Thanks MTV for pimping my ride!
Ik heb een dumpvalve en een turbodruk regelaartje gemonteerd. Ik rij nu met 1 bar druk en wat belangrijker is, de druk blijft bijna constant, eerst viel hij weg na de 5200rpm.
Het geluid valt me alles mee, als je langzaam optrekt hoor je een soort (daar gaan we weer ) woewoewoe bij gas loslaten, en bij volgas echt een psssst. Gelukkig niet zo hard want anders sloopt Cenai het er persoonlijk er weer af want zij rijdt er het meest mee.
Nu zit er aan de bovenkant een draaiknopje op waarmee je een voorspanning kunt geven. Mijn turbo druk is ongeveer 1 bar met een enkele keer 1.1, dus zou de blow off valve iets daar boven open moeten gaan. Immers, hoe sneller de druk weg kan na het gas loslaten, hoe minder de turbo remt. Op een gegeven moment had ik hem iets te los gezet en toen blies hij al af tijdens accelereren. Maar hoe weet je nu op hoeveel druk hij nu staat?
Ik zie op diverse tuning sites allemaal keurig ingebouwd spul staan, maar ik moet een stukkie van de bezemsteel afzagen om de slang op de inlaat elleboog af te doppen! Da's nog eens high performance he!
Ik zoek dus mooie stevige rubber doppies om een en ander af te doppen, ik heb nu overal slangetjes met boutjes erin zitten...
Ook hangt een en ander nog aan ty-wraps vast dus dat zou ook nog iets netter moeten.
Er zit een open lucht filter op, nu nog half in het motorruim maar ik wil het achter de bumper hangen, voor het linker voorwiel. De kat. is leeg en verder een CSC middenpijp en open eindpijp.
Iemand nog ideeen om het wat sneller te laten gaan??
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971