The riddler

Verlaagd en nu?

ma jan 01, 2007 20:45

Misschien een taboe in dit forumonderdeel, maar ik zit erover te denken om de verlaging van mijn 145 ongedaan te maken.

Ik heb hem verlaagd gekocht (geen idee hoeveel cm). Gelukkig niet zo heel laag, want drempels zijn doorgaans geen probleem. De parkeergarage van mijn bedrijf echter wel. Bij uitrijden is de hoek te scherp waardoor er iets (waarschijnlijk een bult in het uitlaatsysteem achter de voorwielen maar voor de helft van de auto) steeds de grond raakt. Behoudens het feit dat het echt gene prettig geluid is lijkt het mij ook niet lekker voor het uitlaatsysteem en wat daarboven zit.

Zelf ben ik niet erg technisch onderlegd wat autotechniek betreft, maar hoe zou ik de auto ongeveer 0,5 tot 1 cm hogen kunnen krijgen? Zijn dat per definitie nieuwe veren of kan het ook anders. Hoe zie ik trouwens hoe de auto is verlaagd? Waar moet ik op letten bij verhogen (overal evenveel verhogen bijvoorbeeld)?

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Verlaagd en nu?

ma jan 01, 2007 21:15

met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3014
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 00:42

Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

The riddler

Re: RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 08:46

@ alfa 33 VS 75
met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.
Kan ik zien of er nu veerbegrenzers gebruikt zijn? Mocht dat het geval zijn kan ik die vast wel iets losser zetten... :s

@ PM Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.

Dat lukt net niet. De ingang is er net te smal voor helaas....

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 09:34

Als het maar een pietsje scheelt zou je ook eens naar je uitlaat kunnen kijken. Is die misschien anders op te hangen en zijn alle rubbers nog in orde? Als de auto voor de rest goed bevalt is het zonde om hem alleen daarvoor weer te verhogen. Je moet hem daarna weer uitlijnen ook dus al met al een redelijk dure kwestie. :o
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 11:17

@ alfa 33 VS 75
met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.
Kan ik zien of er nu veerbegrenzers gebruikt zijn? Mocht dat het geval zijn kan ik die vast wel iets losser zetten... :s

@ PM Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.

Dat lukt net niet. De ingang is er net te smal voor helaas....
daarvoor moet je eens naar je spiraalveren kijken of er iets tussen zit,maar ik denk van niet dat ze er tussen zitten.

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 12:19

Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
anders klosjes hout voor de drempel neerleggen :lol:

The riddler

Re: RE: Verlaagd en nu?

di jan 02, 2007 14:36

Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
anders klosjes hout voor de drempel neerleggen :lol:
:lol: 8) :idea:

Terug naar “Tuning onderwerpen”