Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr dec 29, 2006 16:40

Gewèldig Cor :!: :D :P :D :P

Wat een angstaanjagend grote handen heeft die man... (zie de vingerafdrukken) :biggrin:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 29, 2006 17:17

:mrgreen: :biggrin: :mrgreen: :biggrin: :mrgreen: :biggrin:

Kijk uit waar je gaat staan...............Afbeelding

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 30, 2006 11:37

Wie kan mij helpen aan goede software voor een electronische rondenteller?? :o

Ik heb nu de RMS van Scalextric. Ziet er aardig uit en heeft een leuke opbouw met kwalificatie en een een kampioneschap maar is lastig om gegevens te wijzigen/in te voeren. Tevens telt het systeem in 1/100 en duurt het ca 3 sec te lang voordat de startlichten op groen gaan.

Wat ik zoek is dus iets soortgelijks (voor op de PC) met een tijdwaarneming die tot in 1/1000- en gaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Johan
Member
Member

za dec 30, 2006 12:01

Werkelijk goed bruikbare software kun je hier vinden:

Slotracemanager

Een nadeel of eigenlijk voordeel is dat de software onder DOS werkt. Dit is nodig omdat het onder Windows praktisch onmogelijk is om de tijdmeting tot 1/1000 sec. goed te krijgen (Windows is multitasking). Voordeel is ook dat het razendsnel opstart en bugvrij is. Verder worden er statistieken van alle auto's bijgehouden (snelste tijden en door wie die zijn gerealiseerd, snelste auto's, etc.). De software is echt goed bruikbaar. Het is wel nodig om een baanstuk te modificeren door het inbouwen van 2 fotodiodes en 2 IR LED's. Stelt verder weinig voor en is goed te doen voor de gemiddelde Alfa rijder :) Verder is alles te lezen op de website.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Andretti Molletti

za dec 30, 2006 12:25

Die had ik ook al gevonden, voordeel verder is dat je een oude pc oid erbij kan zetten :)

Ik zag onder windows:
http://www.irata.demon.nl/turm/

en

http://www.slotrun.de/

de laatste met grafische resultaten, lijkt wel datalogging ;)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 30, 2006 12:27

Ah dat lijkt erop. :o Maar waarom die fotodiode's. Ik heb nu een baanstuk met twee Microswitches. Lukt dat niet??

Die oude PC met kleurenmonitor heb ik nu al bij de baan. Als ik tijd heb weer ff wat klooien. :o :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Johan
Member
Member

za dec 30, 2006 13:01

Microswitches zijn natuurlijk ook heel goed te gebruiken en wellicht nog betrouwbaarder ook. Waar het om gaat is dat je een impedantieverandering hebt die je kunt gebruiken op een input van je parallelle poort...

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Johan
Member
Member

zo dec 31, 2006 09:16

En nog twee SCX 156 plaatjes, let op de ET waarde van de voorvelgen :D

Afbeelding
Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

vr jan 12, 2007 20:53

Nieuw op de site van Tron:

Afbeelding

Dat wordt saggies-an-reesen... stel dat ie op z'n dak gaat :schrik:

Folcher

do jan 25, 2007 20:37

Leuk al die verhalen, reacties etc op dit forum in relatie tot slotracen en de te verkrijgen alfa romeo modellen. Ben zelf jaren redelijk actief geweest in het Bertoneregister met deelname aan de diverse evenementen georganiseerd door o.a.SCARB. Reed destijds een rode Bertone 1300 junior 1968, maar dan wel een in schaal 1:1. In het laatste jaar volledig GTA uitgevoerd, lekkere kar, zeker na de afstelling bij speedcentre te Geldermalsen, maar......................vanwege een behoorlijke tijdsinvestering, ongeveer zo´n 4 jaar geleden, met het opzetten van een slotraceclub, heb ik de 1:1 hobby vaarwel gezegd.
Let wel dat er dagelijks wel gereden wordt met 2 alfa´s, dus eigenlijk wordt van de 1:1 hobby nog steeds volop genoten in een A.R. 166 2.4jtd en een 156 1.8SW.
Verder over de slotraceclub, deze is gerealiseerd en momenteel zijn we een behoorlijk toonaangevende club in Nederland, die ook volop actief is binnen de SSCN, te weten Stichting Samenwerkende Slotraceclubs Nederland.
30 april 2006 hebben we zelfs onze 2e nieuwe locatie geopend waarin op bijzondere wijze gebouwd een 6/sporen 52 meter lange carrera racebaan. Een grote clubruimte met volop de gelegenheid om aan de slotraceauto´s te sleutelen.

