Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

ma mar 26, 2007 19:49

3

het lijkt nu wel een soort marktplaats :?

vind het wel fijn om soms door mede forumers er op gewezen te worden dat je bv te veel vraagt of te weinig en soms verkopen mensen dingen waar ze eigelijk niet zeker van zijn en dan kunnen forum leden die gene vertellen dat het bv niet verstandig is.....

soms heb je idd geen zin in die discussie's en moet je het gewoon uit kunnen zetten daar ben ik het ook wel mee eens.

en een prijs ontbreekt er ook nog wel eens aan maar vind dan een foto ook een soort verplichting iedereen wilt toch weten wat ie koopt :?: :roll:

maar heb er nu een beetje naar gevoel bij net als meer mensen hier denk ik het gaat hier om een liefhebbers forum maar nu zet ik het met de zelfde moeite ook op marktplaats waar ik meer mensen trek dus ja waar kies je dan voor :?: :?: :?:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma mar 26, 2007 19:50

Het valt mij op dat een hoop mensen voor optie 3 kiezen.

Hoeveel mensen zeurden over de oude situatie eigenlijk? Was dat nou echt zo slecht? Ik vind dat dit forum zich zelf redelijk op orde houd. :|
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

gtj1600
Guru
Guru

ma mar 26, 2007 19:55

alles wat nieuw is....is per definitie moeilijk/niet beter etc etc laten we eerst eens een tijdje proberen dan evalueren lijkt mij een goede optie :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

TheoM
Member
Member

ma mar 26, 2007 20:19

Beste Clubleden:

Het verwijderen van te koop en gezocht op het forum heeft een heel andere reden. Het is duidelijk niet bedoeld om forumleden te pesten of zo. Maar het gaat om een stukje duidelijkheid op de site en stuk professionaliteit. Zoals jullie weten werd er tot voor kort altijd een bijlage bij het Klaverblaadje geleverd met advertenties. De aangeboden advertenties liepen terug. De weg was eerder gevonden naar Marktplaats of iets dergelijks. Het opzetten van gehoord en gelezen op onze site is dus de vervanger voor de papierenversie. Uiteraard wel om alles makkelijker te maken. Jullie moeten je realiseren dat langerna niet iedereen op ons forum kijk. Gehoord en Gelezen is dus veel makkelijk te vinden op onze site. Voor elk clublid of Alfist.
Twee gedeeltes op de site waar zaken te koop of gezocht worden schiet ook niet op. Vandaar dat het op het forum is weggehaald.

Ik het verleden hebben wij ook veel negatieve reacties gehad over advertenties en de antwoorden in de topics. Moderaten is ook vrijwilligers werk. Het moet allemaal wel leuk blijven. Jammer ook dat Jorick wordt aangevallen voor zijn goede werk. Hij doet dit ook geheel in zijn vrije tijd, hiervoor zijn wij hem erg dankbaar.

Reacties op gehoord en gelezen zijn altijd welkom. Stuur een mailtje naar secretaris@alfaclub.nl en onze secretaris zal alle punten verzamelen.

Ik hoop dat jullie toch veel plezier gaan beleven met onze nieuwe rubriek. Ik zou zeggen geef het een kans!

Namens het bestuur:

Met vriendelijke groet,
Theo Meinster
Hoofdredacteur van Het Klaverblaadje
2001 Spider 2.0 TS - 1973 GTV2000

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2007 21:05

Theo,

Ik denk dat ik namens velen spreek door te stellen dat de discussie los staat van het vele (goede) werk dat Jorick deed en nog steeds doet voor het website gedeelte van de SCARB (en jij natuurlijk in het verleden) . Daar kan ik alleen maar zeer veel waardering voor hebben ! =D> Als de suggestie gewekt word dat dat in twijfel word getrokken, betreur ik dat aleen maar, want dat is niet wat Jorick verdient !

Verder ben ik het niet met je eens, en vond ik de oude situatie beter. :D (maar dat mag hopelijk) Zie het maar zo, heftige reacties betekent ook betrokkenheid.

Adios, JR

alfasud1972
Guru
Guru

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

ma mar 26, 2007 21:16

Theo,

Ik denk dat ik namens velen spreek door te stellen dat de discussie los staat van het vele (goede) werk dat Jorick deed en nog steeds doet voor het website gedeelte van de SCARB (en jij natuurlijk in het verleden) . Daar kan ik alleen maar zeer veel waardering voor hebben ! =D> Als de suggestie gewekt word dat dat in twijfel word getrokken, betreur ik dat aleen maar, want dat is niet wat Jorick verdient !

