Hmm, wie zal het zeggenja weer een raar verhaal met die radiateurs misschien dat het binnenwerk anders is qua vorm, flow e.d.
bij mij zit er enige vooruitgang in, over een weekje (of 2) kan ik eindelijk de weg op. (hij staat nu dicht bij jou geparkeerd...rijksweg, geleen
ik moet nog even geduld hebben, maar het ziet er goed uit voor deze zomer
Zeg niet dat die nieuwe motor voor je pa zn 156 isja hij heeft het de laatste tijd wat druk (pa bedankt!), dus hij doet wat kleine dingetjes aan die van mij tussendoor, maargoed het zal nu niet lang meer duren
Vandaag weer ff geklust, nu met de voorste remklauwen bezig geweest.
Ik was toch wel nieuwsgierig of de remklauwen van de QO ook paste op de 18IE-fusee, dit nav de diverse discussies hieromtrent.
En zie nu hier het antwoord
HET PAST althans bij mij
Omdat de schijven van de 75 niet 100% en de remblokken bijna op zijn wordt de boel dus gewisseld.
Op de QO zat alles nieuw, die komen dus in de plaats.
Wat er vanaf komt kan ik dan weer in orde maken....voor de Alfetta GT tzt......
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/alfa75IE/remmen/remklauw18vs20.JPG[/img]
die klauw die op de grond ligt is dat de orginelle klauw dan????? die is toch het zelfde.....
zo een set als je er nu op hebt heb ik ook nog liggen
maar goed gelijk je schijven boren of niet.....
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/alfa75IE/remmen/remklauw18vs20_1.JPG[/img]
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/alfa75IE/remmen/remklauw18vs20_2.JPG[/img]
Ook maar direct de remklauwen van de QO schoongeborstels met accuboor en borstel zodat ik ze later netjes kan spuiten!
De zuigers ook eruit gehaald, zagen er nog goed uit.
Alleen het randje wat net boven de afdichtingsrubber zit heeft lichte corrosieplekjes.
De binnenste rubbers voelen nog goed aan, de zuiger beweegt stroef naar binnen.
Toch maar vervangen of laten zitten?
[img]http://forumfoto's.alfetta-gt.nl/projects/alfa75IE/remmen/remklauw18vs20_3.JPG[/img]
Aha, het verschil zit dus in de klauwen! en niet in de fusees.Aha kijk, die rechter lijkt van een 1600 of 1800 model.
Ze zijn niet even hoog en dus past de rechter niet op een grotere schijf
Dat zal dezelfde zijn als die van mijn Alfetta GT
Het ging erom dat remklauwen van een 1800 model niet zouden passen op een 2000 fusee.
Bij de QO (2000) en de 18IE zijn de fusee's in elk geval gelijk.
De klauw die je ziet hangen is de standaard remklauw van de 18IE.