Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

vr feb 16, 2007 16:17

idd ,, vd aa junior heeft ook een zelfgelaste pijp eronder,, lawaai/muziek komt eruit

heb ze ook wel eens met sebring gezien
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Remon 75 TS

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

vr feb 16, 2007 20:09

@ Diele Wat voor een pijp heb je er onder hangen ?
Rechte pijp i.p.v. einddemper of de gehele uitlaat vervangen :?
Ben benieuwd naar het geluid.


Heeft er ook iemand een Madeno einddemper ?
Ik vind deze bij een 16 klepper trouwens ook geweldig klinken :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

Re: RE: Uitlaatkeuze 75 TS

za feb 17, 2007 20:35

Kom maar eens luisteren naar de RVS pijp onder de Indy van Diele.. :wink:
Whaha,daar kan geen andere brulpuup tegenop,je indy klinkt inderdaad super diele 8)

Er is een Forum lid die speciaal een 75 heeft gekocht na het horen van M'n Indy. Wims


Ik heb trouwens nog een rechte RVS middenpijp voor een 75. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Remon 75 TS

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

za feb 17, 2007 21:07

Ja dat klopt, Wims vertelde me dat (kennis van m'n pa)

Diele wat heb je er nu dan onderhangen ?

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

za feb 17, 2007 21:18

Onder de Indy hangt een zelf genutselde RVS eindpijp.. en een rvs katvervanger..
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

MR Angel
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: di mar 14, 2006 15:16

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

zo mar 04, 2007 12:12

Tot gisternacht altijd veel plezier gehad van me uitlaat :)
Maarrrr........helaas reed ik gister nacht een algemene controle in, waar de dienstdoende ambtenaar, er niet half zo van was gecharmeerd als ik. UIteindelijk door naar een geluidsmeting, een km of 10 verderop :?, al die tijd geen idee hebbende wat er aan de hand was, wel een beetje natuurlijk maar niet echt :wink:
Uiteindelijk bij de controle aangekomen werd eerst me auto onderste boven gekeerd, je bent immers crimineel tot anders is bewezen :wink: Ook kwamen hier honden bij te pas, maar gelukkig zijn mijn recaro's hiervan bespaard gebleven. Wat een vriendelijke agent :D.
Natuurlijk ook nog mogen blazen en na een P geblazen te hebben gaat men snachts meteen door voor de bloedproef, want je moet toch wel iets gebruikt hebben!! Daar vriendelijk voor bedankt, en vervolgens door naar de geluidsmeting. Zo open en bloot op straat tussen de andere auto's werd met een statiefje bij me uitlaat het aantal Db gemeten, ik maar denken dat de enige plek waar dit gedaan mag worden in driebergen is.... :?
Uiteraard was dit een klein feest voor de heren in pak, "wat een geluid zeg"! En al snel stond een tal van fotografen fotos te schieten van mijn auto en alle agenten er om heen, voor de krant er RTVNH.
De uitkomst was dat ik 105Dba produceer, en dat is toch wel ff "een enorme overschrijding" volgens de heren van de wet. In beslag name gingen ze nog net niet toe over, maar kentekenbewijzen zijn ingenomen en om deze terug te krijgen zal er opnieuw gemeten moeten worden door de RDW en zal ik me originele pijp dus terug moeten plaatsen. Over de hoogte van de boete kon mij weinig verteld worden, want door de "enorme overschrijding" staat hier geen vast bedrag voor. Tot 10Dba te hard levert een boete op van €150.
Om kort te gaan, wordt ff de origineel pijp terug....keuren....en er zo snel mogelijk weer onder vandaan! :P :twisted: :D

AcidStyle

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

zo mar 04, 2007 12:23

Tering vervelend zoiets, ik heb het in het verleden ook gehad met mijn 309 gti :oops: die produceerde 102 dBa boete kwam toen op €120,=,
Heb bezwaar aangetekend en de papieren (met type goedkeuring) van mijn uitlaatlijn (spaghetti spruitsuk, sportkat en einddemper allen van OMP)
erbij ingezonden en gemeldt dat de meting idd niet onder voorgeschreven richtlijnen was uitgevoerd en op grond van dat bezwaar werd de opgelegde
sanctie geseponeerd.
Dus idd even orgineel eronder en je kentekenbewijs terug halen en dan bezwaar aantekenen tegen de boete. Succes ermee iig :wink:

Remon 75 TS

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 13:24

Heeft de CSC uitlaat ook een keurmerk :?
Hoeveel db mag je dan produceren ?
:whistle:

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 13:58

Hebben ze het omgevingsgeluid ook gemeten? Naar mijn weten moeten ze die namelijk ook meten.

