Jazeker dit is ook te maken echter is de prijs dan niet meer zo goedkoop, moet in een mal verwarmd en vacuum getrokken worden, dit kost enkele uren per te ontwikkelen ruit en dat kost heleaas tegenwoordig wel wat geld@ Petje75, maak je ook ruiten naar model?? Dus met bolling, bv van een bertje?? kan misschien interessant zijn voor de reesers alhier.. (ik ben al voorzien overigens).
NEE!!! Plexiglas spettert uit elkaar bij een aanrijding, dat wil je niet (mag ook niet btw! )Plexiglas (3 ~ 4 mm) is niet goed genoeg?
Heb een keer 4mm bewerkt, is erg dik en niet echt breekbaar
www.bouwplastics.nl
Dat wordt een dikke vette afkeur als je daarmee bij een technische controle komt ,believe me....Euwja, niet aan gedacht!!
Evt. aan de binnenkant met doorzichtig folie beplakken, vliegt het niet zo weg
Met een speciaal zaagje op de wipzaag kun je de ruiten heel eenvoudig op maat maken.is lexaan ook een beetje eenvoudig bewerkbaar of is dit wel gelijk aan plexiglas?
Als ik me niet vergis heeft lexaan een soort watermerk/keurmerk ?
Lexan en plexiglas zijn wel van elkaar te onderscheiden, ook als het materiaal nog nieuw is en geen merktekens heeft. De kopse randjes van een plaat plexiglas zijn helder, en bij lexan een beetje blauwachtig van kleur. (Zoals bij een echte glasplaat de randjes altijd groenachtig zijn).Heeft geen watermerk of keurmerk, maar als het een jaartje oud is heeft plexiglas allemaal kleine barstjes etc...