Andretti Molletti

RE: SQUADRA ITALIA super race weekeinde

di jun 12, 2007 23:33

Ja zeker leuk te lezen al die verslagen!!!
Maar waar blijven de foto's??
Er zijn er idd erg weinig te vinden op het gigagroteinternetweb :?

Bartman
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 00:23

Laat ik beginnen met een compliment aan alle mannen die Squadra Italia vorm hebben gegeven afgelopen weekeinde. Het was met recht een Super Race Weekeinde! Wat een fijn startveld vol met kerels met de juiste spirit.

Neem Cees Blankenvoort met zijn 75 V6, ondanks een haperende motor bleef hij volhouden of Robbert Bijl die voor het eerst present was met witte 33 met heel veel racehistorie. En natuurlijk was daar Dré Mollet, die wel komt racen waar anderen de neiging hebben om te blijven sleutelen aan hun auto tot het seizoen al lang en breed voorbij is.
Voorin het SI-veld kwamen Arie en Remco een flink potje meeblazen, zodat onze Evil Knievel Mark Roffelsen (met dank aan zijn rode overall met gele vlammen aan de pijpen en mouwen) ook een aan de bak moest om de meute voor te blijven.

Vergeet ik nog de pechvogel van het weekeinde te noemen: Ed Ossendorp. Na een lange pauze was hij weer present met zijn adembenemende GTV 6 3,1. De race duurde een rondje, een koppakking plofte en Ed was meteen klaar. Echt balen. Ook het sleutelwerk op zaterdagavond mocht niet baten. De motor was echt stuk… Inclusief gaten in de zuiger en gebroken kleppen.
Vooral zaterdag werkte het bij mij en m’n Squadra allemaal soepel. Na een kwalificatie als vijfde reed ik in race 1 naar stek 4 (eigenlijk 5, want collega Squadra-piloot Armando dos Santos was sneller maar had geen transponder aan boord). Geweldig was het gevecht in de openingsfase met Remco in z’n 33. Later kon ik zoveel gang maken dat ik met een marge van zes tellen voor hem eindigde.

Race 2 was mijn persoonlijke hoogtepunt. Voor de tweede keer had ik een wereldstart. In het licht weg en dus geen jumpstart zoals een paar collega’s om me heen. Het was Arie Vreugdenhil die een stokje voor m’n snode plannen stak. Hij liet zijn snelle 33 iets richting de pitmuur lopen, zodat ik m’n Squadra er net niet meer tussen kon planten. Toch heel goed de tarzan in en weer uit. In de Hugenholz zag ik ontzettende rookwolken komen van de linkervoorband van Raffaele Cernoia. Later vertelde hij me dat hij een gat zag dat er toch niet was. Om met z’n Twin Spark m’n Squadra geen kus te geven moest hij hard, heel hard op de rem.
Ja en vervolgens was het knokken geblazen. Aanvankelijk lag ik vier, gevolgd door Armando en Remco. Een paar ronden later was Armando me gepasseerd en weer een ronde later ook Remco. Met een paar van Alfa’s overal in je spiegels maak je foutjes, zo merkte ik. Maar goed, de aanhouder wint misschien. Eerste ging Remco eraan aan het einde van de Tarzan. Je kunt best laat remmen met een oud Giuliaatje. Vervolgens ging ook Armando de bietenbrug op. Plaats van handeling was de Vodafonebocht. De rode Squadra ging te wijd, de witte passeerde keurig. Toch verremde ik me bijna in de Audi S. Weer die hijgende kerels… Maar goed, ik bleef ze voor. Niet veel, want op de meet had ik 0,154 over op Remco. Een geweldige race, in een ronde twee plaatsen goed gemaakt… en mijn eerste serieuze podiumplek omdat Turbomarc zijn Turbo hoog in het grind zette.

Zaterdagavond lekker gegeten en gedronken op de BBQ bij Roffelsen en co. Fijn georganiseerd! De dorst was iets te veel geweest, want op zondag was ik nergens in race 1. Althans niet scherp en wel traag. Start was slecht en in de laatste ronde verloor ik nijn concentratie net op het moment dat de tijd daar was om Remco te passeren. Hij verremde zich, maar ik ging zelf te vroeg op het gas in de Marlborobocht. Power oversteer plus een fraai 360 was mijn gevolg. Raffaele Cernoia profiteerde. Hij kwam ook nog langszij.

