@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

do feb 08, 2007 17:19

Ben blij dat ie nog niet uit is..... :wink:

Eerst die GTA van Hezemans nog maar ff binnenhalen. (Ik heb teveel hobby's..... :? )

Daarna moet ik ook maar es aan de Slot-it want ik hoor alleen maar hele goede berichten. IK wil het meemaken. :o
Zou Slot-it stiekum ook nog een Stradale gaan maken?? =P~
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Folcher

do feb 08, 2007 21:55

Als ik de slotit alfa 33 vergelijk met de bouwkit van het model Ferrari 312 PB, zal de prijs op ongeveer euro 50,-- uitkomen.

De fly alfa 156 zal waarschijnlijk tussen de euro 55,00 en 60,00 uitkomen.

De klassieke 33 is natuurlijk een heel ander model maar heb zelf wel het idee dat je veel meer waar voor je geld hebt met deze slotcar en met relatief weinig investering van overige slot.it onderdelen zeer competatief te maken, een echte slotraceauto !

Slot.it komt relatief vrij vroeg naar buiten als het gaat om modellen die geproduceerd gaan worden, helaas zal een volgend model alfa nog wel even op zich laten wachten.

Groeten
Folcher
http://www.src-fastlane.nl

Robert 75 V6

vr feb 09, 2007 11:45

mijn baantje heb ik ff opniew gelegd. Ik ben langs de Leenbakker gegaan om een 3x4m stukkie zwart wit geblokt te halen. Is een stuk stofvrijer dan tapijt, en het staat lekker racy :wink:

nu nog hier en daar wat graszaad strooien en nog wat pics schieten.

De baan ligt weer anders trouwens, geen hoogteverschillen meer. En... alle wagentjes rijden weer top. Het was me dus toch niet gelukt om goede bruggen te maken zonder dat er zo nu en dan iets vast kwam te staan, die problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen :lol:

Robert 75 V6

vr feb 09, 2007 11:48

oh ja, weet er iemand waar je een zware - 15 volt 6 ampere- regelbare voeding kunt kopen?

Robert 75 V6

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

vr feb 09, 2007 13:37

Probeer eens bijj www.conrad.nl
dank je! goede tip, ben ff aan het speuren geweest nog niets gevonden maar ze zullen het vast hebben denk ik

Adrie
Newbie
Newbie

za feb 10, 2007 22:49

Probeer het eens op deze pagina Robert.

http://www.srhw.com/index.php?manufactu ... =3a&page=2

Een goede trafo is anders niet goedkoop hoor.

kdh039
Member
Member

zo feb 11, 2007 18:38

Spotracing, pfffff, das voor mij al heel lang geleden. Ik heb 'vroeger' geracet in Valkenburg en veel toernooien in Uden geracet. Het waren compleet andere modellen die stukke sneller gingen als deze ....cars. Ze hadden een naam die ik kwijt ben.
Ik help je wel even -> WING CARS :lol: super snel kerels, ben ook verfend slotracer, maar op de moment ligt het bij mij een beetje stil aangezien ik een alfa 155 racer aan het bouwen, maar wat slotrace betreft, ik kom jaarlijks verschillende keren in nederland: tilburg, uden, en noem maar op, vroeger was er ook nog een van me lievelingsbanen in rotterdam (deze baan was verwamd)

mensen die nu nog slotracen? ik heb nog een alfa 155 dtm van nicno op een Slot.IT chassis met mp4 motor (1/32) dit spul gaat even hard als de modified slot wagens van midden jaren 90

greatz

Folcher

ma feb 12, 2007 08:33

Grappig genoeg mogen we het in Kampen komend 11 februari weer gaan proberen, nadat we in 2006 genoegen moesten nemen met de 2e plaats.
We hebben gisteren onze 1e endurance van 2007 verreden en jawel, we hebben de 1e plaats weer veroverd zoals we dat in 2005 ook al hadden gedaan. Dit jaar met een Toyota GT1 van het merk MRRC(Scaleauto).
Als Slot.It op tijd komt met het aangekondigde model Alfa 33/3, zullen we zeker gaan proberen voor 2008 ( misschien al tweede helft 2007) om dit model daarvoor af te stellen.
Zoals toegezegd de resultaten van de 9- uurs van Speedtrack met alle cijfermatige details.

