Na lange tijd ook al een spider uit '62 te bezitten ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe model vanaf bouwjaar 2000.
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n auto?
De 3.0 is idd alleen als 12v geleverd. Vanaf 2003? is er een 3.2 24V geleverd.Volgens mij is er nooit een 24V geleverd in de spider of vergis ik me nu.
Als ik Autovisie mag geloven is er vanaf 2001 een 3.0 24v in de spider geleverd en vanaf 2004 een 3.2 24v. (of kijk op autoscout24.nl in duitsland om het bevestigd te zien, want de aangeboden spiders vanaf 2001 hebben vaak al een 3.0 24v)De 3.0 is idd alleen als 12v geleverd. Vanaf 2003? is er een 3.2 24V geleverd.
Mijn grote excuses dan.Bestaat gewoon hoor de 3.0 24V in de spider, heeft de niet eobd 3 12V V6 vervangen, maar is vrij snel vervangen door de 3.2
Is echter nooit zo lang geleverd als in de gtv.
Is nog sneller dan de 12V 3.0, maar iets duurder in het onderhoud , is nog probleemlozer dan de 12V en met 6 bak.
Tja, ik heb de speling netjes gecontroleerd bij de voorgeschreven kilometerstanden maar in 210000 km pak ´em beet twee uitlaat kleppen moeten stellen. Bij de 24v is het niet ongebruikelijk dat de hydraulische stoters na 200tkm of soms al eerder vervangen moetem worden, al heb ik dat zelf niet gehad in de 160tkm die ik die gehad heb.Waarom is de 24V duurder in onderhoud? Theoretisch zou het goedkoper moeten zijn, nl. geen kleppen stellen.
Echt wel!Volgens mij moet je Autovisie niet geloven en is er geen 3.0 24v in de Spider geweest.