ja oke, maar ik bedoelde idd als website bezoeker.Wij niet, maar bij de RDW zelf wel. Het kenteken krijgt dan een code mee.Je kunt op de RDW site helemaal niet zien of je een auto geschorst is of niet.
Rens
Rens
ja oke, maar ik bedoelde idd als website bezoeker.Wij niet, maar bij de RDW zelf wel. Het kenteken krijgt dan een code mee.Je kunt op de RDW site helemaal niet zien of je een auto geschorst is of niet.
Rens
Essentie? De RDW heeft de controle op voertuigen zonder keuring verscherpt sinds begin 2006. Vanaf dat moment worden er meer controles gehouden. Vanaf 2008 worden -als alles goed gaat - boetes direct aangemaakt zodra het systeem ziet dat de auto wel geregistreerd is, maar niet gekeurd. Dit systeem wordt regelmatig doorgelopen en inderdaad kun je dan meerdere boetes krijgen. Niet onterecht, omdat je nog steeds in overtreding bent. Dit geldt ook voor andere situaties. Als je te hard rijdt en ze flitsen je ergens, dan kunnen ze dat twee kilometer verderop weer doen, twee kilometer verder weer, twee kilometer verder weer, twee kilometer verder weer, twee kilometer verder weer en je dan nog eens met een laser controle van de weg afhalen. En dan moet je echt 7 boetes betalen. Dat geldt overigens ook voor het niet dragen van de gordel, het niet in orde zijn van lichten en voor ... en ... en ... Kortom, niets aan gedaan? Nog steeds in overtreding.
Dat je het APK boete-verhaal niet leert op de rijschool is met een reden. De RIJschool is een plaats waar je leert RIJden, of je tenminste redelijk veilig door het verkeer te bewegen. Daarbij komt wat basiskennis van de auto, zodat je met je auto veilig de weg op kunt. De punten die jij aanhaalt zijn zaken die in de wegenverkeerswet staan. Aan de wegenverkeerswet heb je je te houden. Ook als niemand je dat verteld heeft. Zo zijn de regels. En van regels (zeker wetten) dien je zelf op de hoogte te zijn, of je op de hoogte te stellen.
Als je je auto registreerd moet:Voldoe je niet aan dit lijstje, dan ben je in overtreding en mag je auto ook niet op de openbare weg komen. En ja, een parkeerplaats is ook openbare weg. Dus ook ergens neerzetten mag niet zomaar, want dan ben je er nog niet. De enige andere optie is schorsen en van de openbare weg houden. Dus als je een auto koopt zonder APK, dan moet je die direct schorsen en op een trailer meenemen, want anders ben je -wederom- in overtreding.
- je belasting betalen
je auto verzekeren
je auto laten goedkeuren
Dit had je allemaal kunnen vinden bij de RWD, de BVOM of bij Google met simpel zoeken. Dus het is vooral eigen schuld, prijzige bult.
Neehoor, je kan hem ook schorsen en ergens stallen. Als je bedoelt dat je hem niet op de openbare weg kunt laten slingeren: lijkt me niet meer dan terecht, de openbare weg is geen autokerkhof, bovendien is het in het grootste deel van Nederland al genoeg dringen met parkeerplaatsen zonder dat jan en alleman z'n slopers daar neerdumpt.Ik denk dat regels als deze niet bevordelijk zijn voor het milieu, je word gedwongen een auto naar de sloop te brengen.
Mis ik hier iets? Autodemontagebedrijven moeten tegenwoordig aan strenge regels voldoen. Zie ARN Milieurapportage. Daarop wordt ook streng gecontroleerd. Zeker hier in de buurt door de waterschappen. Als ik dan zie dat iemand een auto lekkend voor de deur laat staan, dan denk ik dat de slopert dat beter regelt.Ik denk dat regels als deze niet bevordelijk zijn voor het milieu, je word gedwongen een auto naar de sloop te brengen.
NopeIk kan het niet bewijzen, maar ik heb het idee dat mensen die eenmaal beboet zijn voor het niet hebben van een APK automatisch bij volgende registercontrole's weer worden bekeken.
Gehehe.... Geeft wél mooie lichteffecten, 's nachtsMaar, net als de controle op de APK zullen ze daar altijd een bepaalde ruimte tussen houden. Anders kun je zo 50 flitspalen zetten op 100 meter. Maar daar is niemand mee gediend.
Volgens mij staat het wel bij de meeste verzekeraars in de polisvoorwaarden. Ze kunnen in het geval van een aanrijding niet direct alles op jou kunnen verhalen, maar zullen er zeker alles aan doen om dat wel te doen bij een afgekeurde auto. Want als verzekeraars ergens een hekel aan hebben, dan is het uitkeren...Er zijn niet veel verzekeraars die dat expliciet zeggen.
Dit is ook maar een vaag verhaal en snappen doe ik het in ieder geval niet.Je haalt precies dat gene aan dat ik dus bedoel, een snelheid overtreding wordt opnieuw vastgesteld. En daarvoor is een nieuwe constatering van dit strafbare feit voor benodigd. Dus als om de 2 km een snelheidovertreding wordt geconstateerd, dan krijg je voor al die contateringen een nieuwe boete, maar het niet hebben van een geldige APK op een auto kan bij wijze van elke seconde worden gecontateerd(Dus is deze bekeuring maar 1 malige uit te schrijven). Snappie?
Je spreekt jezelf tegen. Net zo min als dat ze de flitspalen tegen elkaar aan zetten, zullen ze om de seconde een boete uitschrijven voor je APK, maar beide gevallen zouden in theorie kunnen. Ze hoeven geen nieuwe overtreding te constateren, het is voldoende om een overtreding te constateren. Als je over een afstand van 1 km te hard rijdt en ze flitsen je 6 keer, betaal je 6 boetes, ook al heb je je voet niet van het gas gehaald. Hetzelfde zit het met de apk.