@ Hagen111,
ik moet zeggen dat je mijn gedachten behoorlijk goed weet te omschrijven. Dit is niet zomaar een ouwe auto kopen, maar een toevallig gevonden Italiaans restauratieproject overnemen van een Italiaanse autoliefhebber (al dan niet na een goed glas vino rosso
) en 'm de komende jaren in volle glorie en eer herstellen!
@ Berlinista,
wederom grazie voor alle informatie, hier spreekt een hoop ervaring en dat helpt om mezelf met beide benen op de grond te houden.
Maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het allemaal ook wel goedkoper moet kunnen, uiteraard zonder dat de kwaliteit in het geding komt. Lassen, strakmaken, motor reviseren zijn allemaal dingen waarvan ik een groot gedeelte zelf kan doen. Ook de categorie "setje stoelen, gordels, kooitje, rallyspul, wielen stralen, banden, ombouw remmerij, bumpers, verlichting, brightwork" hoeft mijns inziens geen 3K te kosten. Vergeet niet dat het vooralsnog niet duidelijk is wat de huidige eigenaar nog aan ruiten, interieur, sierlijsten en verlichting heeft liggen. Tja, en de staat van de body... daar kom ik pas achter als ik de volgende keer in Italia ben, op zoek naar puntlasjes en uitgerust met een magneetje op zoek naar plamuur.
Overigens heeft de garagehouder van de carrozzeria reeds aangegeven dat er aan geplaatwerkt is.
Ik ga me de komende tijd maar 's wat verdiepen in de techniek van zo'n brievenbusje (mijn Alfa-historie bestaat tot nu toe louter uit Transaxles
) Ik zal aan de eigenaar vragen om welke motor en welk type het nu precies gaat, dat schept ook weer wat duidelijkheid.