Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 14, 2007 00:13

en ook mijn mail is verstuurd.... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

za apr 14, 2007 00:20

Je (emotionele) standpunt is duidelijk, dat je daarvoor het forum gebruikt om je ei kwijt te kunnen oké, maar om ongenuanceerd en rancuneus jouw mening eindeloos te ventileren op het forum en daarbij de bestuursleden, EC-leden, Registerleden en alle andere betrokken af te serveren als incompente personen die niet luisteren naar jouw mening, dan doe je daar heel veel mensen te kort mee, jammer.

Hopelijk heb je snel je overbodige spulletjes verkocht op dit gratis forum, met je gratis advertenties, zodat je je niet langer meer hoeft te ergeren aan bepaalde dingen en wie weet zien we je hier weer terug als je enigzins bent afgekoelt en je emoties de baas bent om op een objectievere manier je mening te ventileren.
Vriend! Gelukkig ken je me blijkbaar persoonlijk, zodat je ook in de positie bent en het recht hebt om mijn persoonlijkheid te be- en veroordelen.

Eigenlijk zou ik er niet in het openbaar op in moeten gaan, maar ik kan het even niet laten om dat toch een beetje te doen.

Waar noem ik iemand incompetent (zo spel je dat: 'I n c o m p e t e n t' - flauw, maar je vraagt er om)? Mensen woorden in de mond leggen helpt de zaken niet vooruit.

In tegenstelling tot wat je denkt, ben ik mijn emoties in zoverre de baas dat ik mijn beslissingen nog altijd overweeg, zoals ook uit mijn reden om het lidmaatschap op te zeggen blijkt.

Ik ventileer mijn mening al naar gelang me dat goed dunkt en het binnen de grenzen van de wet blijft. Een mening hoeft niet objectief te zijn, daar is het namelijk een mening voor.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op za apr 14, 2007 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za apr 14, 2007 00:24

Dit hele gebeuren moet eerst eigenlijk helemaal uit de hand lopen voor er zoiets als een dialoog ontstaat. Dat het aan ons, de leden, is om contact te zoeken met het bestuur bij onvrede vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Voordat je als bestuur een verandering (semi-onherroepelijk!) doorvoert vind ik juist dat je contact met de gebruikers van hetgeen je gaat veranderen moet zoeken!

Voor mij is er maar één conclusie mogelijk: deze vertoning heeft duidelijk gemaakt dat de manier waarop binnen de SCARB beslissingen worden genomen voor de leden en de manier waarop ik vind dat dat zou moeten gebeuren mijlenver uit elkaar liggen. En aangezien ik dit niet kan veranderen en ik me er ook niet in kan vinden moet ik me dan wel terugtrekken.
Denk je dat de bestuursleden niks te doen hebben naast hun dagelijkse werkzaamheden voor hun werkgever, gezin, familie, activietieten voor de club regelen, tijd over hebben om alle ca. 4000 SCARB leden persoonlijk moeten benaderen of ze het naar hun zin hebben? Als je op- en aanmerkingen hebt over bepaalde dingen dan ben je vrij om daar over te reageren richting het bestuur, ze hebben input nodig om te reageren en beleid uit te stippelen (actie = reactie) Zo werkt dat bij vrijwel elke zichzelf respecterende club. Dat niet iedereen zich daarin kan vinden om wat van dan reden dan ook, is vrij om te gaan en staan waar ze wil, bij welke alfa club dan ook, keuze genoeg.
Er zijn veel alfa club(-jes) in Nederland, maar er is maar 1 die een eigen circuit weekend heeft, een hoog aangeschreven clubblad, veel lokale ritten voor alle leden bereikbaar, tiental registers onder haar hoede heeft, een actieve website met actuele onderderwerpen voor de leden, actief forum voor leden en niet-leden, technische dagen voor leden, onderdelen dag voor leden etc. noem ze maar op. Dat wordt allemaal door het bestuur in vrije tijd uitgestippeld en in samenwerking met de vele vrijwilligers/EC-leden/Registerleiders uitgevoerd. Als het echt zo slecht zou zijn met beleid van het bestuur dan was dit nooit gelukt, dan had je o.a. een evenementen kalender gehad waar de helft niet van doorgaat... om maar een praktijk voorbeeld te noemen.

