Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 07, 2007 17:54

Er is aangekondigd dat de papieren G&G zou verdwijnen, maar ik kan me niet herinneren dat daarbij meegedeeld werd dat de 'Te koop' en 'Gezocht' rubrieken van het forum hiermee zouden komen te vervallen. Misschien stáát het er wel, maar ik kan het me zo niet herinneren in ieder geval.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

midi
Member
Member

za apr 07, 2007 18:00

De kogel is door de kerk...... het is dus een centen kwestie. De argumenten dat al dat gezeur bij de te koop en gezocht rubrieken veel donateurs doet afhaken en daardoor geld wordt misgelopen vindt ik maar vreemd. Volgens mij begrijpen die mensen het doel en de opzet van een forum niet..

Een forum is een plek waar mensen kunnen discuseren over bepaalde zaken en waar specifieke onderewerpen en vragen besproken worden.... En dat er in een te koop rubriek op een forum reacties komen op een aangeboden item is dus logies.
Wil je geen reacties dan moet je ze daar dus niet te koop aanbieden op een forum.
Wat mij opvalt is dat de negative reacties juist op de eendags verkopers rust, mensen die even lid worden om iets aan te bieden waarna je ze niet meer hoort of ziet, ook puur een centen kwestie..
De reactie's op items van mensen die hier al langer op komen vind ik toch vrij vriendelijk. We zijn toch uiteindelijk allemaal liefhebber van het automerk Alfa

Maar goed,...... Ik ben dus tegen het nieuwe te koop/ gezocht systeem. Ik vind het onpersoonlijk en zou er waarschijnlijk ook niet snel iets kopen.... het streeft (voor mij) dus zijn doel al voorbij. Tevens het idee dat op deze manier geld via donateurs binnen gehaald moet worden ondanks de vele tegenstand staat me erg tegen.

Misschien een idee om een rubriek te openen waar bedrijven tegen geringe betaling hun produckten kunnen aanbieden (alfa/ auto gerelateerd uiteraard), de opbrengsten zijn dan voor de club...

Ben nog niet zolang lid maar vergleken met andere forums is dit toch een heel gezellig en informatief forum waar ik met veel plezier even elke dag opkijk. En dus ook de tekoop gezocht rubrieken!

gr midi

Emilio
Guru
Guru

za apr 07, 2007 18:15

Tip: http://www.varln.nl

Met deze link moet ik oppassen, zou zo maar geband kunnen worden.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Luc33
Guru
Guru

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 07, 2007 19:45

Maar zij hebben wel 2 aparte "marktplaatsen"

http://www.varln.nl/index.php?option=co ... &Itemid=46

http://www.varln.com/forum/viewforum.php?f=2
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

za apr 07, 2007 19:52

Alle veranderingen ,zijn niet altijd een verbeteringen. :roll:

Het oude te koop en gezocht rubriek , was in mijn belevenis toch een stuk aangenamer.... :idea:

greetings Hans

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za apr 07, 2007 19:56

ik zal mij eens aanmelden daar 8)

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 07, 2007 21:05

Dink schreef:
De oplossing die Dirk (Giulia2000TS) voorstelt om vanuit de 'Gespot'-topic te linken naar je advertentie lijkt me een hele goede als je toch graag respons wilt.
Dus als ik het goed begrijp wordt als we niet oppassen hiermee het Gespot topic in de toekomst ook om zeep geholpen :?: :?:

Mijns inziens een erg rare manier van spotten, om door te gaan linken naar je eigen cluppie. :shock:
En dan eventueel dezelfde opmerkingen krijgen als in te koop en gezocht(btw geen problemen mee gehad)

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dit ook echt meent (misschien is het een tekort koming van mijzelf.)
Kan iemand mij nog 1 KEER uitleggen wat dan het verschil nog is.................................

Let wel: ik kijk hier zeer rechtlijnig naar : Als je het 1 niet wil moet je hetzelfde via een andere weg niet stimuleren!

En nu hou ik er over op......................

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

dvermaat
Member
Member
Contacteer: Website

za apr 07, 2007 22:17

Ben toch maar voor een Jaartje donateur geworden, wil wel eens weten wat " Er is nog zoveel meer"dan wel inhoud.

