ma mei 21, 2007 21:27
Ik ben op de heenreis over de Gotthard pas gereden. Was denk ik net open, de sneeuwhopen lagen nog flink hoog en boven viel er natte sneeuw. Prachtig om te rijden!
Verderop een stuk langs het Lago di Como gereden. Dit leek wel de hemel op aarde: onderweg naar de MM, het dak van de Spider open, graadje of 23, strak blauwe lucht, prachtige weg langs het meer met maar weinig verkeer. Wat wil een mens nog meer?
In Italie geslapen in Iseo, aan het Lago d'Iseo, waar de Duitse Alfaclub ook zat. Die hadden een leuk wagenpark op het plein geparkeerd, o.a. 2600 Sprint, 2600 Spider, 2600 Zagato, Giulia SS. En mijn hotel was Hotel Milano. Kan het nog toepasselijker?
De MM blijft geweldig om te zien en mee te maken, ook al is het ieder jaar weer een beetje hetzelfde. Het Italiaanse publiek lijkt toch altijd het meest enthousiast voor Alfa's, maar het gebrul van de Bugatti's en Ferrari's bij de start is iets wat me ook altijd lang bijblijft.
Terug vanaf het Lago d'Iseo direct noordwaarts gereden over Edolo, Passo del Aprica, Tirano, Zwitserland in en over de Berninapas, St. Moritz en de Julierpas verder naar het noorden. Echt een schitterende route, kan ik iedereen aanraden voor een ander jaar.
Groet,
Harrie
Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166