Klopt dat wel Marc? Als ik de de reglementen lees krijgt de winnaar het aantal punten dat overeenkomt met het aantal deelnemers in het gaval van assen in race 2 4 punten voor jou en 1 voor mij. Waar heb jij je telling op gebaseerd?
De tweede race op een dag tellen de punten dubbel
D. KLASSEMENT EN PRIJZEN.
Artikel 38 – Dagklassement bij sprintraces
Om te bepalen welke deelnemer op een wedstrijddag winnaar is, wordt per race (heat) aan elke deelnemer punten toegekend. De eerste deelnemer krijgt evenveel punten als het totaal aantal deelnemers in die race. De tweede deelnemer krijgt een punt minder, enz. Het totale aantal punten over alle races van die dag geeft de klassering voor die dag.
Deze tekst staat in het reglement van 2006 en het papieren exemplaar dat ik bij inschriving heb gekregen bevat dezelfde tekst. Ik kan de regel dat de tweede race dubbel telt niet terug vinden. Waar komt de "dubbelepunten regel vandaan dan ? Volgens het reglement dat ik heb is de stand dan als volgt:
Marc/Peter 7 + 8 = 15
Mark 10 + 2 = 12
Geert 3 + 5 = 8
Armando 7 + 0 = 7
Bartjan 0 + 5 = 5
Robbert 3 + 0 = 3
Ik ga er hierbij vanuit dat een DNF ook punten op levert.
Overigens ben ik er voorstander van dat diegenen die bij iedere wedstrijd aanwezig zijn beloond zou moeten worden voor hun komst. In het huidige reglement is het zo dat diegenen die bijvoorbeeld alleen op het superraceweekeinde komen behoorlijk wat punten bij elkaar kunnen rijden. Meer dan jij en ik op de eerste twee dagen hebben kunnen doen.
Mark