Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 30, 2007 22:20

Zo even wat tekst verbeterd :wink: .

Ja denk dat ik voor origineel zwart ga. Rood is ook mooi, maar ik heb nog geen zwarte QV gezien op bv SS, dus denk dat ik dat doe. Echter zo'n donker grijze metallic kleur is ook wel erg mooi, maar de kans is het grootst dat het gewoon zwart wordt.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 30, 2007 22:24

tipje?

ik zou voor AR802 gaan ipv gewoon zwart
deze kleur zit op de 159, lijkt gewoon zwart totdat de zon eropstaat, dan blijken er rode en blauwe spikkels in te zitten :twisted:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

wo jan 31, 2007 00:04

Wauw zeg! Heel veel respect voor het werk wat je in je 33 steekt! :thumbs:
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma mar 19, 2007 21:33

Zo even een update

Zo laatste tijd nog bezig geweest aan de achterkant, in de reservewielbak zat nog een aandenken van de vorige eigenaar. Dit is vernieuwd. Achterklep gerepareerd. De afwateringsgaaten waren dun en roestte ook aan de binnekant, dus heb ik er een fris stukje plaat ingelast. De gaten van de achterspoiler zijn ook weg. Rondom de gaten zat wat roest. Niet echt ergstig alleen ik kon het niet wegkrijgen. Dus daar zijn ook 2 plaatjes ingelast. Ik twijfel er ook nog aan of ik die spoiler er wel op zet. :-k

De achterkant is nu klaar.

Afbeelding
Reservewielbak

Afbeelding
stukje reparatie van de achterklep, de foto is helaas nog wazig. De digitale camera stelt niet meer altijd goed scherp :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet de 33 binnenkort omdraaien, ik zal dan proberen om buiten iets duidelijkere foto's te plaatsen. Op het fototoestel zien de foto's er duidelijker uit dan in werkelijkheid.

BTW, voor de APK hoef je toch geen sleepoog te hebben???? toch?????

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Huib
Guru
Guru

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di mar 20, 2007 08:54

Ik twijfel er ook nog aan of ik die spoiler er wel op zet. :-k
zonder spoiler is best gaaf maar op een QV hoort hij er natuurlijk gewoon op!

Ga je voor helemaal origineel of voor helemaal naar jouw zin?

superproject trouwens :thumbs:
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di mar 20, 2007 17:51

Ik twijfel er ook nog aan of ik die spoiler er wel op zet. :-k
zonder spoiler is best gaaf maar op een QV hoort hij er natuurlijk gewoon op!

Ga je voor helemaal origineel of voor helemaal naar jouw zin?

superproject trouwens :thumbs:
Eigenlijk zo veel mogelijk origineel, alleen een paar "missers" (in mijn ogen) :wink: verander ik. Dus die spoiler komt er denk ik niet op ( twijfel ik nog over), die kappen bij de voorportieren/ramen laat ik zeker weg, stukje verlagen en misschien de dakgoot als bij een type 3. Beetje afhankelijk of ik aan de strippen van een type 2 kan komen. Voor de verder rest zoals het hoort. Dus niet zo heel spannend lijkt mij.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2007 18:47

Ik blijf jouw project zeker volgen Rens, erg leuk! Mijn type 2 zal voorlopig nog niet rijden maar wordt ook zwart, 100% zeker, zo'n mooie kleur!
Wat betreft de dakgoten... Mijn allereerste 33, en zwarte 1.5 Ti, heb ik op een gegeven moment type 3 dakgoten gegeven, en daar heb ik alle volgende jaren spijt van gehad.... Ik vind het persoonlijk niet passen op een type 2.

Succes met de opbouw!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Rens 1.7QV
Guru
Guru

za mar 24, 2007 14:40

ik betwijfel of ik er wel spijt van krijg. Als ik die lijsten van een type 2 niet kan vinden komen er toch de type 3 versie delen op, anders geen gezicht natuurlijk :wink: Daarnaast vind ik de type 3 versie netter en de type 2 zal daarmee zijn type 2 look niet verliezen lijkt mij, omdat er toch een boel meer verschillen zijn.

Kan dit weekend niet vooruit want de gasfles is leeg :( :oops:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 24, 2007 22:03

persoonlijk vind ik de type 3 dakgoten mooier dan de originele :wink:

en een originele achterspoiler ben ik ook niet zo weg van :wink:

voor de rest ben je gewoon goed bezig :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jul 09, 2007 22:06

Zo het is even tijd voor een update, ik heb me in de weekenden weer bezig gehouden met wat lastwerk aan de 33:

Afbeelding
Dit is rechts voor. Er zijn aan beide kanten nieuwe stukjes ingekomen om de voorbumper te kunnen bevestigen, dit was op een niet zo fraaie manier ook al gedaan door de vorige eigenaar, maar dit heb ik over gedaan. Gaten voor de moeren zijn uiteraard ook geboord.
Het andere stukje (wat lager) roestte een beetje aan de binnenkant, ik kon er niet bij met iets, dus heb ik er een nieuw stukje ingelast. Dit zag toen ik het radiateurbalkje aan het vernieuwen was.