Je (emotionele) standpunt is duidelijk, dat je daarvoor het forum gebruikt om je ei kwijt te kunnen oké, maar om ongenuanceerd en rancuneus jouw mening eindeloos te ventileren op het forum en daarbij de bestuursleden, EC-leden, Registerleden en alle andere betrokken af te serveren als incompente personen die niet luisteren naar jouw mening, dan doe je daar heel veel mensen te kort mee, jammer.

Hopelijk heb je snel je overbodige spulletjes verkocht op dit gratis forum, met je gratis advertenties, zodat je je niet langer meer hoeft te ergeren aan bepaalde dingen en wie weet zien we je hier weer terug als je enigzins bent afgekoelt en je emoties de baas bent om op een objectievere manier je mening te ventileren.
Volgens mij gaat het hier niet alleen om de mening van Yuri! En volgens mij kun je via dit forum het bestuur toch ook bereiken? Lijkt me vrij logisch, toch? Dat een bestuur het forum ook een beetje volgt om na te gaan wat er speelt? Zeker als ze geattendeerd worden op het feit dat hier enige discussie is ontstaan over het "heersen" van het bestuur? Of ben ik nu gek?

Ik blijf het zeggen; een forum is er om je mening (ongenuanceerd of niet) te verkondigen. Ook mag je deze dan blijven verdedigen!

Groetjes,
Alfagek
Bas

PS. en ook ik heb dan toch maar een mailtje gestuurd naar secretariaat@alfaclub.nl
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 14, 2007 00:42

:!: Verder discussiëren is zinloos; het blijft toch zo.
Het is met name deze uitlating die me echt boos maakt, als iedereen het dan precies wil weten. Ik weet niet of deze stelling van Jorix zelf komt of van het bestuur, maar wat mij betreft is dit statement niet voor interpretatie vatbaar. En in dat licht staan al mijn reacties.
Hee beste Alfa-freak volgens mij gaat het vooral hierom bij Yuri en bij mij ook.Dit staat me wel heel erg tegen.Dit lijkt i.d.d wel heel veel weghebben van een soort dictatuur.Nu zal ik mijn lidmaatschap hier niet voor opzeggen.Maar het heeft mijn forum-activiteiten wel tot een heel laag pitje gereduceerd.Ik kan me best inleven in Yuri zijn standpunt.Dus gewoon terug met Te Koop en Gezocht naast dat zure G en G voor de niet forummers.
Laatst gewijzigd door Gtvco op za apr 14, 2007 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 14, 2007 00:48

Dit hele gebeuren moet eerst eigenlijk helemaal uit de hand lopen voor er zoiets als een dialoog ontstaat. Dat het aan ons, de leden, is om contact te zoeken met het bestuur bij onvrede vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Voordat je als bestuur een verandering (semi-onherroepelijk!) doorvoert vind ik juist dat je contact met de gebruikers van hetgeen je gaat veranderen moet zoeken!

Voor mij is er maar één conclusie mogelijk: deze vertoning heeft duidelijk gemaakt dat de manier waarop binnen de SCARB beslissingen worden genomen voor de leden en de manier waarop ik vind dat dat zou moeten gebeuren mijlenver uit elkaar liggen. En aangezien ik dit niet kan veranderen en ik me er ook niet in kan vinden moet ik me dan wel terugtrekken.
Denk je dat de bestuursleden niks te doen hebben naast hun dagelijkse werkzaamheden voor hun werkgever, gezin, familie, activietieten voor de club regelen, tijd over hebben om alle ca. 4000 SCARB leden persoonlijk moeten benaderen of ze het naar hun zin hebben? Als je op- en aanmerkingen hebt over bepaalde dingen dan ben je vrij om daar over te reageren richting het bestuur, ze hebben input nodig om te reageren en beleid uit te stippelen (actie = reactie) Zo werkt dat bij vrijwel elke zichzelf respecterende club. Dat niet iedereen zich daarin kan vinden om wat van dan reden dan ook, is vrij om te gaan en staan waar ze wil, bij welke alfa club dan ook, keuze genoeg.
Er zijn veel alfa club(-jes) in Nederland, maar er is maar 1 die een eigen circuit weekend heeft, een hoog aangeschreven clubblad, veel lokale ritten voor alle leden bereikbaar, tiental registers onder haar hoede heeft, een actieve website met actuele onderderwerpen voor de leden, actief forum voor leden en niet-leden, technische dagen voor leden, onderdelen dag voor leden etc. noem ze maar op. Dat wordt allemaal door het bestuur in vrije tijd uitgestippeld en in samenwerking met de vele vrijwilligers/EC-leden/Registerleiders uitgevoerd. Als het echt zo slecht zou zijn met beleid van het bestuur dan was dit nooit gelukt, dan had je o.a. een evenementen kalender gehad waar de helft niet van doorgaat... om maar een praktijk voorbeeld te noemen.

