MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma jan 29, 2007 00:32

Spotracing, pfffff, das voor mij al heel lang geleden. Ik heb 'vroeger' geracet in Valkenburg en veel toernooien in Uden geracet. Het waren compleet andere modellen die stukke sneller gingen als deze ....cars. Ze hadden een naam die ik kwijt ben.

Folcher

ma jan 29, 2007 01:19

Populair destijds was het parma-racen, zo snel mogelijk met een zo licht mogelijk model. Een lexan kap was de oplossing, de modellen zagen er niet uit, als het maar snel ging.
Uden is nog steeds een plek waar nu met name 1:24 wordt gereden ( plafit e.d.) maar ook de FiaGT32 wordt daar als ik het goed heb verreden.

Er is heel wat veranderd in het slotracen, clubs die op andere wijze als vroeger de handen ineen slaan en proberen er landelijke bekendheid aan te geven. Ik moet ook zeggen dat binnen de SSCN ( Samenwerkende Slotrace Clubs Nederland) daar hard aan wordt gewerkt. Het organiseren van endurance races, maar ook sprintraces waar met name de dakloze slotracer welkom is, is een hot-item.
Inhaken op de 1:1 raceauto's is actueel en scoort goed, zowel bij de thuisrijder als in clubverband. Grappig om ook te zien dat reglementen worden gekopieerd naar het slotracen.
De wereld draait door, ook op slotracegebied en dat geeft veranderingen.

Maar wil je eens aan de nieuwe dimensie proeven, ben je welkom.

groeten
Folcher

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

ma jan 29, 2007 07:25

Zijn in Limburg tegenwoordig nog clubs?
Valkenburg is dacht ik niet meer daarvoor zou ergens in Geleen een club in de plaats zijn gekomen alleen hoor ik daar ook helemaal niks meer van.
Populair destijds was het parma-racen, zo snel mogelijk met een zo licht mogelijk model. Een lexan kap was de oplossing, de modellen zagen er niet uit, als het maar snel ging.
Dat zijn ze volgens mij . :wink:

Folcher

ma jan 29, 2007 12:25

De bij de SSCN aangesloten clubs zijn gelegen op de volgende locaties:

Slipstream
Adres: Spieringweg 730A, 2136 LJ (in de groene loods), Zwaanshoek / Cruquius
Internet: www.slotracing.nl/slipstream

't Kasje
Adres: Langebroekdijk 7, 3972 NB, Driebergen
Internet: www.kasje.nl

Speedtrack
Adres: Ambachtsstraat 1c, 8263 AJ, Kampen
Internet: www.speedtrack.nl

Slot Racing Almere
Adres: Clubhuis van de Motor Vereniging Almere op het Sportpark de Wierden in Almere-Haven te Almere
Internet: www.slotracingalmere.tk

Slotrace vereniging Nieuwegein
Adres: Herenstraat 38, 3431 CV te Nieuwegein
Internet: www.slotracen.com

MTRC Zaandam
Adres: buurtcentrum "De Hooischuur" klaverweg 88, 1508 CS, Zaandam
Internet:www.mtrczaandam.nl

Slot Race Club de Streetracers Genum
Adres: Hikkaarderdijk 8, 9174 GG, Genum (Friesland)
Internet: www.destreetracers.nl

Fastlane Everdingen
Adres: Tienhovenseweg 9, 4121 KS, Everdingen (lagemaat transport)
Internet: www.src-fastlane.nl

De pitstop Hoorn
Adres: Sporthal De Kers, Moerbalk 2, 1628 GW, Hoorn
Internet: www.pitstopslotracing.com

De Bunker Drachten
Adres: ?
Internet: www.slotraceclubdebunker.nl

De SlotShop
Adres: Kruiswaal 4, 1011 AM Zwanenburg

Matchbox
Adres: Zamenhofstraat 124b, Amsterdam

Zoals je kunt zien komt er helaas geen locatie in de buurt van Limburg in voor, wellicht een gat in de markt ??? Als je idee hebt een club op te zetten en je zorgt voor een ruimte, heeft Fastlane nog een compleet circuit in de aanbieding met hardware/software en scenerie.
Als enige in die regio zou je dan voldoende leden kunnen aantrekken en er een bloeiende club van kunnen maken.