Race 4 was heel er glibberen en glijden. Een truc met de bandenspanning pakte helemaal verkeerd uit. Harder dan 2.15 ging het niet, het was vechten met de Squadra om ‘m op de baan te geven. Bij het aanremmen maakte het apparaat zijwaarste stapppen van een halve meter en bij uitaccelereren kwispelde het kontje als een jonge hond. Wel vermakelijk maar niet snel. Deze keer was Raffaele Cernoia op snelheid onhoudbaar. Meer dan plek zes zat er niet in.

Na de race was ik weinig te genieten, maar toch was het wel een wijze les. Het onderstel gaat nog eens flink onder de loep, want in tegenstelling tot ikzelf lukte het Armando wel om de 2.10 barrière te slechten. Samen met een paar versere slicks zijn we weer vol goede moed voor de wedstrijd op Zolder. Zeker als we weer zo’n startveld bij elkaar krijgen. Het Super Race Weekeinde heeft aangetoond dat er misschien toch wel bestaansrecht is voor deze klasse. De tijd zal het leren.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Raf
Junior Member
Junior Member

wo jun 13, 2007 08:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giulia Super
Squadra Bianca

Bartman
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 09:09

De oranje neus met een beste vleug overstuur de Gerlach uit......

Afbeelding

En Raf die dacht een gaatje te zien, maar later toch niet....

Afbeelding

Leuke ploatjes van Senior Raf!

www.squadra-italia.nl

Raf
Junior Member
Junior Member

wo jun 13, 2007 09:47

Voor degene die de foto's op orgineel formaat en de rest van de SI foto's van afgelopen weekend wil hebben, stuur me ff een pb met je adres dan stuur ik een cdtje met de 52 foto's
Giulia Super
Squadra Bianca

Remco S
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 18:04

gave foto's!!!!!

je hebt pb

Remco S
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 18:11

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo jun 13, 2007 18:13

Zeker mooie foto's! :thumbs:
'Hier had uw auto kunnen rijden'.. :evil: :evil:
Volgende keer ga ik 'm op de baan houden! 8)

A-Repair
Full Member
Full Member

wo jun 13, 2007 22:10

Gave verslagen mensen !!! Ik heb hier weinig meer aan toe te voegen. Het team van Scuderia Nuova was maar voor 50% aanwezig, maar de reden daarvan hebben jullie vast wel begrepen, Nelleke en Gerben zijn bevallen van een prachtige dochter Lisa. Trouwe maat en scuderia nuova circuit- monteur Remco was er wel bij met z'n 33. Hij deed het erg goed en de grijns was niet van z'n gezicht te slaan het hele weekend !! De sfeer was beregoed. Jammer van het uitvallen van de mooie GTV van Ed, en het uitvallen van de Rietkerk brothers. Geert z'n klapper was ook jammer, maar hij heeft de goede instelling en heeft de boel weer aan de gang gekregen met hulp van andere SI rijders. Z'n 75 zag er wel erg breed uit op de baan met een rijhoek van enkele graden !! Lekker gevecht gehad met Mark en z'n rode 75. Rijdt goed die man, te goed eigenlijk. Elke milimeter werd vakkundig verdedigd op de baan. Mark, nog bedankt voor de BBQ, perfekt geregeld !! Iedereen bedankt voor de gezelligheid.
Groeten, Arie Vreugdenhil p.s kijk eens op www.scuderianuova.nl
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

TurboMarc
Guru
Guru

do jun 14, 2007 00:12

Mijn Turbo motortje blaast weer :P
Klepstelplaatje was van de klepsteel.... :?:

Heb een DVD met foto's toegestuurd gekregen van Joen-Tai Chen, vriend van Bartman.

Ik heb ze op onze site gezet:

www.cannucce.nl/srw

ciao.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 14, 2007 00:20

Op verzoek van Geert zijn topic verwijderd, tekst plus foto's volgen hieronder.
Zo, net terug en maar meteen even een verslagje tikken!
Was op de baan laatste, dus dan maar hiermee de eerste :D
Wat...laatste :?: tja inderdaad..

