frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: moet 4 nieuwe banden maar welk merk ?

do mar 01, 2007 13:22

oke zal er de volgende keer op letten
de bandenspanning moet voor altijd hoger zijn dan achter
imv het extra gewicht van de motor die er hangt dat laat ik lekker zo.
zal de volgende keer wel er op letten om minder spelfouten :lol:

ruben
:thumbs: Leesbaar! :wink: :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Rees-Cees

do mar 01, 2007 14:00

oke zal er de volgende keer op letten
de bandenspanning moet voor altijd hoger zijn dan achter
imv het extra gewicht van de motor die er hangt dat laat ik lekker zo.
zal de volgende keer wel er op letten om minder spelfouten :lol:

ruben
onzin, klinklare onzin.

ga nou maar eens proberen wat de auto doet als je de bandenspanning voor en achter gaat veranderen.

je kunt met bandenspanning een heel groot deel onder en overstuur uit een auto halen.

bij een racewagen (33 in dit geval) rij ik voor met 1,6 en achter met 1,9 bar.

jouw auto zal een stuk beter gaan sturen met voor 2,4 bar en achter ws 2,6 tot 2,8 bar (beetje afhankelijk van hoe hard/zacht die Generaal Lee :wink: banden zijn)

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

RE: moet 4 nieuwe banden maar welk merk ?

do mar 22, 2007 21:05

En waarom rij jij met je race wagen dan met 1,6 bar voor en 1,9 bar achter als je aanbeveeld om voor 2,4 bar en achter ws 2,6 tot 2,8 bar te nemen.
???

Ik persoonlijk rij overigens met 2,4 bar voor en 2,5 bar achter, Bij nat weer beetje overstuur :lol:, bij droog weer neigtie naar onderstuur, maar uiteraard afhankelijk van de wijze waarop je je gas hanteerd. Als je je gas even wat inhoud in de bocht zal de auto gaan neigen naar overstuur, maar bij wat meer gas uiteraard onderstuur. Blijft leuk met een 33 te rijden.

m.v.g.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: moet 4 nieuwe banden maar welk merk ?

do mar 22, 2007 22:19

Als je met racebanden 2 rondjes rijd met 1,6 bar voor en 1,9 bar achter heb je na 2 rondjes warme bandjes en 2,3 bar in de banden . Met racebanden mag de druk warm ook niet zo hoog zijn : de structuur is compleet anders dan bij straatbanden .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 23, 2007 08:52

En waarom rij jij met je race wagen dan met 1,6 bar voor en 1,9 bar achter als je aanbeveeld om voor 2,4 bar en achter ws 2,6 tot 2,8 bar te nemen.
???

Ik persoonlijk rij overigens met 2,4 bar voor en 2,5 bar achter, Bij nat weer beetje overstuur :lol:, bij droog weer neigtie naar onderstuur, maar uiteraard afhankelijk van de wijze waarop je je gas hanteerd. Als je je gas even wat inhoud in de bocht zal de auto gaan neigen naar overstuur, maar bij wat meer gas uiteraard onderstuur. Blijft leuk met een 33 te rijden.

m.v.g.
Ik denk dat de setup van de SW van RC behoorlijk van een standaard 33 verschilt. Misschien dat het vergelijken van de bandenspanningen niet heel zinnig is?

Terug naar “Algemene Technische vragen”