Wel jammer dat ik dit forum pas vorig jaar gevonden heb, net nu ik het echt leuk begon te vinden komt er een bom onder
Keek meerdere keren per dag en dan meestal in te koop en gezocht.
Nu veel minder en dat zal wel teruglopen tot helemaal niet...Jammer
Edit net even gekeken naar het forum van de varln en daar zit inderdaad een normale te koop en gezocht sectie in...meteen maar eens account je aangemaakt
Laatst gewijzigd door dvermaat op za apr 07, 2007 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 07, 2007 22:27

ik vond de oude rubriek ook veel beter, ondanks de vaak rare reacties. Maar daar trek ik me niets van aan. Het viel wel op dat deze reacties meestal bij nieuwkomers was. De nieuwe rubriek is te veel marktplaats-achtig.

ik ben in 2004 door het forum en de website lid geworden van de SCARB, wist ik veel, ik kwam pas kijken in de Alfa-wereld en er ging een hele wereld voor me open, vooral het technisch gedeelte was voor mij een eyeopener, dat is helaas nu minder. Vaak krijg ik al helemaal geen reacties op vragen, ook al zijn het mischien de wat "dommere" vragen.

Ik heb oa mijn ex-Bertone mede door de oude rubriek kunnen verkopen aan een liefhebber...

Voor mij mag de oude rubriek terugkomen met de keuze wel of geen reactie. Dat is een subtiele aanpassing waarvan ik zeker weer dat hij gaat werken :wink:

Ik hoop dat het bestuur daar wat mee doet want een goed forum trekt meer leden aan dan je verwacht. Internet gaat steeds belangrijker worden, hou daar rekening mee :idea:
156

stephen
Guru
Guru

zo apr 08, 2007 00:02

van mij mag de oude situatie weer terug komen,nu is forum minder levendig,en spreekt blijkbaar meerdere mensen minder aan.
vaak zeer nuttige informatie,ook weleens wat negatief,maar communicatie is middel om dingen gedaan te krijgen,of om informatie te winnen.

hier worden per jaar miljoenen geinvesteerd door bedrijven om,personeel beter te laten communiceren,opdat ze beter functioneren/presteren :?
en wij moeten juist minder communiceren met elkaar,of mening geven over aangeboden /gevraagde waar.
mensen konden vraagtekens zetten bij wat er gevraagd aangeboden werd,en of dit klopte.
als je niets te verbergen hebt,kun je evt. kritiek toch weerleggen,ook al kan dit uit de hand lopennatuurlijk,en dat is dan niet fijn,maar dan kun je vragen om topic te sluiten

als mensen reacties niet op prijs stellen,kunnen ze dit in advertentie melden,of misschien een optie van te maken :idea:

jammer dus,misschien wennen we er aan,maar misschien wordt het gewoon rustiger.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 08, 2007 00:15

Maar ook een compleet deaud forum, dus niet te vergelijken
Maar als iemand zijn SCARB lidmaatschap wil opzeggen omwille van een verandering op het forum, denk ik dat hij/zij dat moet doen aangezien je dan blijkbaar geen enkele meerwaarde in het complete SCARB ziet.

Disclaimer ik ben ook geen voorstander van de nieuwe opzet en betrap mezelf er op gewoon niet op de G&G pagina te kijken, terwijl ik de te koop en gezocht topics wel elke dag doornam, maar om daarvoor mn SCARB lidmaatschap op te zeggen vindt ik behoorlijk overtrokken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 08, 2007 01:16

Maar ook een compleet deaud forum, dus niet te vergelijken
Maar als iemand zijn SCARB lidmaatschap wil opzeggen omwille van een verandering op het forum, denk ik dat hij/zij dat moet doen aangezien je dan blijkbaar geen enkele meerwaarde in het complete SCARB ziet.

Disclaimer ik ben ook geen voorstander van de nieuwe opzet en betrap mezelf er op gewoon niet op de G&G pagina te kijken, terwijl ik de te koop en gezocht topics wel elke dag doornam, maar om daarvoor mn SCARB lidmaatschap op te zeggen vindt ik behoorlijk overtrokken.
Het is ook niet per se om de verandering, maar de hele houding die er uit spreekt. De reacties zijn tot nog toe overwegend negatief tot zeer negatief, en er wordt bij het opzetten van een poll over de meningen al geventileerd dat de uitslag van de poll toch geen invloed gaat hebben op de opzet van de 'marktplaats' van het forum. Voor mij is dat hetzelfde als de vrije verkiezingen in een land waar de oppositie per definitie 0 stemmen krijgt omdat iedereen voor het zittende dictatoriale regime stemt (ahum). Noem het overtrokken om daarom een lidmaatschap op te zeggen, maar de kans dat IK dat ga doen is vrij groot. Als je de meningen van de mensen toch niet ter overweging gaat nemen, vraag dan niet om die mening.

