Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
Alfa155
Full Member
Full Member

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 07, 2007 08:43

Roel?? :wink:

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 07, 2007 09:59

Na 12 pagina`s ben ik toch wel benieuwd of er al vergaderd wordt door de moderatoren over hoe nu verder. :roll:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 07, 2007 11:51

Na 12 pagina`s ben ik toch wel benieuwd of er al vergaderd wordt door de moderatoren over hoe nu verder. :roll:
Voor alle duidelijkheid nog even, de beslissing om de nieuwe G&G op te starten heeft niets te maken met het aanwerven van de nieuwe moderatoren.

Het zijn wij dus ook niet die de beslissing van het bestuur ongedaan kunnen maken.

We hebben een stem, net zoals julie, niets meer, niets minder.

Ons werk bestaat eruit (een beetje) toezicht te houden op het respect van de "Algemene Voorwaarden", nieuwe gebruikers op weg te helpen, topics aan te passen daar waar nodig, ... .
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Erwin
Member
Member

za apr 07, 2007 12:53

Voor alle duidelijkheid nog even, de beslissing om de nieuwe G&G op te starten heeft niets te maken met het aanwerven van de nieuwe moderatoren.

Het zijn wij dus ook niet die de beslissing van het bestuur ongedaan kunnen maken.

Ons werk bestaat eruit (een beetje) toezicht te houden op het respect van de "Algemene Voorwaarden", nieuwe gebruikers op weg te helpen, topics aan te passen daar waar nodig, ... .
Dit is nog geen antwoord op de vraag.
Is er al wel overleg met het bestuur? Zoja hoe reageert het bestuur op dit onderwerp?
En een beetje feedback zou denk ik niet verkeerd zijn. Ik denk als iemand van het bestuur zijn/haar standpunt hier uitlegt, dat we op een normale manier een discussie kunnen hebben. Volgens mij zijn het toch de forumgebruikers die het forum geur, kleur en smaak geven.

Groet,
Erwin
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 07, 2007 14:22

Lijkt mij anders een redelijk duidelijk antwoord :wink:
Moderatoren =/= G&G . Heeft niks met onze job te maken, dus weten wij veel of hierover binnen het bestuur wordt vergaderd...
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 07, 2007 14:36

Lijkt mij anders een redelijk duidelijk antwoord :wink:
Moderatoren =/= G&G . Heeft niks met onze job te maken, dus weten wij veel of hierover binnen het bestuur wordt vergaderd...
is mischien zinvol om het forum tijdens de vergaderingen op de agenda te zetten, eentje maakt een memo met punten of gaat erbij zitten :wink:
156

Dinky Boy
Miniaturista

za apr 07, 2007 14:43

Is er al wel overleg met het bestuur? Zoja hoe reageert het bestuur op dit onderwerp?
Het bestuur is bekend met de ontevredenheid van veel forummers betreffende de recente wijzigingen. Er is één bestuursvergadering per maand. Dus mocht een en ander tot een beleidswijziging leiden, dan kan je die niet van het ene op het andere moment verwachten.
LET OP: is zeg hier dus niet dat er een wijziging zit aan te komen. Ik acht die kans ook bijzonder klein.

De wijziging is onder andere ingegeven door de onenigheid die in het verleden regelmatig het forum ontsierde. In de meeste gevallen was de aanleiding het ongenuanceerde, overbodige en soms insinuerende commentaar wat bij een te koop aangeboden object werd verplaatst. Ik heb ook zelf het ongenoegen mogen smaken dat, ook al vroeg ik om onnodig commentaar achterwege te laten, mijn advertentie binnen een uur compleet was verziekt.

De SCARB is meer dan het forum alleen. Er zijn veel meer donateurs die geen gebruik maken van het forum dan wel. Vaker dan je denkt is dat vanwege het 'gezeur'. En wat heel jammer is: er zijn enorm veel forummers die het forum hebben verlaten vanwege de opstootjes. Ik heb de afgelopen jaren op evenementen met heel veel ex-forummers gesproken die er hun buik van vol hadden. Er wordt in deze discussie ergens gesproken over het zelfreinigend vermogen van het forum. De feitelijke uitwerking daarvan blijkt dus te zijn dat degenen die het forum graag gebruiken als plaats om om een plezierige manier informatie met elkaar uit te wisselen aan het verdwijnen zijn. Daarnaast waren die terugkerende opstootjes bepaald geen visitekaartje waarmee je nieuwe donateurs aantrekt. Om misverstanden te voorkomen, ik bedoel daarmee niet dat de oude opzet alleen maar slecht was. Er zijn genoeg leuke en nuttige discussies geweest.

Het verdwijnen van de Te Koop en Gezocht sectie komt niet uit de lucht vallen, zoals beweerd wordt. Jorix heeft het al diverse keren genoemd en het is in het KB van vorig kwartaal aangekondigd door het bestuur.

De nieuwe opzet heeft zowel voordelen en inderdaad: ook nadelen.

Eén voordeel is dat het bezoekers en dus potentiële donateurs naar de site trekt. Dat is voor veel forummers misschien niet zo interessant want die kennen de weg toch wel, maar de SCARB moet ook zorgen dat het donateursbestand op peil blijft, als we tenminste willen dat alle activiteiten (evenmenten, SSAR en KB) gecontinueerd worden.
Daarnaast is de nieuwe opzet voor 'digibeten' onder de SCARB-deelnemers veel makkelijker, plaatjes plaatsen gaat moeiteloos.