Wat ik wel weet is dat er in België actieve clubs zijn en wellicht net over de grens van limburg maar dan moet je even zoeken. Samenwerking tussen Nederlandse en Belgische clubs is er wel maar dan alleen op het FiaGT32 kampioenschap.
Als je daarover meer wlt weten hoor ik dat nog wel.

Groeten
Folcher
http://www.src-fastlane.nl

peerke

ma jan 29, 2007 17:47

Nou, nou,

Word ik hier op het forum ineens voor Belg uitgemaakt, terwijl ik gewoon een verrandstedelijkte Brabander ben ;-)

Maar wat betreft clubs in Limburg, die zijn er wel degelijk, kijk maar bij de reportages op www.racebaan.com
De redactie van racebaan.com bestaat zelf uit Limburgers en onlangs zijn ze nog bij Scuderia Mosa in Venlo geweest voor een reportage en een tijdje daarvoor zijn ze bij Urtrack in Sittard/Geleen op bezoek geweest.
Kijk voor de verslagen van deze bezoeken op: http://www.racebaan.com/report/Scuderia ... 0mosa.html en http://www.racebaan.com/report/urtrack/ ... track.html
Utrack heeft zelf ook nog een site: http://www.urtrack.nl/

En dan zijn er nog de Belgische clubs net over de grens zoals bijvoorbeeld het Otoclubje ( http://www.otoclubje.be/ ) in Diepenbeek in de buurt van Hasselt waar Nederlanders ook welkom zijn. Daar hebben we toevalig afgelopen weekend met ons racebaanforum ( http://groups.yahoo.com/group/racebaanforum ) nog een forumrace gehouden. Was een bijzonder gezellige dag daar bij onze Belgische racebaanvriendjes.

Groeten,
Peer(ke)

Folcher

ma jan 29, 2007 19:05

De club kende ( maar nu wel dus) ik niet maar zoals ik al op hun site lees, zijn ze voornamelijk actief in schaal 1:24, net als bijv. in Uden.
"t Otoclubje is bij mij wel bekend en dan van de eerder door mij genoemde FiaGT32, dit is wel een klasse in de schaal 1:32 rijdend met modellen in de GT LeMans-series.
Uiteindelijk blijkt het wereldje gewoon heel klein want ik herken wel enkele gezichten op de foto's.

De racekalender van onze club zal het voor dit jaar waarschijnlijk niet toelaten ( mede gezien de zaterdag waarop de FiaGT32 veelal wordt verreden, voor ons een probleem is een race te organiseren) maar wellicht dat we voor 2008 een datum reserveren om de jongens vanuit België en de rest van Nederland te ontvangen.

't-Blijft gewoon leuk buiten de eigen clubdagen om, ook van buitenaf actieve slotracers te zien genieten op je eigen baan. Buiten wat schermutselingen om binnen de 1:24 LMS, zijn dit soort dagen altijd gezellig en sportief.

groeten
Folcher

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma jan 29, 2007 19:16

Leuk om te zien zo'n "Houten""baan. Mooi vlak en je bepaalt zelf je baanmodel, hoe gek ook; Fraai.!!
Als je weet hoe allergisch ik op MDF zaaqgsel reageer hoef ik nog niet eens een meter baan te maken.... hahahhahaatsjoeeeeee etc.
Ik hou het dus maar op kunststof. :?

Waar zijn die geleiders eigenlijk van gemaakt?? Het lijkt wel hetzelfde lint als voor de slepers gebruikt wordt, maar dat zal wel niet. Toch??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

peerke

ma jan 29, 2007 19:30

Die geleiders, of ook wel litzen genoemd worden voor thuisbanen meestal gewoon van kopertape gemaakt. Dit wordt in rollen van diverse breedtes/lengtes verkocht voor de glas in lood hobbyisten om de diverse glasdelen aan elkaar te kunnen solderen. Heel simpel te verwerken en een goede stroomgeleiding, maar je magneten in de auto's werken niet meer ;-)

Voor de houten clubbanen die intensief gebruikt worden, wordt zoals je zelf ook al zag een soort slepermateriaal gebruikt, maar dan niet van koperdraad maar dan van een soort staaldraad wat wel magnetisch is en een stuk duurzamer. Nadeel is wel dat dit materiaal flink duurder is, maar ook dikker, zodat je dus naast het spoor zelf ook nog twee randjes uit moet frezen waarin je deze stalen litze moet lijmen. Ofwel even wat meer werk en flink wat duurder en daarom minder interessant voor een thuisbaantje.