En u bent...?Bestuurslid??? :?
Met 23 postings klaarblijkelijk al helemaal bekend met dit forum??
Grtz,fRank (die veel zin heeft om zn lidmaatschap op te zeggen als er niks veranderd...) :evil:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

za apr 14, 2007 02:01

Vriend! Gelukkig ken je me blijkbaar persoonlijk, zodat je ook in de positie bent en het recht hebt om mijn persoonlijkheid te be- en veroordelen.

Eigenlijk zou ik er niet in het openbaar op in moeten gaan, maar ik kan het even niet laten om dat toch een beetje te doen.

Waar noem ik iemand (zo spel je dat: 'I n c o m p e t e n t' - flauw, maar je vraagt er om)? Mensen woorden in de mond leggen helpt de zaken niet vooruit.

In tegenstelling tot wat je denkt, ben ik mijn emoties in zoverre de baas dat ik mijn beslissingen nog altijd overweeg, zoals ook uit mijn reden om het lidmaatschap op te zeggen blijkt.

Ik ventileer mijn mening al naar gelang me dat goed dunkt en het binnen de grenzen van de wet blijft. Een mening hoeft niet objectief te zijn, daar is het namelijk een mening voor.
Wij kennen elkaar niet persoonlijk, en ik be- en veroordeel ook niet over je persoonlijkheid, maar reageer over wat ik de laatste dagen lees op het forum, wat je schrijft en de toon waarop.
Mijn doel was zeker niet om woorden in de mond te leggen, dat doe jij wel met
Een bestuur dat despotisch wil 'regeren' over iets waar veel leden plezier aan beleven wens ik niet te sponsoren, zogezegd. En al helemaal niet als het forum ook voor niet-leden toegankelijk is. Dan maar geen KB, hoe jammer ook. Die koop ik dan over een paar jaar wel op een onderdelenmarkt, van andere gedesillusioneerde ex-leden. :roll:
yuri 75 V6 schreef:
van deze club wil ik geen deel meer uitmaken, al kreeg ik GVD geld toe!
De SCARB geen democratie? Blijkbaar. Toch wel jammer om te doneren aan een dictatuur...

Dat zijn in mijn ogen behoorlijke verwijten richting het bestuur en de rest van de club, je schildert ze onbekwaam (=incompetent) af, daar doelde ik op.

Verder respecteer ik je mening, ik heb ook niet geschreven dat ik dat niet doe.. maar hoef er niet mee eens te zijn met de manier waarop, zoals jij het ook niet overal mee eens bent. Vandaar ook het verschil van mening, en dat mag toch?

@frankalfa, nee ik ben geen bestuurslid, dat het aantal postings volgens jouw suggestie iets zegt over hoe ik het forum volg en daarbij het aantal klavertjes blijkbaar rechten geeft om iets te mogen zeggen in deze openlijke discussie ontgaat me even? Ik volg het forum al jaren elke dag met plezier, en heb het nodige ervan opgestoken.