Met betrekking tot de nadelen: sommige dingen kunnen anders of beter (indeling, formaat/aantal foto's, etc.) , maar daarvoor is een topic geopend waarin je je suggesties kwijt kan. Voor het overzicht: gebruik die topic dan ook voor je ideeën en deze topic voor de discussie.
En dan het verdwijnen van de interactiviteit. Voor de één is dat een zegen, voor de ander is het heel jammer. De oplossing die Dirk (Giulia2000TS) voorstelt om vanuit de 'Gespot'-topic te linken naar je advertentie lijkt me een hele goede als je toch graag respons wilt.

Wil je met de bestuursleden zelf van gedachten wisselen over het forumbeleid, op de contact-pagina van de SCARB-site staan de gegevens.

Emilio
Guru
Guru

za apr 07, 2007 15:25

Sorry dink... Maar als het trekken van nieuwe leden een van de hoofddoelen is van het forum, dan zou ik als de donder de boel terug draaien.
Het te koop forum was juist sterk door dat er commentaar geleverd werd. Daardoor werd het ook duidelijker wat 'het waar' was. Nu is die factor verdwenen en kan een advertentie op het forum net zo onbetrouwbaar zijn als een advertentie op marktplaats.
Dit heeft weer als gevolg dat je weer moeilijker aan deze hobby begint...

Over deze hobby gesproken, ik zit er had aan te denken om de hele zooi te lozen. De lol is er ongeveer wel vanaf...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Dinky Boy
Miniaturista

za apr 07, 2007 15:36

als het trekken van nieuwe leden een van de hoofddoelen is van het forum
Dat staat er niet.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 07, 2007 15:57

Oplossing:

Gewoon (voor de echte forummers) je tekoop of gezochte spullen gewoon bij "gespot" plaatsen. Dan kunnen wij forummers lekker ouwehoeren op en over elkaars rommel en wil je dat niet, zet je het in G&G.

Iedereen blij.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 07, 2007 16:40

Het lijkt erop dat het bestuur zijn doel ruimschoots voorbijschiet op deze manier, als 'onenigheid op het forum wegnemen' de doelstelling was. Sterker nog, het lijkt contraproductief te werken.

Blijkbaar ben ik niet de enige die het forum nu helemaal zo leuk niet meer vindt.

In tegenstelling tot Emilio denk ik er niet over om de hele hobby op te doeken, maar het lidmaatschap van de SCARB is nu niet zo vanzelfsprekend meer. Een bestuur dat despotisch wil 'regeren' over iets waar veel leden plezier aan beleven wens ik niet te sponsoren, zogezegd. En al helemaal niet als het forum ook voor niet-leden toegankelijk is. Dan maar geen KB, hoe jammer ook. Die koop ik dan over een paar jaar wel op een onderdelenmarkt, van andere gedesillusioneerde ex-leden. :roll:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 07, 2007 16:57

ok duidelijk te snel door de bocht van mijn kant.
ik dacht dat de moderatoren verantwoordelijk waren

Dus dan maar snel de vraag doorschuiven naar de bestuursleden.

Gewoon (voor de echte forummers) je tekoop of gezochte spullen gewoon bij "gespot" plaatsen. Dan kunnen wij forummers lekker ouwehoeren op en over elkaars rommel en wil je dat niet, zet je het in G&G.
Tja of dit nu de juiste oplossing is weet ik niet??

De voor mij juiste oplossing is al eens voorbij gekomen
Laat beide mogelijkheden naast elkaar bestaan.
G.G en te koop , gezocht
Geen zin in reaktie..................... G.G
Maakt het je niks uit.....................Te koop , Gezocht

Vooralsnog zou ik zeggen eerst maar eens geduld tot er meer duidelijkheid komt vanaf de bestuurskant over hoe verder en dan graag met een aantal gegronde redenen.
Maar niet te lang wachten lijkt mij.

Ps ik zie geen enkele reden om mijn lidmaatschap af te zeggen De club bied meer dan alleen maar dit "gedoe"

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 07, 2007 17:28

Ik moet na een paar weken proberen ook eerlijk schrijven dat het mij tegenvalt.
Ik heb op een advertentie gereageerd en nooit meer iets van vernomen. Omdat je reactie niet zichtbaar is heb je voor jezelf en andere geen bewijs dat je het gereageerd.
Op het forum was het een beetje een ongeschreven regel dat degene die het eerst reageerde ook de eerste kans kreeg om zaken te doen.

Op mijn gezocht oproep is geen één serieuze reactie binnengekomen. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat op het frum wel was gebeurd al was het maar met tips: Bel die en die of kijk daar en daar.
Zo kwam ik aan altijd wel aan mijn spullen. Nu ook wel maar pas na enkele telefoontjes naar Nederland en Engeland. Dat koste mij veel tijd.

Andersom kun je op de site een link maken naar de advertenties op het forum.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op za apr 07, 2007 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje 164

za apr 07, 2007 17:38

zonde
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op za apr 07, 2007 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”