Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

vr apr 13, 2007 13:52

Hebben er eigenlijk donateurs opgezegd omwille van "Te Koop & Gezocht" toen het nog bestond ? Daar bedoel ik dus mee dat diegene zich "gekwetst" voelden ?
Ja, (niet ik) maar andersom ook (wel ik)

Adios, JR

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 13, 2007 14:26

Hebben er eigenlijk donateurs opgezegd omwille van "Te Koop & Gezocht" toen het nog bestond ? Daar bedoel ik dus mee dat diegene zich "gekwetst" voelden ?
Ja, (niet ik) maar andersom ook (wel ik)

Adios, JR
En ik :evil:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

vr apr 13, 2007 15:39

Heerlijke slachtbank dit hier... :?

Oké naar aanleiding van alle klachten postte ik ook maar eens zo objectief mogelijk de gang van zaken..(2 pagina's terug)
Alsnog een hoop commentaar en afschieten.
Oké ik neem contact op, eigenlijk niet eens voor mezelf, met indirect, het bestuur.
Gelukkig komt er snel een antwoordt, omtrent het hoe, waarom en wanneer.

Nogmaals, NIEMAND van hier die contact gezocht heeft met het bestuur.

Tot zover zie ik mijn actie dan ook als helpend in de trent van oplossen.

Vervolgens wordt er weer met modder gegooid en gedreigd met opzeggen.
Na jaren forum, decennia schrijven voor het KB en een jaren lange staat van dienst in de TC, waarin ik ook veel initiatief genomen heb, weet ik één ding:

Als je je nek uitsteekt en iets onderneemt wordt je afgeschoten.. is het niet van bovenaf dan van onderaf..
Wat ik ook geleerd heb is dat met een korreltje zout te nemen en niet altijd persoonlijk op te nemen!!

Democratie ten top hier!!! Iedereen heeft zijn mening geuit. Het bestuur heeft er nota van genomen, alleen we moeten nu wachten.
De stichting heeft een bestuursvorm die niet democratisch is. We hebben hier met het forum toch invloed op kunnen uitoefenen, je kan daar ook blij om zijn.
Positieve gedachtes helpen meer dan negatieve en steeds weer oprakelen ervan: zijn er opzeggingen en bla bla bla.
Triest als je om het tekoop onderdeel van het forum je lidmaatschap opzegt!!!
Als dat de enige toegevoegde waarde is van de SCARB, dan had je beter handelaar kunnen worden!!!
Is de reden de bestuursvorm, en ik kan me nog indenken dat je ten tijden van lid worden niet bewust was van "on" democratische bestuursvorm, dan heb je de mogelijkheid gehad en nog steeds je mening naar het bestuur te ventileren. Zolang je dat niet gedaan hebt vind ik het ronduit onbeschoft om het bestuur door het slijk te halen!!!!
Om van geen enkele mogelijkheid die je hebt gebruik te maken en dan vervolgens mensen die je willen helpen af te schieten lijkt me niet de juiste manier om je te profileren in een club.
Boos worden kunnen we allemaal, maar oplossen en samen zorgen voor een voortzetting en toekomst, daar heb je ballen voor nodig..Je moet DURVEN je nek uit te steken!!

Laat het niet zo hoog oplopen, las een rustperiode in voor jezelf als je het even niet aankan, maar doe actief iets om door te kunnen.
Wat m.i. onmogelijk is, is dat door een tekoop deel in het forum je alfahobby de deur uitgeschopt wordt. Dan zit er meer achter....

Wil je erover praten?? :mrgreen:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 13, 2007 16:05

Nogmaals, NIEMAND van hier die contact gezocht heeft met het bestuur.
Ik wel, zodra me duidelijk was hoe.
Triest als je om het tekoop onderdeel van het forum je lidmaatschap opzegt!!!
Als dat de enige toegevoegde waarde is van de SCARB, dan had je beter handelaar kunnen worden!!!
Daar heb je gelijk in, ik had handelaar moeten worden, met bijpassende tarieven. Dan had het me niet naast tijd en een hoop gedoe ook nog eens geld gekost.
Is de reden de bestuursvorm, en ik kan me nog indenken dat je ten tijden van lid worden niet bewust was van "on" democratische bestuursvorm, dan heb je de mogelijkheid gehad en nog steeds je mening naar het bestuur te ventileren. Zolang je dat niet gedaan hebt vind ik het ronduit onbeschoft om het bestuur door het slijk te halen!!!!
Om van geen enkele mogelijkheid die je hebt gebruik te maken en dan vervolgens mensen die je willen helpen af te schieten lijkt me niet de juiste manier om je te profileren in een club.
Boos worden kunnen we allemaal, maar oplossen en samen zorgen voor een voortzetting en toekomst, daar heb je ballen voor nodig..Je moet DURVEN je nek uit te steken!!
Zoals gezegd heb ik contact gehad met het bestuur. Dat is op een prettige manier verlopen. Ik heb wat volgens mij de kern van het probleem hier is toegelicht en ik kan het bestuur hiermee recht in de ogen kijken. Dat ik mijn lidmaatschap opzeg is een persoonlijke beslissing. Ik besef heel goed dat ik dit vooral doe omdat ik nou eenmaal ben wie ik ben. De meeste andere mensen zouden met dezellfde gegevens waarschijnlijk anders beslissen.
Laat het niet zo hoog oplopen, las een rustperiode in voor jezelf als je het even niet aankan, maar doe actief iets om door te kunnen.
Wat m.i. onmogelijk is, is dat door een tekoop deel in het forum je alfahobby de deur uitgeschopt wordt. Dan zit er meer achter....
De persoonlijke Alfa-hobby gaat niet de deur uit. Ik houd er alleen mee op om het op massale schaal te delen.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 13, 2007 17:37