Om op het onderwerp van dit topic terug te komen, ik heb op 'laten zoals het was' gestemd, en wie weet komt het bestuur er op terug om het weer terug te draaien middels de input van dit topic.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 14, 2007 08:50

jongens jongens gaat dit nu niet een beetje te ver?

laten we het een beetje gezellig houden door elkaar af te vallen op iemand zijn ongeacht of je tig of 1 klavertje hebt het begint nu een beetje persoonlijk te worden juist door dit soort heftige discussies bereik je alleen maar minder laat je niet zo gaan....

begrijp me niet verkeerd snap dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hoog zit bij velen maar we kunnen elkaar hier blijven aanvallen over meningen maar we zullen toch nog ff geduld moeten hebben op de vergadering.

het is en het was een heel gezellig forum waar iedereen zijn ding kwijt kan/kon laten we gewoon nog ff proberen geduld op te brengen tot er een definitief besluit is genomen want dit gaat van kwaad tot erger :wink:

het is duidelijk dat er veeeeeeel mensen het niet eens zijn met de verandering waaronder ook ik maar kan me er druk om maken maar er komt nog geen respons op dus sta me dan druk te maken voor jan met de korte achternaam ik ga vandaag gewoon lekker een stukje rijden en poetsen en wacht af kan wel sago gaan rond lopen maar dan betrek ik er ook mensen bij die er niks aan kunnen veranderen net als de forum gebruikers hier vlieg mekaar niet in de haren zet een punt en wacht het af...........

laten we ook gelijk zien dat de discussies juist WEL in de hand zijn hier en dat we het kunnen motiveren dat het te koop en gezocht in eigen beheer kunnen houden :idea: :wink: 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 14, 2007 09:32

Als we nu eens ophouden :!: :!: ]

En gewoon is op de reakties van het bestuur wachten

Ik zie al diverse forummers hier niet meer

BV KAS valt me gewoon op

ZEGT AL GENOEG LIJKT MIJ

Dus stoppen met zieken en gewoon wachten :evil:

Echt het allerlaatste op dit gebied van mij :evil: :evil:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Roebar
Guru
Guru

za apr 14, 2007 10:53

Ik heb ook maar een duitse auto gekocht............. :?
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 14, 2007 11:25

@Yuri, ik ken je helemaal niet, vind wel dat je vanwege wijziging structuur van 1 onderdeel van het forum nogal overtrokken reageert maar goed..

@ iedereen: Even voor de beeldvorming: De SCARB is een STICHTING, en per definitie dus niet democratisch, en eigenlijk een soort van dictatuur ja, zoals elke stichting. En de wil van het bestuur is dus simpelweg wet.. En dat accepteer je op het moment dat je lid wordt. En wegstemmen van bestuursleden kan dus ook niet door de leden.

Overigens is meen ik dit forum algemeen toegankelijk, is er niet de verplichting lid te zijn van de SCARB. In die zin snap ik opzegging van het lidmaatschap ook niet goed want beiden zijn dus niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Overigens richting bestuur: op momenten dat het het bestuur goed uitkomt om te reageren ergens op gebeurt dat ook, Gerrit Mobach is meerdere keren hier voorbij gekomen tenslotte. Waarom er nu helemaal geen reactie komt snap ik ook niet...dit topic loopt toch al een paar weken...

overigens hoeft van mij de opzet niet zonodig veranderd te worden, gezien de nogal vervelende reacties die er meestal komen op advertenties...
En je kan altijd je advertentie plaatsen op marktplaats toch, en vervolgens hier plaatsen onder gespot?? Bereik je nog meer mensen ook..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 14, 2007 13:24

@alfafreak; je hebt idd gelijk als je zegt dat slechts enkele postings niets aan-of afdoen aan je forumstatus. Maar t valt me iig wel op dat, als er stront aan de knikker is, je wél opeens iets te melden hebt....? Maar goed maakt voor mij niet uit hoor, jij hebt tenslotte net zoveel recht van spreken als ieder ander... :wink:

Aangaande de discussie:Yuri heeft voor mij gewoon een punt in deze. Komt er geen reactie van het bestuur (of beter gezegd; wel reactie maar de situatie blijft bij het huidige) trek ook ik mijn conclusie en zeg (na 15jaar!) mn donateurschap op..jammer dan!
Heb net de hele heisa op de mail gezet richting bestuur; we wachten af....
Grtz,fRank

Emilio
Guru
Guru

za apr 14, 2007 16:37

Jongens, rustig nu allemaal.

