Hoedan checken met remmenreiniger?
Heb vandaag mn linker achter wiel lager vervangen. Dat is ietsjes lastiger dan een 33 omdat ik bij laatstgenoemde het fusee los had gehaald en in de pers had gezet (makkelijk dus) Voor de hobby bobben onder ons, ik heb wat hulpgereedschap gemaakt. Een tooltje om de grote uitwendige draad moer mee vast te draaien (of los, lukt ook nog wel maar ik heb gewoon gerost), een slagtrekker om de wielflens los te slaan, en een prop met een end tapeind erin waarmee je het lager dr mee kan uitslaan. Op een hoop gelul samen te vatten. Met dit gereedschap zou je nog wel op straat je wiel lager kunnen vervangen zonder vloeken in redelijk korte tijd. Ik deed er 3 uur over inclusief het maken van het gereedschap.
Dit gereedschap is gratis te leen uit proletarisch idealisme en af te halen in houten MAAARR..alleen voor mensen die mij nooit genaaid hebben met iets verkopen EN mensen die nooit hebben lopen pingelen bij mijn toch al lage prijzen van onderdelen.
Daarna gelijk even mn achterlichten dicht gekit. Dat moest want het rubber dat de boel afdicht is een beetje vergaan en plat gedrukt. Het is een soort celrubber/schuimrubber en daar heb ik dus nu maar kit op gesmeerd. Dit is tijdelijk want ik heb een interessant rubbertje gevonden in de eriks catalogus namelijk deze:
http://www.eriks.nl/catalogus/fiche.cgi ... l=10000336
Er zijn meerdere varianten op dit profiel. Ik ga proberen of de inkoper op mn werk een sample los kan peuteren en hem vragen of ik een rolletje van dit spul kan kopen. Als jullie interesse hebben dan kunnen jullie dit weer van mij over nemen. Nooit meer lekkende of gekitte achterlichten. Laat het wel even weten hier want dan weet ik of ik centimeters of meters van het spul ga bestellen. Er zal trouwens wel een minimum lengte gelden voor die rommel
Wel balen, nu heb ik het linksachter wiel lager vervangen rijdt het heerlijk op een zacht gejank vanuit de voorkant na...er is waarschijnlijk ook een lagertje voor gaar.
Nog te doen vanaf nu
-wiel lager voor fixen
-een rotte linker dorpel lassen, is slechter dan ik dacht
-reserve wielbak lassen, ook slechter dan ik dacht
-diverse lakschades bijwerken.
-radio inbouwen
-stuurspeling
-schommelen motor toerental
-lampje in dashboard repareren
-nieuw achterbak rubber (HEEFT IEMAND DEZE NOG TE KOOP?)
-ruitensproei gebeuren reparen, ik heb namelijk een zielig pis straaltje
Heeft iemand nog tips over de ruitensproei installatie bij de 75? Zijn er vaker kuren mee?
Binnenkort fotos van het gereedschap
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!