Deze houd ik er voorlopig in, vanwege het goedkope rijden, en de Alfa blijft voor de plezierritjes
Als ik wat meer verdien ooit vervang ik de Kadett misschien door een Alfa op gas.