matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

75 TS

za jan 13, 2007 16:05

Hallo allemaal, ik heb een 75 TS gekocht vandaag! Er moeten helaas wel wat dingetjes aan gebeuren. Dus vandaar even een "project topic" openen. Misschien hebben jullie nog wel tips. Deze dingen moeten gebeuren:

-helaas niet gezien bij aankoop, maar linker achterdorpel zit een gat in en de reserve wielbak is bros. Zal wel slechter zijn dan op eerste gezicht (is altijd zo)
-stationair danst, dus eerst maar even gashuis schoonmaken en stationair schakelaar maar eens controleren
-wiel lager achter is niet meer goed
-alfa control heeft een knipperlampje. Is altijd zo, weet ik wel maar ik ben nog in de ilusie dat het prima moet kunnen werken
-anti roest behandeling bodem... ik haat roest :)

Verder een geweldige bak zo'n 75. Heeft iemand nog lastips? Ik kan lassen maar misschien zijn er nog wel ergens vervangingsdelen voor weinig te krijgen. Ik zoek ook nog een geluidsdempende mat voor in de achterbak. Die van mij is zeiknat geworden en is kapot.

Binnenkort plaats ik wat fotos
Laatst gewijzigd door matthijs op wo apr 15, 2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Richard75
Guru
Guru

Re: nieuwe 75 TS

za jan 13, 2007 16:23

voor onderdelen moet je bij yuri 75 v6 zijn of bij diele.
dat zijn 75 guru's.
er zwerven er nog meer rond hoor :lol:

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: nieuwe 75 TS

za jan 13, 2007 19:29

Stationair slecht lopen komt door versleten verdeelkappen/ rotors.. tegelijk verse Golden Lodges erin (G25hld) loopt ie als nieuw..
:wink:

En trek gelijk het emissie blokje eruit.. :D
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

matthijs
Full Member
Full Member

Re: RE: nieuwe 75 TS

za jan 13, 2007 19:43

Stationair slecht lopen komt door versleten verdeelkappen/ rotors.. tegelijk verse Golden Lodges erin (G25hld) loopt ie als nieuw..
:wink:

En trek gelijk het emissie blokje eruit.. :D
hmm denk het niet, hij danst oftewel, het toerental schommelt van 800 naar 1000, meestal zijn dit problemen met 0-gas-stand gebeuren of de weerstand op de inlaatklep of het motertje/spoeltje dat je stationair bypas openzet. Ik weet nog niet precies hoe dat werkt bij een TS met injectie motor.

Als verdelerkap en of rotor gaar is gaat ie sputteren, slecht starten slecht trekken knallen dat soort ellende toch?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 13, 2007 19:54

het emissie blokje eruit trekken met een kat eronder lijkt mij niet verstandig

ik had het ook al in een ander topic gevraagt, maar waar zit dat relais, want ik kan hem niet vinden in een TS (in de 33 16V hangt ie voor het grijpen)

maar iig suv6 met de aankoop, heb er nu ook weer 1 nu ruim 2 weken en het bevalt me weer helemaal prima (maar ook ik loop tegen nog enkele dingen aan die ik niet had gezien, maar komt allemaal wel goed)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: nieuwe 75 TS

za jan 13, 2007 20:37

Hallo allemaal, ik heb een 75 TS gekocht vandaag! Er moeten helaas wel wat dingetjes aan gebeuren. Dus vandaar even een "project topic" openen. Misschien hebben jullie nog wel tips. Deze dingen moeten gebeuren:

-helaas niet gezien bij aankoop, maar linker achterdorpel zit een gat in en de reserve wielbak is bros. Zal wel slechter zijn dan op eerste gezicht (is altijd zo)
-stationair danst, dus eerst maar even gashuis schoonmaken en stationair schakelaar maar eens controleren
-wiel lager achter is niet meer goed
-alfa control heeft een knipperlampje. Is altijd zo, weet ik wel maar ik ben nog in de ilusie dat het prima moet kunnen werken
-anti roest behandeling bodem... ik haat roest :)

Verder een geweldige bak zo'n 75. Heeft iemand nog lastips? Ik kan lassen maar misschien zijn er nog wel ergens vervangingsdelen voor weinig te krijgen. Ik zoek ook nog een geluidsdempende mat voor in de achterbak. Die van mij is zeiknat geworden en is kapot.

Binnenkort plaats ik wat fotos
- wielbak vervangen door een imitatie (is goedkoper) of heel veel plaatjes lassen....of helemaal geen wielbak meer!!
- stationair schommelen zit idd in je gashuis of schakelaar
- alfa control hoeft niet te branden (ik heb 1 gehad en nu weer 1 die het niet doet terwijl alles is aangesloten!)
suc6, mooi spul zo'n 75!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Raimon
Guru
Guru

zo jan 14, 2007 14:55

Het schommelen kan ook nog liggen aan scheurtjes in je inlaatrubbers. Check die ook nog even...
156 SW 1.9 JTD

matthijs
Full Member
Full Member

zo jan 14, 2007 16:34

Afbeelding

Dit is ehm, sommigen welbekend. Vandaag ook vernomen dat de bougie kabels slecht zijn. Weet iemand waar ik die setjes voor een mooie prijs kan halen?

