Alfa kopen is 1, alfa rijden is vers 2

Sorry voor de off topic, nu zijn we toch bezigmaar je houdt ook van sleepers
Nogmaals advocaat van de duivel zijn: een 2.0 pakt waarschijnlijk altijd lekkerder op vanuit de kleder dan een 1.6...Ik schop het topic gewoon weer on topic:
Door chiptuning krijg je niet alleen (iets) meer vermogen. Het motorkarakteristiek veranderd: in mijn geval betekende dat beduidend beter "oppakken" vanuit lage toeren en een veel rustigere stationairloop.
Ick nie weet, nooit een 1.6 TS geredenNogmaals advocaat van de duivel zijn: een 2.0 pakt waarschijnlijk altijd lekkerder op vanuit de kleder dan een 1.6...Ik schop het topic gewoon weer on topic:
Door chiptuning krijg je niet alleen (iets) meer vermogen. Het motorkarakteristiek veranderd: in mijn geval betekende dat beduidend beter "oppakken" vanuit lage toeren en een veel rustigere stationairloop.
Niet helemaal mee eensNogmaals advocaat van de duivel zijn: een 2.0 pakt waarschijnlijk altijd lekkerder op vanuit de kleder dan een 1.6...Ik schop het topic gewoon weer on topic:
Door chiptuning krijg je niet alleen (iets) meer vermogen. Het motorkarakteristiek veranderd: in mijn geval betekende dat beduidend beter "oppakken" vanuit lage toeren en een veel rustigere stationairloop.
Tuurlijk, het kán wel, daar niet van, maar hang die korte bak eens achter de 2.0?Niet helemaal mee eensNogmaals advocaat van de duivel zijn: een 2.0 pakt waarschijnlijk altijd lekkerder op vanuit de kleder dan een 1.6...Ik schop het topic gewoon weer on topic:
Door chiptuning krijg je niet alleen (iets) meer vermogen. Het motorkarakteristiek veranderd: in mijn geval betekende dat beduidend beter "oppakken" vanuit lage toeren en een veel rustigere stationairloop.Ik zal mijn relaas van mijn 155 1.6 16V Evo doen.
Toen ik 17 was, wist ik al 3 jaar zeker dat er een 155 voor de deur zou komen. Na wat gunstige meevallers op financieel gebieg gezocht naar een goede 155. Nou ik kan je vertellen wat een drama wat er langs de weg staat. De 2.0 16V waren echt een hoop ragbakken van, helaas want het is echt een bruut fijne alfa!. Goed toen kwam ik er een tegen bij SVL, en dat was helaas een 1.6 16V. Met onderhoudshistorie etc etc. Dus ik heb die 155 gekocht (mijn vader voor mij dan, ik was 17). Ik reed in een 155 die in perfecte staat verkeerde.
Maar ik ken het gevoel dat er wat begint te kriebelen qua motorvermogen. Na paar gesprekken met de heren van H&S Corse (www.artc155.nl) besloten om van mijn 155 een evo te maken.
Dat betekend in de basis;
Een goed setje 2.0 16V nokken (catcams zijn pcies het zelfde)
Maatchip (7860 rev limit)
Zelf nog geoptimaliseerd
BMC CDA Airbox, met cold air intake
Volledig CSC systeem
Osrav sport set etc, nou kan ik een hele was lijst geven maar dat is ook weer niet nodig.
De 1.6 16V, heeft net zoals de 145 2.0 Qv een korte bak erin zitten. De 2.0 16V van de 155 heeft een lange bak.
Na regelmatig testen is gebleken dat de 155 1.6 16V EVO net zo snel/ sneller als een gechipte155 2.0 16V. En van een 1.6 valt voldoende te maken hoor
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen voorzien van informatie