*155 2.0--112 dB, 4x waarschuwing van de sterke arm... :oops: Daarom wil ik dit niet weer..*

MR Angel
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: di mar 14, 2006 15:16

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 14:15

Voor zover ik het begrepen heb (was weinig uitleg van de ambtenaren, en gaven ook gewoon geen antwoord omdat ze allemaal zo druk waren, voornamelijk met elkaar :lol:) kijken ze aan de hand van je chasisnummer naar het aantal Db dat je auto mag produceren. Voor mijn TS uit 1991 was dit 90Dba. Vraag ik me echter wel af of hier verschil in zit tussen origineel nederlands autos en import, in 1991 werden ze in ned met kat e.d geleverd, mijn intaliaanse import niet....

Maar goed, ongeacht de uitlaat, mag een TS dus maximaal 90Dba produceren. Over de pijp konden ze weinig zeggen behalve dat het hun inziens niet orgineel was en daarmee eigenlijk verboden.

Of de meting correct is gedaan daar heb ik mijn vraagtekens bij. Iedereen liep maar wat in het rond, diverse autos die langs kwamen rijden, en zeker een aantal objecten binnen een straal van 5 meter van de microfoon. Er moeten ook officieel 3 metingen verricht worden, of dit gebeurd is geen idee.
Ook konden ze geen kopie van de meting meegeven, schadalig als je het mij vraagt. Ze doen maar iets bij je auto, houden je in onwetendheid en vervolgens mag je een bedrag overmaken per acceptgiro. ROBBERY :D
Het was een knapstaaltje prutswerk, zoals in Gooi en Vechtstreek vaker het geval is. Zal denk ik komen door al die jongens in opleiding. En de agressiviteit waar dit alles mee gepaard gaat kan ik slecht plaatsen.

Had er wel nog een 33 16v gespot, met een lekke pijp zoals de agent had geconstateerd met zijn zaklamp aan de linkerzijde van de auto. Zou toch denken dat die rechts hangt haha.

AcidStyle

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 14:59

Conclusie: aanvechten die beschikking. :!:
Moet je per definitie doen als je een boete krijgt, niet geschoten altijd mis en vaak hebben ze geen zin om alles uit te zoeken en besluit de OVJ dat de sanctie
kwijtgescholden word. Het blijveneen stelletje ambtenaren natuurlijk :twisted:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 15:39

heel vreemd, want een auto heeft geen maximaal geluidslimiet
Tis wel een jaar of 7 geleden dat ik dat heb uitgezocht, maar toen was het er in ieder geval nog niet
(motoren wel, en dat was 90Db bij een bepaalde afstand vanaf de uitlaat)

gelukkig dat ik dan niet met mijn 33 ben aangehouden (119,6 Db produceerde hij op een meting)
maar om dat gezeur voor te zijn wil ik gewoon visueel mijn kat eronder houden (maar leeg maken) en hetzelfde geld voor de tussendemper... Dan is er niets aan te zien en zien ze alleen een dikke supersprint magnum eronder hangen die wel een keurmerk heeft.

en je bedankte voor de bloedproef, dus dat was niet verplicht?
Volgens mij mogen ze dat ook niet, tenzij je het zelf toestemt. (of is die regel ook weer veranderd)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MR Angel
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: di mar 14, 2006 15:16

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 16:17

Het was een grote controle, als eerste ging je door een alcoholproef, daar moest echt elke weggebruiker doorheen. Vervolgens ging een deel van hen door voor de algemene keuring. Lucky me! Alvorens naar de keuring te mogen werd je auto volledig doorzocht door de douane. Terwijl ik dit goed verbaasd en licht aangeslagen stond te aanschouwen, begon 1 agente over een bloedproef omdat ze van mening was dat ik drugs gebruikt zou kunnen hebben. Omdat het doorzoeken van mijn auto verder niets opleverde, wat zoiets dergelijks zou kunnen bevestigen, heb ik verdere medewerking kunnen weigeren.
Daarna kon ik door naar de keuring.

Het vervelende was alleen dat ik vlakvoor de controle aan de andere kant van de snelweg de A1 opdraaide richting amersfoort, daar rij je parallel aan de snelweg op een binnenweg en dan zo door de snelweg op. De hele controle had ik nog niet zien staan. Zag wel een motor snel op me afkomen en voordat ik ingevoegd was reed deze al voor me met z'n bordje omhoog. Toen de eerste afslag, Hsum/Laren er weer af, draait ie meteen weer de snelweg op. Dus uiteindelijk een km of 4a5 achter hem aan kunnen rijden voordat ik bij die controle was.
Aangezien ik nog student ben, en in mijn ervaring elk contact met Politie onherroepelijk leidt tot een acceptgiro in de bus, zat ik wel redelijk nerveusjes in me auto.

Ben wel benieuwd wat de wetgeving tegenwoordig zegt op het gebied van geluid en hoe te meten. Eens kijken of daar wat over te vinden valt.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 16:33

http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html

je auto was toch niet op bedrijfstemperatuur toch?? :wink:

MAAR:
http://www.eu-milieubeleid.nl/print/ch10s04.html
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

AcidStyle

RE: Uitlaatkeuze 75 TS

ma mar 05, 2007 19:12

calibratie rapport van de meter opvragen :!:

Terug naar “Tuning onderwerpen”