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 14, 2007 20:49

hahaha die ken ik :wink:

rotors en verdelerkappen zijn afgelopen juni vernieuwd, bougies afgelopen week

brandend lampje op de checkcontrol is het kapotte oliedrukwaarschuwingslampje in de tellerunit.
voor de rest heeft deze TS een probleemloze en werkende checkcontrol, dat lampje brandt dus om een reden :wink:

en die plekkies had ik je ook al over verteld, net als dat ik er niets aan gedaan heb, omdat het absoluut nog niet noodzakelijk was in mijn ogen

beetje jammer dat je het nu laat overkomen dat ik je die auto als in nieuwstaat zijnde verkocht heb :cry:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

matthijs
Full Member
Full Member

zo jan 14, 2007 21:19

beetje jammer dat je het nu laat overkomen dat ik je die auto als in nieuwstaat zijnde verkocht heb :cry:
Oh sorry dat het zo overkomt niet de bedoeling hoor, wat ik je al heb gezegd, een alfa is rij en sleutel plezier, ik vind het niet meer dan normaal dat je dit soort dingen hebt bij een alfa ;)

Weet iemand nog een doe het zelf garage bij houten in de buurt? Lassen op een brug is zoveel prettiger dan lassen op een stapel pallats op mn werk.

Beezztie
Full Member
Full Member

zo jan 14, 2007 21:58

Het schommelen kan ook nog liggen aan scheurtjes in je inlaatrubbers. Check die ook nog even...
Klopt. heb ik zelf ook gehad. Nieuwe inlaathoezen en weg onregelmatige loop! Was hier niet zo lang geleden ook een topic over, eigenaar had toen allerlei andere zaken gecheckt en vervangen en uiteindelijk waren het ook daar de hoezen. Kost maar een paar tientjes en is goed te doen!
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 14, 2007 22:43

Klopt. heb ik zelf ook gehad. Nieuwe inlaathoezen en weg onregelmatige loop! Was hier niet zo lang geleden ook een topic over, eigenaar had toen allerlei andere zaken gecheckt en vervangen en uiteindelijk waren het ook daar de hoezen. Kost maar een paar tientjes en is goed te doen!
klopt inderdaad, even checken met remreiniger.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

matthijs
Full Member
Full Member

ma jan 29, 2007 20:42

Hoedan checken met remmenreiniger?

Heb vandaag mn linker achter wiel lager vervangen. Dat is ietsjes lastiger dan een 33 omdat ik bij laatstgenoemde het fusee los had gehaald en in de pers had gezet (makkelijk dus) Voor de hobby bobben onder ons, ik heb wat hulpgereedschap gemaakt. Een tooltje om de grote uitwendige draad moer mee vast te draaien (of los, lukt ook nog wel maar ik heb gewoon gerost), een slagtrekker om de wielflens los te slaan, en een prop met een end tapeind erin waarmee je het lager dr mee kan uitslaan. Op een hoop gelul samen te vatten. Met dit gereedschap zou je nog wel op straat je wiel lager kunnen vervangen zonder vloeken in redelijk korte tijd. Ik deed er 3 uur over inclusief het maken van het gereedschap.

Dit gereedschap is gratis te leen uit proletarisch idealisme en af te halen in houten MAAARR..alleen voor mensen die mij nooit genaaid hebben met iets verkopen EN mensen die nooit hebben lopen pingelen bij mijn toch al lage prijzen van onderdelen. :wink:

Daarna gelijk even mn achterlichten dicht gekit. Dat moest want het rubber dat de boel afdicht is een beetje vergaan en plat gedrukt. Het is een soort celrubber/schuimrubber en daar heb ik dus nu maar kit op gesmeerd. Dit is tijdelijk want ik heb een interessant rubbertje gevonden in de eriks catalogus namelijk deze:

http://www.eriks.nl/catalogus/fiche.cgi ... l=10000336

Er zijn meerdere varianten op dit profiel. Ik ga proberen of de inkoper op mn werk een sample los kan peuteren en hem vragen of ik een rolletje van dit spul kan kopen. Als jullie interesse hebben dan kunnen jullie dit weer van mij over nemen. Nooit meer lekkende of gekitte achterlichten. Laat het wel even weten hier want dan weet ik of ik centimeters of meters van het spul ga bestellen. Er zal trouwens wel een minimum lengte gelden voor die rommel

Wel balen, nu heb ik het linksachter wiel lager vervangen rijdt het heerlijk op een zacht gejank vanuit de voorkant na...er is waarschijnlijk ook een lagertje voor gaar.

Nog te doen vanaf nu
-wiel lager voor fixen
-een rotte linker dorpel lassen, is slechter dan ik dacht
-reserve wielbak lassen, ook slechter dan ik dacht
-diverse lakschades bijwerken.
-radio inbouwen
-stuurspeling
-schommelen motor toerental
-lampje in dashboard repareren
-nieuw achterbak rubber (HEEFT IEMAND DEZE NOG TE KOOP?)
-ruitensproei gebeuren reparen, ik heb namelijk een zielig pis straaltje

Heeft iemand nog tips over de ruitensproei installatie bij de 75? Zijn er vaker kuren mee?

Binnenkort fotos van het gereedschap

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

ma jan 29, 2007 20:46

Hoedan checken met remmenreiniger?
Er op spuiten met lopende motor. Als het toerental stijgt is de boel lek.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 29, 2007 21:10

Voorwiellager is een plakje cake. Geen speciaal gereedshap nodig, is bijna net zo snel gepiept als een wiel wisselen. Sproeierinstallatie: zit er niet een gekke knik in een slangetje? Ik heb eigenlijk nog nooit trubbels met dat spul gehad in ieder geval.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Projecten”