Afbeelding
Dit is de koker links voor, deze roesten wel eens vaker bij een 33. De rechterkant is nog helemaal gaaf alleen de linker koker roestte zoals op de foto te zien is. Dit is ook hersteld en het kokertje ziet er nog als origineel uit.

Dit is op de volgende foto te zien. De rest is nog helemaal fris.

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat:
Afbeelding

Daarnaast moest ook nog een klein stukje onder de ruit gelast worden.
Afbeelding

En op de volgende foto is het resultaat te zien
Afbeelding

Hehe de stoelen kunnen nu ook bevestigd worden en heb ik voor de eerste keer in mijn QV kunnen zitten, ondanks dat ik er natuurlijk geen bal aan had, gaf het wel een fijn gevoel :oops: :D
Afbeelding
De rechter stoel komt uit mijn rijdende 33, omdat ik niet 100% zeker wist of er bij de onderstellen van de stoelen een linker en een rechter kant was. Gelukkig zijn beide zijden hetzelfde, want ik kwam er later achter dat ik twee bijrijders stoelen ipv 2 bestuurderstoelen. Tenminste het instructieboekje liet zien dat de draaiknop aan de handremzijde zit en niet aan de andere kant. Maakt verder op dit moment niet uit, want het past :wink:

De stoelbevestiging heb ik zo veel mogelijk na gemaakt van het origineel, dit vond ik wel geinig en de moer kan nog steeds een beetje bewegen. Al heb je dat niet nodig omdat de overige 3 bevestigingspunten gewoon vast zijn. De moer in blok vorm heb ik nog gewoon kunnen gebruiken, de rest heb ik nagemaakt. Overigens heb ik die strip niet zo lang gemaakt als het origineel, want dat vond ik weer wat overdreven. Bovendien, zit er nu minder plaatwerk dubbel.
Afbeelding

Afbeelding
Belangrijk om niet te vergeten, de bevestigingen van de steunen van de voorwielophanging. Om er zeker van te zijn dat alle roest weg is heb ik bij beide kanten een vierkantje eruitgeslepen en daarna alles weer vast gezet met nieuwe stukjes plaat.

Nog even een sfeerplaatje:
Afbeelding
:D alles op zijn plek.

Wat heb ik verder nog gedaan. Ik heb nog steuntjes gemaakt voor de koplampen, zodat ik de koplampen los van de motorkap er in kan hangen. Een type 3 heeft dit ook zodoende heb ik van 3 van die steuntjes, 2 gemaakt voor mijn QV.

Veerkoker links achter heb ik gelast. Dit zag er op het eerste gezocht nog niet zo verkeerd uit, maar helaas toen ik goed keek zat er nogal wat verborgen, hier heb ik nu even geen foto van, maar is ook weer in orde. En dan ben ik denk ik nog wel iets vergeten op dit moment

Wat is nu het goede nieuws:
- De achterklep, deuren, zijschermen, motorkap, verlichting en bumpers passen goed in de 33.
- Zo goed als al het laswerk is aan de 33 gedaan.

Wat moet er nog gedaan worden:
- 2 steuntjes voor de radiator moeten nog op het balkje bevestigd worden, dit heb ik nog niet kunnen doen omdat ik nog geen radiateur heb.
- plaatwerk bij de motorkapsluiting wil ik nog even verfrissen, maar dat is even voor iets later.
- gaten boren in de bodem :cry: voor die plastic dingen om de rem- en benzine leidingen in vast te klikken. Kan dat trouwens niet anders, vind het een beetje zonde om nu al weer gaten erin te boren :wink:

Om de spuitkosten zo veel mogelijk te drukken heb ik besloten om een begin te maken met het strakmaken van de 33. Nu moeten jullie niet te denken dat ik denk dat ik dat zo gepiept hebt =;, maar de gedachte erachter is dat hoe meer ik doe, hoe minder de spuiter hoeft te doen. :wink:
Ik heb even een schriftelijke curcus van graffiator gehad :wink: en ben gewoon begonnen, met schuren. Hier heb ik nog geen foto's van, omdat ik veel aan het schuren en schuren en nog een schuren ben. Laagje plamuur en schuren weer. Lekker stoffig :).

Met de delen die ik tot nu toe gedaan heb, ben ik in ieder geval tevreden. Deze delen voelen weer glad en strak aan en ik heb in ieder geval vooruitgang geboekt tov hoe het was. [-o<. Ben nu afgestudeerd aan de HTS Autotechniek in arnhem en heb dus nog even vakantie, ik kan nu weer even vooruit met de 33. Gelukkig maar want met alleen wat doen tijdens de weekenden schiet het niet echt op. Ik ben me er al op aan het verheugen op het moment dat die terug komt van de spuiter :P

Rens
Laatst gewijzigd door Rens 1.7QV op ma jul 09, 2007 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 09, 2007 22:09

Zie alleen maar medicijnkastjes.. :cry:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jul 09, 2007 22:11

huh ja???? Toen ik op voorbeeld klikte, zag ik de plaatjes wel staan, dat is vreemd......

Rens

Huh, nu zie ik ook kruisjes :-k

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Heb de plaatjes in z'n msn groep gezet. pff zet ze er wel op een andere manier in.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

reijnaje
Guru
Guru

ma jul 09, 2007 22:25

Plaatjes werken prima hoor, mooi werk!
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

GTV Boy
Guru Duplice