Afgelopen zondag ben ik een proefritje gaan maken in een mooie Spider uit 1988. En dat vond ik geweldig. Het was wel weer even wennen toen ik weer in mijn 155 stapte: ik trapte het gaspedaal te diep in, hoefde blijkbaar wat minder hard aan het stuur te trekken en mijn zit positie was weer een stuk hoger. Ik echter dat het model uit 1988 niet echt geschikt is voor mij, aangezien we geen garage hebben en de auto dus buiten moet blijven staan.
Nu vraag ik mij af of ik een type IV Spider wel buiten kan laten staan (en dan in de winter misschien ergens stallen).
Ik ben dan wel geen specifike Alfa kenner maar heb wel kennis van auto's en met name oude (Mini, Citroen etc.).
Je zal jezelf eerst de vraag moeten stellen wat je wil met de Spider. wil je een top auto en die zo houden zou ik zeggen... niet buiten zetten. Maar wil je een leuke dagelijkse auto die waar je niet let op een plekje hier en daar dan moet het kunnen. Maar bedenk je wel dat je de Alfa goed moet onderhouden en hem goed in de tectyl moet zetten. Zet hem zo nu en dan op een brug en doe de onderkant ook nauwkeurig. Volgens mij moet je dan een heel eind komen!
Ik heb zelf een Bertone gekocht en die staat het grootste deel van het jaar ook buiten. Gevolg is wel dat het geen concoursauto is maar een leuke "daily driver". Ik zorg dat hij goed in de tectyl zit en dat alle holle ruimten ook behandeld zijn. Aiuto verder goed in de was zetten en rijden maar.
Het is dus maar wat je wil. ik heb ook nog een Citroen 2CV uit 1957 en die komt dus echt niet buiten met nat weer. Aan jou de keuze! Succes.