hier de vermogens gafriek

Het opgegeven vermogen werd niet helemaal gehaald namelijk zo'n 110 pk, volgens de fabrieks spec's zou de 1.8ie 118pk hebben. Maar of dit een eerlijke vergelijking is weet ik niet, bij de fabriek meet men het vermogen volgens mij direct op de krukas en op de vermogens bank wordt een correctie factor gebruikt. Wat wel leuk is dat ik nu een goede 9 pk extra heb in top vermogen en dat dit een verschil is van 12 pk bij 6000 toeren. Dit is goed merk baar bij vol door acceleren in 2, loopt nu door tot 115 i.p.v. 100. Ook is de toeren begrenser van 6300 naar 6700 gegaan. Waar ik echter meer plezier van heb is de betere stationair loop en het koppel dat op lagere toeren is toegenomen. Van 1 naar 2 schakelen gaat veel fijner pakt direct op, ging eerst veel trager en moest de moter echt even op toeren komen om door te acceleren. Van 2 naar 3 idem. In de 4 door acceleren gaat de auto echt een stuk harder. Op het computerscherm van de vermogensbank meende ik gezien te hebben dat er bij het topvermogen (6000 omw/min)181 km per uur stond in 4. Dus naar mijn mening veel waard voor 230 euro. Stephan zou graag nog met meer mensen in contact komen ,die 1.8ie bezitten, om te kijken of er met een ander auto nog verschillen zijn. Het is zeker leuk om een keer je auto op de vermogensbank te zien.
groeten Wouter
PS: kan iemand mij vertellen wat er fout gaat met het plaatje?