Ik heb wel eens een MegaSquirt gebouwd en weet er wel wat van.
Zoiets is alleen leuk als je ZELF wilt programmeren.
Wil je dat niet, ga dan voor de goedkoopste oplossing.
Bovendien is een Motronic een heel stuk beter/betrouwbaarder/bruikbaarder/eenvoudiger dan een MegaSquirt op jouw motor.
Je hebt immers alle sensoren de draadboom en alle buizen etc....
De nieuwere MegaSquirt werkt beperkt samen met een ontstekings computer van Ford of je gewone verdeler.
Verder kun je er alleen de inspuiting mee regelen. Om veel vermogen te winnen is dat niet voldoende.
Je bent naar mijn idee dan beter af met een compleet systeem (Inspuiting en Ontsteking).
Zag laatst de Dicktator EMS :
http://www.dicktator.co.za/
Lijkt me een goed systeem om mee te beginnen.
Met name de prijs en de eenvoud van het programmeren.
Prijs is :
Dictator 60-2: R2950.00
Shipping: R350.00
3300 ZARand is
352 EURO (Deze quote is van vorige week)
Daar kan een MegaSquirt niet tegenop !
Maar een 155 Computer is gratis.
En waarom wil je met vier gaskleppen werken en dan toch een MAF of MAP Sensor gebruiken dus EEn lucht inlaat?
Heeft geen enkele zin. Je wint er niets mee ten opzichte van een standaard systeem wat goed geprogrammeerd is.
Je kunt met de Motronic ook meerdere kleppen gebruiken, mits je ze gelijk aanstuurt en de klepstandpotmeter ook monteert.
Geen enkel probleem.
Maar met meerdere kleppen wil je geen gezamenlijke luchtinlaat. Dan is het effect van je meerdere kleppen weer teniet gedaan.
Het voordeel van aparte kleppen is alleen met hoge toeren merkbaar.
Heb je de rest van de motor daar op aangepast ?
Je kunt bij een aparte klep per cylinder en zonder luchtverzameldoos overigens ook geen MAP of MAF gebruiken.
Een MAF past niet en een MAP geeft vreemde meet waarden. Je gaat dan de computer regelen op Gasklepstand.
Mits jouw motor zo ongelooflijk is aangepast dat de motronic het niet aan zou kunnen en je er op staat zelf te programmeren
experimenteren (of het gewoon geil vind staan) kies je voor een aftermarket systeem. Anders kies Motronic.
Praat eens met Stephan van SquadraTuning:
http://www.squadra-tuning.com/NL/index_nl.html
Hij heeft onlangs een standaard Motronic systeem aangepast voor een Spider met een 2.8 V6 Turbo