Tijd voor een update:
Na een Te Koop topic voor het
DTM wissysteem kwamen er een aantal reacties op de gewenste mistlampbekabeling. De bekabeling zou al aanwezig zijn. Tijd dus voor vieze vingers
Eerst het speuren onder de motorkap, dat was niet zo moeilijk, waren maar weinig niet-aangesloten stekkers. Daarna kwam het monsterlijke karwei de schakelaar in het dashboard te verwijderen. Men neme een poetsdoek en een schroevendraaier en daar is de schakelaar al.
Plug en pray heet het in de computerwereld en dat was in dit geval ook zo. Kon drukken wat ik wilde, maar er gebeurde niets. Oorzaken uitsluiten is de volgende stap. Oftewel, staat er wel stroom op de mistlampen als ze ingeschakeld zijn?
Nou, aan de vonkjes te zien (en horen) op het moment dat ik van de ene mistlamp de bekabeling loshaalde, was er daar niets mis mee, en prompt deed hij het. Een beetje de connector schoon krabben en hoppakee, weer monteren die hap.
De andere mistlamp bleek iets moeilijker te doen, geen gecorrodeerde aansluiting in de mistlamp zelf, maar gewoon geen stroom aldaar. Dan wordt het verder zoeken in de bekabeling. De eerste stekker bleek meteen de boosdoener, en het aloude friemelen leverde een tweede brandende mistlamp op.
Hieronder een uitgebreid fotoverslag

Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18