Vrijdagavond alvast afgereisd richting Zandvoort.
Om onderweg in een soort einde-der-tijden-armageddon-noodweer terecht te komen :shock:
Zelden zoveel vallend water per vierkante cm gezien!
Aangekomen bij Zandvoort stuitte we op een enorme plas water in het tunneltje.
Toch maar proberen.
Ging echt net, scheelde niet veel of alles liep onder.
Een Saab de andere kant op dacht dus ook dat dat kon.
Maar dat kon dus niet..andere gedeelte van het tunneltje was net even dieper..resultaat, een verzopen auto die afsloeg (zie foto).
Inschrijving en keuring alvast in orde gemaakt.
Stond bij Jaco (JSRacing) in de tent die we (m'n vriendin en ik) ook hebben helpen opzetten.
Oe, da's even wat anders dan een tweepersoons campingtentje :D
Volgende dag (zaterdag) zag het weer er niet echt prettig uit.
Bewolkt en erg vochtig, tegen het miezeren aan.
10.15: kwalificeren. Geen training en slechts een kwartiertje de tijd.
Meteen goed het tempo erin dus maar.
Mark Roffelsen, Marc Rietkerk en naar ik meen Arie en Armando zaten voor mij de eerste rondes.
Begon ze steeds meer in te lopen en werd dus wat overmoedig.
Daar was de vangrail naast de hunzerug het duidelijk niet mee eens en bracht daar dus even een vroegtijdig einde aan..
De baan was nl opvallend glad, iets wat ik toch wat heb onderschat.
Waarom weet ik niet, rubber..vochtig..koud asfalt..geen idee.
Kwam wat te wijd uit in de bocht, raakte over de curbs maar kon alles nog redelijk houden.
Totdat 'ie ineens naar links trok waardoor ik recht op de vangrail aan de andere kant dreigde af te gaan.
Kon gelukkig nog net tegensturen maar niet genoeg.
Beng!..eerst linksvoor en daarna was linksachter aan de beurt.
Onder de streep betekende dat twee afgeschreven velgen, een linkerkoplamp en een linkervoorscherm.
Maarrrr..terugrijden deed mij al vermoeden dat er meer aan het handje was.
Sturen ging erg zwaar en er bonkte van alles.
Terugekomen bleek de diagnose: kapot stuurhuis.
Sturen ging erg zwaar in het midden en hiermee doorrijden was geen optie.
En stoppen..tja dat was voor mij óók geen optie!
Had hier lang naar uitgekeken en ook best wat geld aan uitgegeven.
Zat even te twijfelen om het bijltje er toch maar bij neer te gooien want ja, waar haal je een nieuw stuurhuis vandaan?
Maar na een paar rondes van de eerste wedstrijd gezien te hebben kon ik het niet meer aan.
Er moest en zou gereden worden!!

Jaco had niets liggen.
Maar gelukkig waren daar wederom Marc en Peter (die me al eerder uit de technische brand hadden geholpen)!
Zij hadden er nog eentje liggen in Hoorn en die zouden we na de tweede wedstrijd die avond nog kunnen gaan halen.

Maarja, om een stuurhuis te vervangen moet het motorblok gelift worden.
Zei de een. Nietes, zei de ander.
'Gelukkig' zelf niet door deze technische kennis gehinderd sloot ik me natuurlijk aan bij de welles-zeggers! :)
Met hulp van de monteurs Pepijn, Alberick (schrijf je dat zo?) en nog meer erg behulpzame mensen waarvan ik de naam even niet meer weet hadden we toch vrij snel het stuurhuis eruit. Erg veel dank nog daarvoor, allen! :thumbs:
Dus zo geschiedde het dat ik met Marc en Peter meereed naar hun loods voor het stuurhuis.
Na ook nog een motorsteun op uiterst acrobatische wijze van een blok afgehaald te hebben (zie foto's) reed ik weer terug naar Zandvoort met de spullen.
De nieuwe motorsteun was namelijk ook nodig na wat te enthousiast gebruik van de krik om het blok te liften..(wel eerst losmaken dus voordat je de krik onder je carter zet.. :) )
Toen was het inmiddels een uurtje of 22.00 en iedereen zat al fijn aan de BBQ en de Jupiler.
Mijn vriendin en ik konden gelukkig nog nét de laatste voor ons bewaarde en (zeer speciaal..zie foto) bereidde stokjes naar binnen werken.