Heb vanmiddag een beschaafd bericht gestuurd op het aangegeven e-mail adres.

Come one guys, cuore sportivo! Geniet lekker van het weekend en van je alfa's, dat ga ik namelijk ook doen!

Steven

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2007 19:35

van deze club wil ik geen deel meer uitmaken, al kreeg ik GVD geld toe!
yuri bedenk wel dat de mensen hier op het forum ook bij die club horen en niet alleen het bestuur.... dus scheer niet alles over 1 kam :evil:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 13, 2007 19:47

yuri bedenk wel dat de mensen hier op het forum ook bij die club horen en niet alleen het bestuur.... dus scheer niet alles over 1 kam :evil:
Wie de schoen past, zullen we maar zeggen. Ga maar na dat ik dus echt kwaad ben. Ik ben er meer dan klaar mee.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op vr apr 13, 2007 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr apr 13, 2007 21:16

Wie de schoen past, zullen we maar zeggen. Ga maar na dat ik dus echt kwaad ben. Ik ben er meer dan klaar mee.
Yuri,

Jammer dat je nu je lidmaatschap opzegt bij de SCARB, maar ik begrijp je wel. De mensen die wat van je willen die weten je toch wel te vinden;) Ik denk alleen dat het jammer is om de beslissing nu al te nemen, zeker je recente, toch wel, positieve ervaring met het bestuur. Wacht nu nog ff de uiteindelijke reactie af, doe ik ook. Mocht het er toch zo doorgedrukt worden zoalshet nu is, zeg ik het lidmaatschap ook op en verknip ik al mijn oude pasjes van de club. Jammer dat het zo moet, maar helaas...

En sorry hoor Andretti Moletti, maar je reactie is ook behoorlijk overtrokken. Discussie voeren doe je nu eenmaal op het forum, ook als het om het bestuur gaat! Zou het bestuur ten goede komen als ze hier wat vaker langskomen en hun besprekingen ventileren! Het bestuur kan hier lezen wat ons ongenoegen is, waarom moet iedereen daar persoonlijk een mailtje voor sturen, dat snap ik niet helemaal? :?: En je kunt niet oordelen over hoe iemand zijn hobby moet be-oefenen!

Maar nu nog ff afwachten wat het bestuur beslist en hopen dat ze hier daarover een reactie plaatsen. [-o<

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 13, 2007 21:35

De reden dat ik opzeg is voor mij heel simpel: in beginsel voel ik me als donateur niet serieus genomen. Als je me ooit echt kwaad wilt maken moet je me dus niet serieus nemen.

Dit hele gebeuren moet eerst eigenlijk helemaal uit de hand lopen voor er zoiets als een dialoog ontstaat. Dat het aan ons, de leden, is om contact te zoeken met het bestuur bij onvrede vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Voordat je als bestuur een verandering (semi-onherroepelijk!) doorvoert vind ik juist dat je contact met de gebruikers van hetgeen je gaat veranderen moet zoeken!

Dat ik nu wel contact heb gehad met het bestuur en dat dat eigenlijk heel positief was (in de zin dat er over en weer op een normale wijze van gedachten werd gewisseld) doet daar voor mij niets aan af.

Voor mij is er maar één conclusie mogelijk: deze vertoning heeft duidelijk gemaakt dat de manier waarop binnen de SCARB beslissingen worden genomen voor de leden en de manier waarop ik vind dat dat zou moeten gebeuren mijlenver uit elkaar liggen. En aangezien ik dit niet kan veranderen en ik me er ook niet in kan vinden moet ik me dan wel terugtrekken.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr apr 13, 2007 21:43

De reden dat ik opzeg is voor mij heel simpel: in beginsel voel ik me als donateur niet serieus genomen. Als je me ooit echt kwaad wilt maken moet je me dus niet serieus nemen.

Dit hele gebeuren moet eerst eigenlijk helemaal uit de hand lopen voor er zoiets als een dialoog ontstaat. Dat het aan ons, de leden, is om contact te zoeken met het bestuur bij onvrede vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Voordat je als bestuur een verandering (semi-onherroepelijk!) doorvoert vind ik juist dat je contact met de gebruikers van hetgeen je gaat veranderen moet zoeken!

