Duc
Guru
Guru

RE: Even voorstellen trotse Alfa 147 berijdster..

zo jan 14, 2007 16:44

Precies gewoon een Sport motor kopen!!

En dan meteen die VRO cursussen van de KNMV gaan doen!
Het grootste deel van de ongelukken met sport motoren is eenzijdig omdat de berijders er niet mee weten om te gaan.
Tijdens je rijles doe je een remproef met 50 km/h, maar je zult in de praktijk ook wel eens een noodstop moeten maken met 80km/h (of veel harder)
Met een verdubbeling van je snelheid neemt je remafstand kwadratisch toe en ook "voelt" het remmen heel anders op hogere snelheid.
Dit moet je een keer ervaren. Wanneer je voor het eerst op hogere snelheid vol gaat remmen "lijkt" je motor niet of weinig te vertragen, onervaren rijders hebben dan de neiging om "door te knijpen" met als gevolg een blokkerend voorwiel waardoor ze zichzelf onderuit remmen.

Heb zelf diverse Rijstijlverbeterings cursussen en later circuit cursussen gevolgd en het is echt een openbaring in het begin. Heb nu ook niet meer zo de neiging om op de openbarre weg te gaan scheuren. Ik pak wel een lekkere circuitdag en leef me dan helemaal uit!
Laatst gewijzigd door Duc op zo jan 14, 2007 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

frederike147

zo jan 14, 2007 17:06

Ach laten we het er maar op houden dat ik eigenwijs ben... en ik bekijk allerlei motoren maar vind de gemiddelde racer nou eenmaal mooier.
Hetzelfde als ik een Alfa mooier vind dan een Volkswagen:P

Maar euh snelheid maken op een motor is toch echt anders dan in de auto (hoewel de Duitse snelweg vandaag een leuk circuitstukje was met mijn Alfa) en dat deed ik ook niet toen ik een maand mijn autorijbewijs had.
Dus dat zal met de motor ook niet zo zijn, eerst oefenen en veel ervaring opdoen en langzaam je grenzen verleggen.

ps; als ik in de 3e versnelling zit dan trilt die pook, is ie dan niet goed afgesteld of hoort dat erbij?

ex0dus
Member
Member

ma jan 15, 2007 17:14

Oei, nou dan geef je weinig om je nieuwe auto. Helemaal nieuw en dan al zo hard? Ik zou het echt niet durven hoor met een enieuwe auto, zelfs niet al zou de garage zeggen dat inrijden niet meer hoeft. Het is toch geen lease of wel?

frederike147

ma jan 15, 2007 19:09

Ik ben er echt wel zuinig op hoor. Ik laat hem netjes even warm lopen. Houd de olie nu extra in de gaten omdat z'n verbruik wat hoger ligt.
Dus ik ben heel lief voor hem...

Herintreder

ma jan 15, 2007 19:18

Van harte gefeliciteerd met je beste aanwinst sinds tijden.

een mede newbie

frederike147

ma jan 15, 2007 20:33

Thanx, dat is het zeker.
Iedere keer als ik nu uit het raam kijk naar de parkeerplaats dan word ik spontaan verliefd :oops:

Harry_zagato
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo jan 17, 2007 11:16

Gefeliciteerd inderdaad! Mooie 147!
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”