En zo'n vuurtje, eten en wat biertjes zijn dan toch wel erg lekker!
Maarja, nóg lekkerder is het om rustig te kunnen slapen.
En dat vind ik maar moeilijk met het idee dat ik een niet sturende auto op pootjes heb.. :?
Dus desondanks een wat draaierig hoofd door het vierde flesje bier toch maar horizontaal onder de auto gegaan.
Met hulp van m'n supergoed meehelpende vriendinnetje de eerste dingen alweer teruggezet.
En al gauw kwamen Bart-Jan en Alberick plus nog iemand waar ik ook al de naam niet meer van weet ( :oops: ) ook nog helpen.
Met (of was het dankzij?) nog wat biertjes en lekker veel flauw geouwehoer kwamen we toch al behoorlijk ver!
De wijzers van de klok ook, want het was ineens 01.30 :D
Bedtijd dus.
's Ochtends 08.00 weer present en meteen weer eronder gekropen.
Met wederom wat hulp zat alles redelijk vlot weer in elkaar.
Daarna door Jaco de boel uit laten lijnen.
En toen bleek dat ook de achteras niet gespaard was gebleven.
Grrrrr... :evil:
Die stond behoorlijk uit het lood door de klap.
Een wiel met toespoor en een wiel met uitspoor zeg maar.. :roll:
Alsof je achterkant je in gaat halen..zoiets.
'50% kans dat je je auto afschrijft als je gaat racen', luidde het antwoord van Jaco op mijn vraag of ik moest gaan rijden of niet.
Tja, dan maar hopen op die andere 50%.
Want om alsnog af te haken dat was geen optie voor mij.
Niet na al dat geklus en alle hulp. No way.
Dus ietwat zenuwachtig toch maar de race gestart (kon uiteraard niets testen voor die tijd).
En ja hoor, hevig getril en gezwabber in iedere bocht, op de lange rechte stukken en bij het remmen.. :o :o
Niet competitief rijden dus dit keer.
Toch nog rondetijden van 2.18.
Maar dat was wel andere koek dan m'n kwalificatietijd in rondje nr. 4 van 2:11.9 :(
Ondanks dat toch relatief lekker kunnen rijden!
100 keer beter dan toekijken!
Tweede race ging pas echt tempootje schildpad: 'Fastest lap Geert Ploeger: 2:25' :lol:
Werd zelfs gelapt door Mark, Arie en Armando.
Maar wederom toch lekker gereden hoe raar dat misschien ook klinkt.
Je leert er wel weer wat bij, qua weggedrag en improviserend stuurwerk.

Samenvattend.
Met recht een SUPER raceweekend en ik ben blij dat ik toch besloot het stuurhuis aan te pakken.
Want daar heb ik weer veel van geleerd, leuke mensen door ontmoet en wederom ervaren dat het clubje Alfa mensen echt super is! 8)
Dus mede-forummers, bouw die racers nou eens af, haal dat papiertje en kom ook want jullie missen echt veel! 8)

Verder veel :thumbs: thumbs: voor Mark Roffels met 4 x eerste plaats!!
Hij was erg gewaagd aan Arie, maar toch ietsje sneller.
Arie nr.2 en Armando nr.3 als ik het goed heb, of misschien Remco S, dat weet ik even niet meer.
Ben nog wel naar de uitreiking geweest maar het duurde echt eeuwen voordat er ook maar iemand het podium op kon..

Genoeg aan de auto te doen dus nog voor de volgende keer, maar ik ga er zeker weer bij zijn!
17 augsutus that is, want ik ben de hele maand juli op vakantie.
Helaas dus geen Spa voor mij.

Bij deze nog wat foto's, filmpjes zal ik later online zetten.

Benieuwd naar de andere bevindingen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn reactie aldaar:
Pfff wat een verhalen zeg (van jou en Dre in het andere topic) :D Goed dat je toch bent gaan rijden op de zondag!

Was helaas niet in de gelegenheid om te komen kijken :(
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Remco S
Guru
Guru

Re: RE: SQUADRA ITALIA super race weekeinde

do jun 14, 2007 06:17

Mijn Turbo motortje blaast weer :P
Klepstelplaatje was van de klepsteel.... :?:

Heb een DVD met foto's toegestuurd gekregen van Joen-Tai Chen, vriend van Bartman.

Ik heb ze op onze site gezet:

www.cannucce.nl/srw

ciao.
Zitten leuke foto's tussen :thumbs:

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

za jun 23, 2007 11:16

In de categorie beter laat dan nooit bij deze nog wat foto's die een vriend van mij heeft gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen die naar Zolder gaan: have fun!
Ik ben er in augustus weer bij (Zandvoort).

Bartman
Guru
Guru

RE: SQUADRA ITALIA naar Zolder

do jun 28, 2007 12:28

De toezeggingen voor Zolder tot nu toe:

Marc en Peter Rietkerk
Michel van de Grinten :!:
Armando dos Santos
Remco Scheffer
Uwe Degner :!:
Bart-Jan Keizer

Wie volgt? :wink:
Laatst gewijzigd door Bartman op do jul 05, 2007 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.

www.squadra-italia.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”