Wat verkiezen jullie in een Alfa ?
Er zijn uiteraard verschillen :
Je hebt losse systemen à la Garmin, TomTom, Mio, etc.
en de ingebouwde systemen Connect Nav+ (met kleurkaarten en dualcard Gsm) met Cd-rom alsook nadien ingebouwde Din2 systemen zoals Pioneer Avic dvd Europa (Is er in NL geen 159 business die hiermee uitgerust is ?) .
Op komst ook voor Alfa 159/sw/Brèra/SPider : Blue&Me Nav zoals in Fiat Bravo : Blue & Me én Navigatie picto op Tripdisplay instrumentenbord ; de kaarten staan op Pendrive (stick) .
Je kan ook Navigatie hebben op Gsm of Pda ; persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee .
De oudere systemen 166 (Siemens) en pictogram Travelpilot (in Crosswagon) laten we even buiten beschouwing .
Persoonlijke voorkeur : Garmin Nüvi in combinatie met Blue&Me (Bluetooth & Mediaspeler), over Blue & Me Nav zou ik durven twijfelen Als budget geen rol speelt iets à la Pioneer Avic-D3(als't kan icm Blue&Me(=compatibel?) . TomTom heb ik ook uitgetest maar bij 3 locaties in Europa (Bretagne, Oostenrijk ski & Madonna di Campiglio ) gaf TomTom enkel de aangrenzende Hoofdstraat op ca. 200 à 500m van de exacte locatie met huisnummer die de Garmin wél gaf . Garmin gebruikt Navteq kaarten (zoals Connect Nav+ ook), TomTom doet't met TeleAtlas (zoals Blaupunkt Travelpilot) wat bij Pioneer gebruikt wordt weet ik nog niet .
Kostprijs in Belgie incl.Btw : (zet er gerust de Nederlandse prijzen bij want bvb. Connect Nav+ heeft 'n prijs verschillende prijs op 159/sw/Brèra/Spider tov 147/gt waar't meer kost en minder geëvolueerd is ... met CD-rom heb je bvb. Benelux + hoofdwegen Europa .
Connect Nav+ : € 1665 (159&co) - € 2.185 (+ € 70 stuurbedieningGsm + € 185 Radiobed.) op 147/Gt ; extra Cd-rom ca. € 120 ?
TomTom Go 910 Europe : € 599
Garmin Nüvi 660bt : € 699 (360bt met 2gb SD €pa = € 439)
Pioneer Avic D3 geplaatst : € 1.800 (extra Bt = ca € 150)
Blue&Me Nav (op Fiat Bravo kost't € 599) : ca. € 650 ? Extra pendrive ? (geleverd met bvb. Benelux + hoofdwegen)
ter info : Blue & Me kost bij ons € 350 (Radiobediening op't stuur € 150 (zit in Progression pack wel bvb. bij ons)