de uitslag in het kort:
Fastlane-1 1414,87
Matchbox 1354,88
Speedtrack 1310,74
Fastlane-2 1245,29
Streetracers 1227,25
SVN 1220,36
Slipstream 1186,46
De hierboven genoemde getallen zijn het aantal ronden over de hele race, welke per team 400 minuten bedroeg, voor endurance begrippen in feite wel een korte race, i.p.v. 12 uur dit maal nog geen 7 uur.
Eerstkomende race 25 maart in Genum(Friesland). Voor meer info kijk op
http://www.sscn.nl

groeten
Folcher

Robert 75 V6

di feb 13, 2007 11:14

Probeer het eens op deze pagina Robert.

http://www.srhw.com/index.php?manufactu ... =3a&page=2

Een goede trafo is anders niet goedkoop hoor.
nee dat is het zeker niet, ongeveer 100 euro zie ik.... ik vind 239 echt veel te enthousiast. HMmmmm nog maar eens kijken.

bedankt voor de tip Adrie!

Robert 75 V6

wo feb 14, 2007 15:46

heb een paar spulletjes besteld, met daarbij een 155 DTM zonder motor maar ik heb nog wel een NC5 liggen. Ik ben van plan die auto berehard te laten lopen.

jullie gaan het lezen en.... zien! :lol:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 24, 2007 21:16

Het is alweer een tijdje rustig.

Om wat inspiratie op te doen: Hier een stukje over een gepassioneerde Limburger. Leuk om eens door te lezen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Folcher

di apr 24, 2007 22:26

Het is inderdaad alweer te lang stil en het is goed de zaak weer eens wakker te schudden. Sinds mijn laatste bericht van ons optreden in Kampen, met welke race we voor het kampioenschap van 2007 van start zijn gegaan met een overwinning, is er alweer het nodige gebeurd.
25 maart dit jaar hebben we gereden in het hoge noorden en wel in Genum bij de Streetracers. Met uiteindelijk gereden 6 uren hebben we de 2e overwinning mogen binnenhalen. En het meest recent onze eigen georganiseerde race afgelopen weekend in Everdingen. Met een totaal van 10 team's hebben we ook daar na 10,5 uur als eerste de wedstrijd afgesloten, een derde op rij dus. Het is duidelijk dat we er in de stand van 2007 prima voor staan. :lol:

Helaas nog steeds geen alfa 33/3 van slot.it te bespeuren, de veel eerder aangekondigde leMans Mclaren is pas deze week geleverd dus de alfa zal nog wel even op zich laten wachten, jammer. :cry:

Veel info met de nodige foto's zijn te vinden op www.sscn.nl.
Deze site zal ergens volgende week weer worden voorzien van de informatie over de laatste wedstrijd.

Ergens in mijn gedachte speelt nog steeds het idee belangstellenden op onze club uiit te nodigen om hun eigen slotrace alfa eens de sporen te geven. Dit zal dan een keer op een zondagmiddag gaan gebeuren maar ik moet daar eerst nog in overleg hoe de racekalender voor de rest van dit jaar er uit zal gaan zien. UIteraard ben ik wel benieuwd of daar animo voor is, dat zal dan als basis dienen om er een dag voor vrij te maken.

Graag een ieders reactie.

Met vriendelijke groet,

Folcher

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 25, 2007 07:32

Leuk initiatief Folcher !!!'

Is dat misschien iets voor het verre najaar/winter?? Ik denk dat de meesten hier, maar De meesten hier en dat geldt zeker voor mezelf, izijn momenteel, versterkt door het mediterrane weer, nu volop bezig met de "1 op 1 modellen" en andere buiten hobby's. :o :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 27, 2007 00:44

Ik heb gisteren nog een Baron-Conner racing Ferrari 550 Maranello voor m'n carrerra baan gekocht. had competitie voor de MC12 nodig :wink: :wink: :wink: standaard wagens dus geen match voor getunede slotracers maar wel owzo mooi
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”