Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: stofhoes stuurhuis 33: onbekrachtigd

ma apr 16, 2007 16:59

Overal zit een flinke laag vet, met toch best wat vuil ertussen. Waar het nodig is, wil ik het vet weghalen, doe boel schoonmaken en uiteraard opnieuw invetten. Wat voor soort vet is hiervoor te gebruiken? Ik heb wel een flinke pot Kroon lagervet, maar weet niet of dat voor deze toepassing geschikt is? Iemand?
Niemand?

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

RE: stofhoes stuurhuis 33: onbekrachtigd

di mei 22, 2007 20:31

Nou, het huis kon er vandaag eindelijk onder, past het niet :shock: Als ik de as (met fijne spiebanen) waar de stuurstang op vast zit door het schutbord steek, dan klopt de uitlijning van de bevestigingspunten van het huis en het schutbord niet. Er zit ca. 2 cm verschil tussen.

Heeft iemand hier een verklaring voor :roll: Een onbekrachtigd en bekrachtigd huis zijn van een 33 toch zonder meer uitwisselbaar? Of moet ik nieuwe gaten in het schutbord maken?

grazie mille

Steven

Speeder
Guru
Guru

di mei 22, 2007 21:16

Nou, het huis kon er vandaag eindelijk onder, past het niet :shock: Als ik de as (met fijne spiebanen) waar de stuurstang op vast zit door het schutbord steek, dan klopt de uitlijning van de bevestigingspunten van het huis en het schutbord niet. Er zit ca. 2 cm verschil tussen.

Heeft iemand hier een verklaring voor :roll: Een onbekrachtigd en bekrachtigd huis zijn van een 33 toch zonder meer uitwisselbaar? Of moet ik nieuwe gaten in het schutbord maken?

grazie mille

Steven
Pff, dat is even balen zeg! Ik heb ook vaak gelezen dat dat icm de juist spoorstangen uitwisselbaar is.. :roll:
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di mei 22, 2007 22:03

ja, ik dus ook. Maar in het schutbord zit een schuimhoes. Misschien moet ik deze ook vervangen door een ander type?

Hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders moet ik alsnog dat bekrachtige stuurhuis gaan opknappen....

Speeder
Guru
Guru

di mei 22, 2007 22:30

ja, ik dus ook. Maar in het schutbord zit een schuimhoes. Misschien moet ik deze ook vervangen door een ander type?

Hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders moet ik alsnog dat bekrachtige stuurhuis gaan opknappen....
Dat zal toch niet...wat niet past is pas te maken hoor! Nu zal dat ding erin komen ook ;)
Gehad:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di mei 22, 2007 22:44

en zo is het maar net :thumbs:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

RE: stuurhuis 33: onbekrachtigd vs bekrachtigd, past dat?

wo mei 23, 2007 14:01

Is er geen 33-rijder die een bekrachtigd huis voor een onbekrachtigde versie heeft gewisseld?

EDIT: Volgens Arie van A-repair was er dikke kans dat de schuimrubber in het schutbord ook anders is. Morgen even kijken en dan laat ik het wel weten, want de huizen zouden uitwisselbaar moeten zijn.

Als iemand nog een type 2 sloop 33 heeft staan, kan die mij eventjes een pb sturen??

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 30, 2007 17:49

Vandaag weer wat tijd voor de 33. Inmiddels heb ik de schuimrubberen hoes uit het schotbord verwijderd en het paste nog steeds niet :evil: Er zit aan de binnenkant van het chassies nog een zwart plaatstukje geschroefd dat in de weg zit, zie onderstaande foto.
Afbeelding

Dit plaatje eraf geschroefd en zowaar paste het apparaat. Je hebt trouwens ook andere bouten nodig, M8*60 past precies. Klaar zou je zeggen? Nee hoor!

Vol vreugde wilde ik de onderste kruiskoppeling van de onderste stuuras op de heugel monteren, is de onderste as te kort :evil:

Weet iemand of je ook de volledige stuurkolom van de onbekrachtigde versie nodig hebt?

Speeder
Guru
Guru

wo mei 30, 2007 21:19

Kijk anders even op de Online EPER-DVD.Vergeet niet eerste even rechtsboven de taal juist in te stellen:

http://91.92.0.122:7080/navi?KEY=STARTUP

Hier nog even de rechtstreekse link naar wat plaatjes. Bij plaatje 3 en 4 zie ik verschil tussen de 'geluidsdemper' en dat plaatje waar jij het over had. KLIK
Gehad:

deconstruction
Newbie
Newbie

do mei 31, 2007 14:35

Super link!
Maar weet iemand of MS Internet Explorer vereist is? Sommige navigatie lukt niet: ik krijg (in Firefox) een waarschuwingspagina over misbruik van de DVD.

Speeder
Guru
Guru

Re: RE: stuurhuis 33: onbekrachtigd vs bekrachtigd, past dat

do mei 31, 2007 16:22

Super link!
Maar weet iemand of MS Internet Explorer vereist is? Sommige navigatie lukt niet: ik krijg (in Firefox) een waarschuwingspagina over misbruik van de DVD.
Ik gebruik MS IE, en daarbij gaat het goed. Deze dvd is eigenlijk alleen bedoeld voor AR dealers, en is dus niet openbaar. Use it while it lasts....
Gehad:

deconstruction
Newbie
Newbie

do mei 31, 2007 18:30

Het vermoeden had ik al. Echt superhandig, die 'exploded diagrams'.

Terug naar “Algemene Technische vragen”