Als oprichter van AA-Team, bezitter van 3 non actieve supertjes en oud alfa rijder / sleutelaar(m'n tweede vakantiewerk baas, reed 2600 sprint, 1750 GTV en Super 1600 )wil ik toch even kwijt dat @lfa@lgra kennelijk toch niet alle autobergers kent.
Zo'n 35% van de autobergers heeft n.l. ook een garage of dealerschap, met 1e en 2e autotechnici in dienst.
Deze zijn best in staat om de kwaliteit van de wegenwacht te evenaren
Zo'n 40% heeft geen garage meer, maar gaan zich steeds meer toeleggen op dit werk.
De overige 25% wil zich niet zozeer toeleggen op de pechhulpmarkt of moet hierover nog een beslissing nemen.
Als autobergers hebben wij in de hulpverlening nooit klanten hoeven te werven, we werden in ons rayon automatisch ingehuurd als de opdrachtgevers ons nodig hadden.
Tijden zijn veranderd en nu is het beter zelf klanten te werven, anders staat ons bestaansrecht op het spel.
Er is geen leeftijdsbeperking bij AA-Team, maar wel de eis van goed onderhoud.
Dit onderhoud kunnen wij op dit moment alleen nog maar achterhalen via externe partijen, meestal garagebedrijven.
Voor clubs hebben we al een uitzondering bedacht.
Leden van een club betalen 47,50 euro per jaar, blijft het uitval percentage in Nederland rond die 8% dan kunnen wij korting verlenen.
Het probleem is gewoon het uitval percentage en inzet vervangend vervoer.
De klanten van de wegenwacht hadden een uitval van 56% per jaar,
(elk lid staat dus gemiddeld om de twee jaar met pech langs de weg) terwijl de europesche landen die het onderzocht hebben op 8% zitten(eens in de 12,5 jaar)