Dat ik nu wel contact heb gehad met het bestuur en dat dat eigenlijk heel positief was (in de zin dat er over en weer op een normale wijze van gedachten werd gewisseld) doet daar voor mij niets aan af.

Voor mij is er maar één conclusie mogelijk: deze vertoning heeft duidelijk gemaakt dat de manier waarop binnen de SCARB beslissingen worden genomen voor de leden en de manier waarop ik vind dat dat zou moeten gebeuren mijlenver uit elkaar liggen. En aangezien ik dit niet kan veranderen en ik me er ook niet in kan vinden moet ik me dan wel terugtrekken.
Duidelijk, maar jammer.... Maar k weet je wel te vinden! :evil:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

simp
Member
Member

vr apr 13, 2007 21:57

Ik heb net een emailtje richting het bestuur gestuurd met daarin wat standpunten waarom ik de oude Te koop / Gezocht rubriek veel handiger / beter vind werken. Eerst was ik dit niet van plan maar als je dan leest dat het bestuur weinig tot geen feedback heeft gekregen en dat alleen hier op het forum er een hoop emoties los komen die dus over het hoofd gezien worden dan is dat wel een email waard.

Ik post weinig maar ik lees bijna altijd de nieuwe berichten omdat er toch vaak goede dingen tussen zitten. Het weghalen van de Te koop / Gezocht rubrieken is een achteruitgang. En dat is jammer.
Alfa Romeo 4C Spider
Abarth 124 Spider

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 13, 2007 22:24

Ik heb net een emailtje richting het bestuur gestuurd met daarin wat standpunten waarom ik de oude Te koop / Gezocht rubriek veel handiger / beter vind werken. Eerst was ik dit niet van plan maar als je dan leest dat het bestuur weinig tot geen feedback heeft gekregen en dat alleen hier op het forum er een hoop emoties los komen die dus over het hoofd gezien worden dan is dat wel een email waard.
=D>

Goed voorbeeld doet goed.....

Kosta
Guru
Guru

vr apr 13, 2007 22:38

Dat ik een evenement als het Spettacolo , een blad als het klaverblaadje laat schieten , omdat er een onderdeel van het forum geschrapt word. Nooit ! Vind aan de andere kant wel dat er iemand van het bestuur hier wel even een berichtje had kunnen posten over het hoe en wat. Blijkbaar heeft het heel wat emoties opgeroepen, alhoewel ik sommigen wel wat overtrokken vind.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

za apr 14, 2007 00:12

Denk je dat de bestuursleden niks te doen hebben naast hun dagelijkse werkzaamheden voor hun werkgever, gezin, familie, activietieten voor de club regelen, tijd over hebben om alle ca. 4000 SCARB leden persoonlijk moeten benaderen of ze het naar hun zin hebben? Als je op- en aanmerkingen hebt over bepaalde dingen dan ben je vrij om daar over te reageren richting het bestuur, ze hebben input nodig om te reageren en beleid uit te stippelen (actie = reactie) Zo werkt dat bij vrijwel elke zichzelf respecterende club. Dat niet iedereen zich daarin kan vinden om wat van dan reden dan ook, is vrij om te gaan en staan waar ze wil, bij welke alfa club dan ook, keuze genoeg.
Er zijn veel alfa club(-jes) in Nederland, maar er is maar 1 die een eigen circuit weekend heeft, een hoog aangeschreven clubblad, veel lokale ritten voor alle leden bereikbaar, tiental registers onder haar hoede heeft, een actieve website met actuele onderderwerpen voor de leden, actief forum voor leden en niet-leden, technische dagen voor leden, onderdelen dag voor leden etc. noem ze maar op. Dat wordt allemaal door het bestuur in vrije tijd uitgestippeld en in samenwerking met de vele vrijwilligers/EC-leden/Registerleiders uitgevoerd. Als het echt zo slecht zou zijn met beleid van het bestuur dan was dit nooit gelukt, dan had je o.a. een evenementen kalender gehad waar de helft niet van doorgaat... om maar een praktijk voorbeeld te noemen.

Je (emotionele) standpunt is duidelijk, dat je daarvoor het forum gebruikt om je ei kwijt te kunnen oké, maar om ongenuanceerd en rancuneus jouw mening eindeloos te ventileren op het forum en daarbij de bestuursleden, EC-leden, Registerleden en alle andere betrokken af te serveren als incompente personen die niet luisteren naar jouw mening, dan doe je daar heel veel mensen te kort mee, jammer.

Hopelijk heb je snel je overbodige spulletjes verkocht op dit gratis forum, met je gratis advertenties, zodat je je niet langer meer hoeft te ergeren aan bepaalde dingen en wie weet zien we je hier weer terug als je enigzins bent afgekoelt en je emoties de baas bent om op een objectievere manier je mening te ventileren.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”