Tijdens mijn kerstvakantie in Italië zag ik onderstaande Brievenbus langs de weg staan. Ik kon het natuurlijk niet laten om even een kijkje te nemen en na een korte inspectie kon ik alleen maar concluderen dat de body in een zeer goede staat verkeert! Hij stond bij een carrozzeria, dus even naar binnen gelopen voor wat meer informatie.
De auto bleek in opdracht van een klant volledig geplaatwerkt te zijn en is vervolgens in de primer gezet. De garagehouder mopperde vervolgens wat in moeilijk te verstaan Italiaans dat de bewuste klant al jaren niets meer van zich had laten horen met als gevolg dat het brievenbusje al weer een tijd buiten op nadere orders staat te wachten.
Ik was duidelijk niet de eerste die naar het brievenbusje informeerde en ondanks het feit dat de garagehouder het maar niets vond dat de auto daar al zolang stond, deelde hij mij mee dat de auto helaas dus niet te koop was, waarop ik de man vriendelijk bedankte voor de informatie en de garage uitliep. Op dat moment hoor ik een oudere man vanuit de smeerkuil roepen: "Geef die man het telefoonnummer van de eigenaar, dan komen we misschien eindelijk van die auto af!" Hee, dat biedt dan toch perspectief...
Ik heb de eigenaar gebeld en die gaf aan dat hij het brievenbusje eigenlijk wel wilde verkopen, want hij deed er toch niets meer mee. Helaas was hij op dat moment niet in de buurt zodat ik wat met hem zou kunnen afspreken. Maar als ik weer 's in de buurt was, moest ik maar 's bij hem langskomen.
Nu staat de Scalino erg hoog op mijn Alfa-verlanglijstje en zit ik er stiekem toch wel serieus aan te denken om deze auto mee te nemen naar Nederland. Maar ja... wat is wijsheid, is ie het waard... nuchter blijven nadenken... moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Samenvattend:
- De body is bijzonder hard, hier en daar wat oppervlakkige roestspoortjes al weer zichtbaar (zie foto's)
- Staat van motor en bak onbekend
- Hele onderstel incl. remmen zou door de carrozzeria aangepakt zijn.
- Het is niet duidelijk of de auto compleet is (interieur, ruiten, kabelboom, etc.). Echter, een paar km verderop staat nog een brievenbusje op de sloop, totaal verrot, maar zijn nog wel heel veel bruikbare onderdelen als verlichting, ruiten etc af te halen.
En nu voor de 105-specialisten onder ons: wat mag zo iets nou kosten?
Ik begrijp dat dit op basis van mijn sumiere informatie moeilijk te zeggen is, maar ik ben erg benieuwd wat naar jullie gevoel redelijk zou zijn om voor zo'n project neer te tellen. Lijkt me leuk om jullie meningen hier over te horen, moet ik gewoon stoppen met dromen of...
Hierbij wat fotootjes...