di jan 30, 2007 18:10
Ok, dan zou je op valse lucht in het inlaattraject kunnen controleren. Controleer of alle aansluitingen goed vast zitten en of er geen poreuze slangetjes zijn, spuit wat remmenreiniger op waar het inlaatspruitstuk op de cilinderkop gemonteerd zit (met lopende motor, maar niet in de buurt van ontstekingsdelen komen hiermee!!). Als de loop van de motor verandert, dan is die pakking lek. Controleer of je uitlaat misschien lek, vooral in het traject vóór de lambdasonde, en ook de uitlaatspruitstukpakking controleren.
Dat zijn allemaal dingen die je kan controleren, maar ik denk dat het probleem of bij de injectors ligt (nadruppelen) of zoals al eerder genoemd bij de luchtmassameter. Mochten het de injectors zijn, dan geen nieuwe kopen maar je huidige ultrasoon laten reinigen. Dat is veel goedkoper dan 4 nieuwe. Heb je trouwens een open luchtfilter? Zoja, dan is de kans dat het je luchtmassameter is groter.