Leuke anekdote, wel ff vooraf alle bandenspanningen op eenzelfde niveau gebracht?Pirelli P 3000 ben ik niet mee bekend maar ik ben 'n voorstander van Pirelli's, enkel P 7000 en P zero assimetrico hebben teveel rolgeluid als ze over de helft van hun profiel gaan . Prima ervaringen hier met P zero Rosso(comfortgerichter) & Nero(meer sportief), P7 & P6 en vroeger P 6000 .
Slechte ervaring met F1 Goodyear & Dunlop SP2000 : rolgeluid .
Met privéwagen gebruik ik ze wél op de limieten en ook volgende ervaring :
2001-2002 met Ferrari days had ik met 'n paar collega instructeurs het genoegen om met straatAlfa's op straatbanden VIPS over Spa te mogen chaufferen...
Pirelli's zag je niks aan, Bridgestone evenmin(voelde wel harder aan), Conti overleefden ook zonder schade(maar schoven wel), Firestone was de naam niet meer van de flanken af te lezen..., Michelin Pilot SX-Gt profiel verbouwd...en happen rubber eruit, Goodyear F1 los door het karkas(géén rubber meer op loopvlak !), Dunlop : enige wagen door hoofdinstructeur na 2 laps aan de kant gezet : te gevaarlijk...
In de regen was de Pirelli lengten beter dan de rest . Dag 2 probeerde iedere instructeur een sleutel van een wagen op Pirelli's te veroveren...
't zijn misschien extreme omstandigheden maar je kan het ook zien als een versneld slijtageproces .
Er waren tecnici van Alfa bij die de auto's vooraf checkten en met 'n compressor, bandentemperatuurmeter ! en bandendrukmeter constant waaakten over alles . 't was op Spa te doen trouwens da's iets minder bandenvretend dan Zolder ...