Nieuwsgierig :D , kijk eens op http://www.src-fastlane.nl

Per 1 januari 2007 zijn we op de club met de nieuwe kampioenschappen gestart in de diverse klasses waaronder Tourwagen. Hieraan doen diverse modellen mee w.o. alfa 156 types. Zelf ben ik dit jaar van start gegaan met de nieuwe fly racing waarop gemoteerd de prachtige kap van de eerder uitgebracht fly in kleur geel met italiaanse vlag op het dak. De bevestigingspunten zijn gelijk alleen het interieur moest omgezet worden i.v.m. een andere motor op een andere plek gemonteerd.

Deze fly racing gaat perfect zodat er ook 3 alfa´s in de top 4 eindigde.

Nu begrijp ik dat er voldoende alfa leden redelijk gek zijn van dit soort alfa´s in schaal 1:32 en heb daarom een idee. Mits het in de agenda van de club is in te passen en er voldoende animo is, op onze club wellicht een zondagmiddag te organiseren waar jullie allen uitgenodigd zijn te komen rijden op onze clubbaan. Uiteraard kan een ieder ook gewoon op onze vaste clubdagen komen kijken, elke woensdagavond vanaf ongeveer 19.30 uur en elke 2e zondagmiddag van de maand vanaf 13.30 uur.

Reacties zijn welkom, hetzij via de site van onze club of anders op mijn mailadres Bertone@hi.nl
Wellicht tot ziens :wink:
groeten Folcher

Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 26, 2007 09:44

Hoi Folcher:

WELKOM !!

Leuk dat jij je hier ook hebt aangemeld. Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt zitten wij hier, uitgezonderd onze Belgische vriend Peerke, wel op een wat lager niveau wat betreft het slotracing als hetgeen jij hier zo even presenteert. Geweldig zeg 52 meter baan in 4 sporen uitgevoerd. :o :o
Ook heel erg leuk dat je de mogelijkheid biedt om ons eens kennis te laten maken met het proffesionele racen. Ik zou iig graag eens een kijkje willen nemen. Je woont hier helaas niet naast de deur, maar er moet toch eens wat te regelen zijn het komende (na) jaar??
Misschien een 1:32 forummmeeting voor geinteresseerden?? Ik hoop dat je dit topiciregelmatig even "aandoet" opdat wij ook in jou kennis en ervaring mogen delen.Ik kan tenminste nog wel wat tips en tricks gebruiken.

Gooi ik meteen een vraag tegenaan.. :wink:

Mijn regelaars beginnen minder te worden. Wat is een goede (betaalbare) keus en hoeveel Ohm is het beste voor all-round gebruik.?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

vr jan 26, 2007 11:35

Aanvullend: is een weerstand de beste oplossing voor een regelaar of rijden de echte jongens met elektronische regelaars?

Folcher

vr jan 26, 2007 18:32

Top en bedankt voor jullie welkomstwoord, ik zal jullie graag van dienst zijn met allerlei wetenswaardigheden en geloof het of niet,.....dat gaat heel ver.

Beginnend met de regelaar, belangrijk om te kunnen rijden. De standaard regelaar waaraan in feite NIETS is te regelen is bij de thuisrijders de meest voorkomende. Het minder worden is in feite een punt van slijtage maar veelal gewoon stof en vuil, een schoonmaakbeurt doet vaak wonderen. Het beste aantal ohm's op een thuis cq kleinere baan, ligt een beetje aan het model cq opbouw van het geheel. Veel of weinig bochten, is er sprake van lange rechte stukken etc, etc. Meestal volstaat het beste 25 ohm maar ook dat hangt een beetje af van de persoonlijke wens en afstelling en hoe de slotcar is opgebouwd met name wat voor motor ligt er in. Is dus eigenlijk moeilijk zo een oordeel over te geven.

