De aanjager, kachel etc zit er gewoon nog in.
Maar doet het niet.
Waarschijnlijk de roestduivel ja..
Laatste keer dat ik de kachel aanzette vielen er allemaal roestbrokjes naar binnen en kwam er rook uit..
Heb hetzelfde probleem als jij had, het parafan gedeelte is behoorlijk geroest..
Mmm zonder aanjager is het idd redelijk oncomfortabel in een 75. Dat gat is de enige luchtinlaat, en dan zit die kapotte kachel er ook nog voor.
Aangezien jij toch geen APK meer nodig hebt, kan de kachel er gewoon uit. Weegt nog redelijk wat ook, en heb je direct meer ventilatie. Uit dat gat komt door rijwind best veel lucht.
Kachel verwijderen is makkelijk te doen hoor, stuur los, stuurschakelaars los, dashboard los (het grote zoek de parkertjes spel, tip: je centrale klokken moeten ook los) en er even uithalen. De kachel hangt aan een paar boutjes en 1 stekkertje, daarna kan ie de afvalbak in. Waterslangen kan je heel simpel doorlussen dmv een stukje koperen waterleiding, dit is de goede diameter.
Wat betreft de bedrading, ik weet niet of jij een ARC hebt? Dan heb je heel veel draadjes, waarvan je er maar heel weinig nodig hebt. Er schijnt nog ergens een 75 rond te rijden waar je precies kan zien wat je straffeloos weg kan knippen
Die roestvorming achter je kachel is redelijk makkelijk te repareren zoals je al hebt gezien. Is best prettig om eens te doen, droge voeten heeft wel wat.
Succes!
Wil nog wel de zaag zetten in het middendeel van het dashboard maar weet niet precies wat ik veilig weg kan halen zonder dat ik direct de draadboom of iets anders essentieels doorzaag.
Moet ik me nog even in verdiepen.
Zal eens gaan kijken wat dit voor opties biedt.
Spiek maar eens bij 1 van de JS 75's, hebben allemaal dezelfde constructie qua dashboard.
Groeten, Pieter