Daarbij komt nog dat het forum openbaar is, dus niet exclusief voor SCARB-leden. Wat mij zo spontaan te binnen schiet: de mensen die de te koop-topics verziekten, waren dat wel of geen SCARB-leden? Worden we misschien al betalende donateurs opgezadeld met iets wat we voor het grootste deel niet willen omdat passanten het verzieken? Dan ben ik liever ook een passant. Is het een optie om alleen SCARB-leden de mogelijkheid tot reageren in een te koop-topic te bieden? Of toch alleen de verkoper de mogelijkheid geven om onzinposts te verwijderen? Want laten we wel wezen, de verkoper kan ook zeker baat hebben bij reacties, want misschien biedt hij wel iets aan dat voor veel meer auto's/mensen interessant is dan hij/zij zelf weet.

Toegevoegde waarde van de SCARB is uiteraard veel meer dan het forum alleen, maar voor mij persoonlijk is de attitude die tot nog toe uit deze hele wijziging spreekt zodanig, dat ik me vervreemd voel van de club waar ik aan meebetaal om erbij te horen. Dan beleef ik mijn Alfa-hobby liever op individuele basis. Voor 'normale' ritten heb ik meestal toch geen tijd, en dan lap ik de entree wel voor het SS, die ene keer per jaar. Baanonderdelen doe ik immers toch niet meer. Ben ik goedkoper uit en hoef ik me niet meer te ergeren aan wat er op het forum gebeurt, want dan heb ik er tenminste niet aan meebetaald en moet ik maar genoegen nemen met wat ik krijg. Het KB zal ik wel missen, vanaf januari :cry:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 08, 2007 01:18

{{Ik heb 3 van de 13 pagina's gelezen...dus}}

Het was allemaal zo lekker compact bij elkaar eerst....en nu toch een drempel, een kleine...maar toch.

Ik kan me wel herinneren dat mensen soms de verkeerde onderdelen zochten/aanboden. Door reacties werd dat toen rechtgezet.

Aan de andere kant, alle varandering is nieuw.....dus.....

my 33 cents...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2007 09:59

ik ben het deels met Yuri eens. Iedereen geeft een eigen waardeoordeel aan de verschillende "diensten" die de club aanbiedt. Voor mij zijn dit voornamelijk de evenementen en het forum/techniek. Daarnaast krijg ik ook de indruk dat de inspraak bij de SCARB vaker te weinig wordt geduld. Zoals Hans in een ander topic al aangaf, het is net de echte wereld.

Het is makkelijk om te zeggen "daar zeg je je lidmaatschap niet voor op", maar het kan best zijn als je alles bij elkaar optelt dat je toch tot deze conclusie komt. Dat moet ieder voor zich zelf uitmaken. Vroeger werd je lid voor het leven van een club of vereniging, tegenwoordig gaat dat anders...meer keuzemogelijkheden.

Mischien offtopic, het valt me op dat nergens op de website staat hoe de club is ontstaan, een stukje historie...
156

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 08, 2007 10:04

Het is ook niet per se om de verandering, maar de hele houding die er uit spreekt. De reacties zijn tot nog toe overwegend negatief tot zeer negatief, en er wordt bij het opzetten van een poll over de meningen al geventileerd dat de uitslag van de poll toch geen invloed gaat hebben op de opzet van de 'marktplaats' van het forum. Voor mij is dat hetzelfde als de vrije verkiezingen in een land waar de oppositie per definitie 0 stemmen krijgt omdat iedereen voor het zittende dictatoriale regime stemt (ahum). Noem het overtrokken om daarom een lidmaatschap op te zeggen, maar de kans dat IK dat ga doen is vrij groot.

OK duidelijk, ik zal het er niet voor doen maar je hebt in ieder geval een duidelijk standpunt.
Als je de meningen van de mensen toch niet ter overweging gaat nemen, vraag dan niet om die mening.
Als ik me niet vergis is daar dan ook niet om gevraagd :(
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”