Daar komt het voordeel en gelijk het antwoord op de volgende vraag, er wordt op een club zoals wij die hebben voornamelijk gereden met electronische regelaars. Soms de merken die gewoon verkrijgbaar zijn ( de meest bekende is wel de MUCO slotracecontroller 2000) en daarnaast zijn er wat techneuten die zelf hun regelaar ontwerpen. Niet alleen de ohm regeling is dan verstelbaar maar deze kan geheel naar je eigen wens worden afgesteld op gebied van intensiviteit, remwerking en aggressiviteit, zelfs het voltage is regelbaar.
Zelf ben ik met de top van het rijdersveld inmiddels al aan het rijden met DIGITALE regelaars, deze hebben we 3e kwartaal vorig jaar over laten komen vanuit Zwitserland en de hoge verwachtingen zijn uitgekomen. Deze regelaars hebben we reeds gebruikt tijdens een 24 uurs race in Iqualada bij Barcelona in Spanje en hebben daar uitstekend mee gereden. Een redelijk ander bekend merk in slotracing van de laatste jaren is SLOT.IT, ook dit merk komt dit jaar met een dergelijke digitale regelaar en de ontwikkelingen en verbeteringen zijn nog steeds in volle gang al scheelt het vaak maar tienden of hondersten van seconden, maar ja,.....................dat kan nou net de winst opleveren.

Als de regelaar keuze is gemaakt, begint het eigenlijk pas. De keuze van de slotraceauto is enorm, maar beperken we ons tot de merken welke het beste en gemakkelijkst aanpasbaar zijn, wordt het aanbod al wat beperkter.
Ik heb in eerdere berichtgevingen veel gelezen over met name de afla-modellen van Fly. Ze zijn prachtig maar tevens niet competatief t.o.v. andere merken in dezelfde klasse. Het grote probleem, en om het daarbij te laten, is bij de oude 156 modellen de motor voorin. Zelf was ik dus maar wat blij met de nieuwe 156 racing waarbij Fly eindelijk een competatieve toerwagen op de markt heeft gebracht en gelijk een echte goede met een motor inline achterin en zelfs een verende motormount ( dat is bij de toerwagen redelijk uniek). Daar komt nog bij dat het zelfs een alfa is zodat ik nu al die andere merken, om maar wat te noemen de mercedes en audi TT van het merk Ninco, eindelijk zoek kan rijden.
ALFA RULES, ook bij SRC Fastlane te Everdingen !, al zal ik het met de komst van de nieuwe Peugeot 406 van het merk Spirit nog moeilijk gaan krijgen.

Ik nodig jullie uit om nog meer vragen te stellen, ik zal jullie er graag over vertellen.

Folcher

http://www.src-fastlane.nl

Dinky Boy
Miniaturista

vr jan 26, 2007 18:42

Topsport! :thumbs: :D

Leuk dat je je kennis met ons wil delen :!:

Folcher

ma jan 29, 2007 00:02

Geweldig zeg 52 meter baan in 4 sporen uitgevoerd.

De 52 meter baan is zelfs in 6 sporen, zie op de website de detaills, http://www.src-fastlane.nl

Met 6 man tegelijk racen dus, de afgelopen weken mochten we per race zo'n 18 leden ontvangen, dus 3 x 6 man aan de baan.
Een clubrace bestaat normaal uit 6 x 3 minuten rijden, elk spoor komt dus aan de beurt. Het computerprogramma registreert o.a. de rondetijden, het aantal gereden rondes. Via verschillende opgestelde monitoren door de hele ruimte kunnen rijders en overige aanwezigen direct de snelste rondetijden zien, wie aan kop ligt, enz. enz. Na 3 minuten rijden gaat de stroom van het circuit en is er een rijders wissel. Via een programma PC Lapcounter worden alle gevens vanzelf bijgehouden.
Op deze wijze kun je dus een leuke race in elkaar zetten.

Maar wil je het geheel eens echt aanschouwen of actief meerijden in een dergelijke race, kom gezellig eens langs in Everdingen. Er zijn overigens door heel het land verschillende slotraceclubs actief, wellicht is er altijd wel een bij jullie in de buurt als Everdingen net wat te ver weg is, kijkdaarvoor op .http://www.sscn.nl

Wellicht to ziens in Everdingen.

Groeten
Folcher

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”