Een nieuwe post over dezelfde Sprint maar door een ander persoon? Ja, de Sprint is inmiddels van eigenaar gewisseld. Vandaag ben ik de trotse nieuwe eigenaar van dit leuke Sprintje. Ik had destijds al zeer veel interesse in de Sprint, maar Martijn was me voor, maar uiteindelijk is het er toch nog van gekomen. Gezien Martijn aardig wat werk al had verricht aan de Sprint laat ik dit topic in stand en zal dit verder aanvullen met mijn verhalen.
Wat ik wil doen:
- Remmen rondom reviseren, al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust,
- Distributieriemen + spanrollen vervangen,
- Weer een originele chromen spiegel monteren,
- Poetsen, en nog eens poetsen,
- Originele kenteken weer terug opvragen en blauwe platen monteren (ook al mag dat net niet officieel),
- Delen strippen om te zien of het overal even hard is (interieur eruit, eventueel een spatbordje demonteren).
En er zullen ongetwijfeld meer dingen bijkomen, maar dit jaar wil ik de Sprint zoiezo laten keuren en eerste km's mee afleggen. Hiernaast heb ik nog de twee 33's die ook nog wat aandacht behoeven.
Dus al met al een zeer leuke Sprintje, verwacht geen auto in concoursstaat de lak heeft hier en daar wat plekjes en het spuitwerk wat gedaan is bij de restauratie vind ik niet echt indrukwekkend. Maar wel echt een briljant auto'tje om te zien, fantastisch vormgegeven, zijn tijd ver, ver, ver vooruit. Mensen nog tips met wat mee te nemen naar mijn zoektocht naar de roestduivel? Wat echt aan te raden is om te 'onderzoeken'?
Enkele foto's voor de sfeer.
Je hebt werkpaarden en luxepaarden...
In de stalling lekker droog en voorzien van bijzonder goed gezelschap!
Updates zullen zeker volgen, maar ik vrees pas over 3 weken weer tijd te hebben om e.e.a. te versleutelen. Echter zal ik wel al de onderdelen etc. gaan bestellen.
Trouwens Martijn, ik dacht dat jij niet aan carnaval deed, maar nu ik die eerste foto zie