Tot gisternacht altijd veel plezier gehad van me uitlaat
Maarrrr........helaas reed ik gister nacht een algemene controle in, waar de dienstdoende ambtenaar, er niet half zo van was gecharmeerd als ik. UIteindelijk door naar een geluidsmeting, een km of 10 verderop
, al die tijd geen idee hebbende wat er aan de hand was, wel een beetje natuurlijk maar niet echt
Uiteindelijk bij de controle aangekomen werd eerst me auto onderste boven gekeerd, je bent immers crimineel tot anders is bewezen
Ook kwamen hier honden bij te pas, maar gelukkig zijn mijn recaro's hiervan bespaard gebleven. Wat een vriendelijke agent
.
Natuurlijk ook nog mogen blazen en na een P geblazen te hebben gaat men snachts meteen door voor de bloedproef, want je moet toch wel iets gebruikt hebben!! Daar vriendelijk voor bedankt, en vervolgens door naar de geluidsmeting. Zo open en bloot op straat tussen de andere auto's werd met een statiefje bij me uitlaat het aantal Db gemeten, ik maar denken dat de enige plek waar dit gedaan mag worden in driebergen is....
Uiteraard was dit een klein feest voor de heren in pak, "wat een geluid zeg"! En al snel stond een tal van fotografen fotos te schieten van mijn auto en alle agenten er om heen, voor de krant er RTVNH.
De uitkomst was dat ik 105Dba produceer, en dat is toch wel ff "een enorme overschrijding" volgens de heren van de wet. In beslag name gingen ze nog net niet toe over, maar kentekenbewijzen zijn ingenomen en om deze terug te krijgen zal er opnieuw gemeten moeten worden door de RDW en zal ik me originele pijp dus terug moeten plaatsen. Over de hoogte van de boete kon mij weinig verteld worden, want door de "enorme overschrijding" staat hier geen vast bedrag voor. Tot 10Dba te hard levert een boete op van €150.
Om kort te gaan, wordt ff de origineel pijp terug....keuren....en er zo snel mogelijk weer onder vandaan!