Op ALFA75.INFO staat beschreven hoe het dashboard aan te passen en een extra meter bij te plaatsen.
Het leek me geen overbodige luxe om als strakjes de TS erin komt ook de olietemperatuur te kunnen aflezen.
Dus met de klokkenwinkel uit de 75 en die uit de Alfetta QO eea aangepast.
In de laatste zat een TS-model in, iets andere toerenteller en km-teller tot 260.
Alles uit elkaar gehaald en begonnen met klussen, je bent toch snel een avond bezig!
Alhoewel de beschrijving heel duidelijk is en de werkzaamheden ook goed te doen zijn heb ik toch een paar dingen anders aangepakt.
- De afdichtingplaat aan de achterkant niet gelijmd maar geschroeft (zit beter en kun je ook weer makkelijk loshalen).
- Ook heb ik de contacten onder de folie vastgezet (dus niet met de folie ertussen, hier ook niet in geboord)
Wel stond de TS-klok op 225.000 km, die dus maar ff teruggezet op de originele stand van de 75IE.
En geloof me, dat terugstellen is in no-time gebeurd