Kijk voor houten banen en hoe ze te maken anders eens op www.oldslotracer.com

Groeten,
Peerke.

Folcher

ma jan 29, 2007 19:53

Een club welke recent ( 2006) een houten baan heeft gebouwd is Slipstream. Deze hebben een 36 meter 6 sporen ontworpen en hebben een 4 mm. koper/rvs legering gebruikt als litze. Deze is niet supermagnetisch maar wel zeer geleidend, hetgeen in feite veel belangrijker is.
Het magneet rijden is binnen de SSCN dan ook aan veel kritiek onderhevig en zoals het er naar uit gaat zien zal binnen de endurance klasse de magneet ook gaan verdwijnen, het maakt de competitie wel zo interessant. :wink:
Zie voor een compleet verslag van die baan op: http://www.slotracing.nl/slipstream/verslag.htm

Veel kijkplezier, 8)

groeten
Folcher

Folcher

ma jan 29, 2007 21:59

Beste Peer(ke)

Dan ken jij deze waarschijnlijk ook wel:

Afbeelding

groeten
Folcher

peerke

ma jan 29, 2007 22:20

Ja hoor, Klaas, Ton en Frank waren afgelopen zaterdag ook van de partij in Diepenbeek ;-)

Folcher

ma jan 29, 2007 23:40

De race waar die foto is genomen is verslagen op http://www.racebaan.com/report/racekampen/index.html

De winnaars, leuk om toch even te noemen, was het team van SRC Fastlane, zie foto hieronder:

Afbeelding

, ook de slotcar waar we mee reden, een spirit reynard, was voor dit evenement bijzonder gekleurd.:

Afbeelding

Het was voor ons een geslaagde dag, dat zul je begrijpen.

Grappig genoeg mogen we het in Kampen komend 11 februari weer gaan proberen, nadat we in 2006 genoegen moesten nemen met de 2e plaats.

Het mysterie-team overigens, gevormd door Klaas, Ton en Frank, was een gelegenheidsteam.

Groeten Folcher,

Ps, op de foto in het midden op de voorgrond.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 07, 2007 20:12

Kreeg via bekende bron weer por in mn rug. Ditmaal nieuws uit Neurenberg.
Ik dacht dat er alleen maar miniaturen gepresenteerd werden, maar ook alle novteiten op SLR gebied dusss.

De enige nieuwe Alfa die ik hebben kunnen ontwaren is deze:

Afbeelding

Weer 1-tje van Fly, Ongetwijfeld weer bloedstollend en spiegelslopend snel.(als het meevalt)
De combinatie tussen de Alfa en de reclame die erop staat lijkt vreemd, maar als je ooit onder de kap van een 156 hebt gekeken, begrijp je al snel waarom. :wink: HIER te bekijken.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Folcher

do feb 08, 2007 14:44

Er staat nog een alfa romeo aan te komen en wel van het merk Slot.it. Deze komt met de alfa 33/3, zie foto hieronder. Welke maand dit jaar de auto uit zal komen is bij Slot.it helaas nog weleens onduidelijk maar we zijn geduldig ! :wink:
Afbeelding

Prachtige alfa en omdat slot.it het model op de markt zal brengen, wordt het ook zeker een competatieve slotcar die goed mee zal kunnen komen in de lmp-series of classic.

groeten
Folcher
http://www.src-fastlane.nl

Afbeelding

Andretti Molletti

do feb 08, 2007 16:55

Heel erg hoog hebbe gehalte!!
Zijn er al prijzen bekend?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”