Waar het hier om gaat is dat we het bestuur laten begrijpen dat de genomen beslissingen tav G&G geen goede is geweest.
Het oorspronkelijke idee was best goed. Drukwerk minder, en minder gezeur op het forum van mekkeraars die niet tegen kritiek op nu te koop postings kunnen.
Goed bedacht en een heel valide beslissing.

De praktijk toont echter aan dat wat in theorie zo mooi er uit zag, het gewoon weg niet is.
Te koop topic blijken gewoon leuk te zijn. En dat is nu weg.
Dus moeten ze doe zoals elke goede bestuurder zou doen, de boel terug draaien of aanpassen.
Is geen schande, is slechts en alleen het bewijs dat je een goede bestuurder bent.

Dit is duidelijk de boodschap die bij het bestuur (duidelijk) moet aankomen.

En verder geen gemekker, toch?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 14, 2007 16:48

Jongens, rustig nu allemaal.

Waar het hier om gaat is dat we het bestuur laten begrijpen dat de genomen beslissingen tav G&G geen goede is geweest.
Het oorspronkelijke idee was best goed. Drukwerk minder, en minder gezeur op het forum van mekkeraars die niet tegen kritiek op nu te koop postings kunnen.
Goed bedacht en een heel valide beslissing.

De praktijk toont echter aan dat wat in theorie zo mooi er uit zag, het gewoon weg niet is.
Te koop topic blijken gewoon leuk te zijn. En dat is nu weg.
Dus moeten ze doe zoals elke goede bestuurder zou doen, de boel terug draaien of aanpassen.
Is geen schande, is slechts en alleen het bewijs dat je een goede bestuurder bent.

Dit is duidelijk de boodschap die bij het bestuur (duidelijk) moet aankomen.

En verder geen gemekker, toch?
Mooi samengevat Emilio.Afwachten, we zullen zien wat ervan komt....
Grtz,fRank

ASO75

za apr 14, 2007 21:48

Wat zal/kan ik er van zeggen wat al niet gezegd is?
Weinig volgens mij.
De oude (nu al!) te koop en gezocht moet gewoon terug.
Bestuur: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!
Je merkt nu al het gemis van "te koop en gezocht" we gaan elkaar gewoon in andere rubrieken, zoals deze afzeiken...;-)

funkyflex

zo apr 15, 2007 00:50

wat misschien wel een optie zou zijn is dat de oude G&G naast de nieuwe G&G blijft bestaan. wil je dan een open verkoop met commentaar, geschiedenis etc kan je de oude gebruiken wil je iets verkopen zonder dat erbij wordt gereageerd dan kan je dat plaatsen bij het nieuwe.

het lijkt mij dat er goede moderators (schrijf je dat zo?) zijn die de topics en antwoorden goed in de gaten houden er niets aan de hand is toch met het oude G&G.. gaan de onderwerpen helemaal off topic dan is het aan hun om dit te signaleren en die gene daarover op aan te spreken, evt te waarschuwen en of te schorsen zoals dat bij alle forums gaat

toch zie ik 1 voordeel bij de nieuwe G&G je kan direct filteren op onderdelen of op auto's dat was voorheen niet, moest je vier pagina's terug om te kijken of er een nieuwe auto bij stond. (ja ik weet het kijk niet dagelijks :oops: )

ik verbaas me er over hoe sommige zich zo ontzettend druk hierover kunnen maken. het lijkt wel als of het van levens belang is dit forum. en zelfs een lidmaatschap opzeggen??
begrijp me niet verkeerd (indien jeje voelt aangesproken) het zal wel de temperamentvolle alfabloed zijn die in ons alle zit en waar we trots op zijn! En met zulke leden mag dan ook onze club heeeeeel erg trots op zijn!!!! eveneens dat er z’n ophef is over het forum zegt veel over het forum zelf en ik hoop dan ook dat ze er iets mee zullen doen.!!!

tot die tijd doen we het maar even anders toch
groeten
danny dos santos

33 sw te koop en een hoop mistlampen ook

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”