Verder ben ik het niet met je eens, en vond ik de oude situatie beter. :D (maar dat mag hopelijk) Zie het maar zo, heftige reacties betekent ook betrokkenheid.

Adios, JR
Daar sluit ik mij helemaal bij aan ! :thumbs:

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2007 21:18

in mijn profiel /signature heb ik de 33 gelinkt naar G&G omdat deze te koop staat,

echter wordt de site niet weergegeven, doe ik iets fout of mag het niet??
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Dinky Boy
Miniaturista

ma mar 26, 2007 21:21

in mijn profiel /signature heb ik de 33 gelinkt naar G&G omdat deze te koop staat,

echter wordt de site niet weergegeven, doe ik iets fout of mag het niet??
er ontbreekt een = tussen url en http

Jorix

ma mar 26, 2007 21:21

@Alfistroel: Je deed iets fout, je had geschreven [url=urlhttp://... ipv [url=http://.. (1 keer url teveel ;))

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2007 21:29

@Alfistroel: Je deed iets fout, je had geschreven [url=urlhttp://... ipv [url=http://.. (1 keer url teveel ;))
Dink en Jorix---> thank's :D

maar nu is alles weg :?:
Registerleider 155
alfa155register.nl

807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2007 21:33

maar nu is alles weg :?:
Wat is weg?
Sorry, zat nog soep in mijn ogen :D
Registerleider 155
alfa155register.nl

807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2007 23:27

optie drie: Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.

Dat is volgens mij het beste compromis.

De papieren versie van gehoord&gelezen was inmiddels achterhaald vanwege internet en dit forum. Dan ervaar ik het in ere herstellen van gehoord&gelezen, nu in digitale vorm, als een stap terug in de tijd en daarmee als een verarming. Dat vind ik jammer. De layout komt stukken minder overzichtelijk op mij over, het lijkt nu eerder op weer-een-van-die-verkoop-sites, en de toegevoegde waarde van het forum zoals vragen, extra info, steun bij inspectie, hulp bij ophalen etc. .

In de afgelopen jaren is het soms even onrustig geweest op het forum, maar ik heb het altijd ervaren als een zeer actief forum, met een groot zelfreinigend vermogen. Juist deze vrije communicatie maakt dat ik dit forum zo waardeer. Ik kies ervoor om een topic wel of niet te lezen. En als het écht te ver ging, greep de moderator op een gepaste wijze in. Door nu de topic-starter te laten kiezen of er wel of niet gereageerd kan worden op zijn topic, kun je dit voor het grootste deel afvangen. En om ook de vraagprijs (en foto's!) te vermelden lijkt me de duidelijkheid alleen maar ten goede komen.

Ik waardeer ieders inzet om de kwaliteit van het forum te waarborgen of te verhogen, maar als fanatiek lezer en af-en-toe-poster van dit forum, vind ik het belangrijk juist nu te laten horen hoezeer ik waarde hecht aan dit forum. Vandaar mijn keuze voor optie 3. Please, keep up the good work!
Mito 1.4 MA TCT '10

Knopjes

di mar 27, 2007 01:50

Optie 3 (en anders 2, want 3 is dus niet te realiseren). Ik heb zelf nog nooit wat verkocht hier, wel 1 of 2 keer gekocht dus ik heb misschien niet zo veel recht van spreken. Maar voor mij is het gebrek aan communicatie, en de anonimiteit het grootste minpunt aan het nieuwe systeem. Als iemand hier op het forum iets te koop zet, en een bekende van die persoon reageert positief, dan voelt het al iets vertrouwder aan, voor mij althans, en dan is de drempel dus ook lager om daadwerkelijk je interesse te tonen. Het stelt de verkoper ook in staat om eventuele belangrijke vragen over het product te beantwoorden. Al is het maar om te zeggen voor welk type auto een onderdeel is bijvoorbeeld., nu is het de taak van de moderators om die plooitjes glad te strijken terwijl dat eerst vanzelf ging.

Het pluspunt is inderdaad dat er niet meer gezeurd/geruzied wordt, maar dat viel mij de laatste tijd wel mee. En om eerlijk te zijn, als ik mijn auto hier te koop zet (wat over een paar maanden waarschijnlijk gaat gebeuren) zou het mij werkelijk geen hol interesseren als er een discussie over losbarst. Serieus geïnteresseerden sturen wel een PB, of bellen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”