Ja zeker leuk te lezen al die verslagen!!!
Maar waar blijven de foto's??
Er zijn er idd erg weinig te vinden op het gigagroteinternetweb
Maar waar blijven de foto's??
Mijn reactie aldaar:Zo, net terug en maar meteen even een verslagje tikken!
Was op de baan laatste, dus dan maar hiermee de eerste
Wat...laatste tja inderdaad..
Vrijdagavond alvast afgereisd richting Zandvoort.
Om onderweg in een soort einde-der-tijden-armageddon-noodweer terecht te komen
Zelden zoveel vallend water per vierkante cm gezien!
Aangekomen bij Zandvoort stuitte we op een enorme plas water in het tunneltje.
Toch maar proberen.
Ging echt net, scheelde niet veel of alles liep onder.
Een Saab de andere kant op dacht dus ook dat dat kon.
Maar dat kon dus niet..andere gedeelte van het tunneltje was net even dieper..resultaat, een verzopen auto die afsloeg (zie foto).
Inschrijving en keuring alvast in orde gemaakt.
Stond bij Jaco (JSRacing) in de tent die we (m'n vriendin en ik) ook hebben helpen opzetten.
Oe, da's even wat anders dan een tweepersoons campingtentje
Volgende dag (zaterdag) zag het weer er niet echt prettig uit.
Bewolkt en erg vochtig, tegen het miezeren aan.
10.15: kwalificeren. Geen training en slechts een kwartiertje de tijd.
Meteen goed het tempo erin dus maar.
Mark Roffelsen, Marc Rietkerk en naar ik meen Arie en Armando zaten voor mij de eerste rondes.
Begon ze steeds meer in te lopen en werd dus wat overmoedig.
Daar was de vangrail naast de hunzerug het duidelijk niet mee eens en bracht daar dus even een vroegtijdig einde aan..
De baan was nl opvallend glad, iets wat ik toch wat heb onderschat.
Waarom weet ik niet, rubber..vochtig..koud asfalt..geen idee.
Kwam wat te wijd uit in de bocht, raakte over de curbs maar kon alles nog redelijk houden.
Totdat 'ie ineens naar links trok waardoor ik recht op de vangrail aan de andere kant dreigde af te gaan.
Kon gelukkig nog net tegensturen maar niet genoeg.
Beng!..eerst linksvoor en daarna was linksachter aan de beurt.
Onder de streep betekende dat twee afgeschreven velgen, een linkerkoplamp en een linkervoorscherm.
Maarrrr..terugrijden deed mij al vermoeden dat er meer aan het handje was.
Sturen ging erg zwaar en er bonkte van alles.
Terugekomen bleek de diagnose: kapot stuurhuis.
Sturen ging erg zwaar in het midden en hiermee doorrijden was geen optie.
En stoppen..tja dat was voor mij óók geen optie!
Had hier lang naar uitgekeken en ook best wat geld aan uitgegeven.
Zat even te twijfelen om het bijltje er toch maar bij neer te gooien want ja, waar haal je een nieuw stuurhuis vandaan?
Maar na een paar rondes van de eerste wedstrijd gezien te hebben kon ik het niet meer aan.
Er moest en zou gereden worden!!
Jaco had niets liggen.
Maar gelukkig waren daar wederom Marc en Peter (die me al eerder uit de technische brand hadden geholpen)!
Zij hadden er nog eentje liggen in Hoorn en die zouden we na de tweede wedstrijd die avond nog kunnen gaan halen.
Maarja, om een stuurhuis te vervangen moet het motorblok gelift worden.
Zei de een. Nietes, zei de ander.
'Gelukkig' zelf niet door deze technische kennis gehinderd sloot ik me natuurlijk aan bij de welles-zeggers!
Met hulp van de monteurs Pepijn, Alberick (schrijf je dat zo?) en nog meer erg behulpzame mensen waarvan ik de naam even niet meer weet hadden we toch vrij snel het stuurhuis eruit. Erg veel dank nog daarvoor, allen!
Dus zo geschiedde het dat ik met Marc en Peter meereed naar hun loods voor het stuurhuis.
Na ook nog een motorsteun op uiterst acrobatische wijze van een blok afgehaald te hebben (zie foto's) reed ik weer terug naar Zandvoort met de spullen.
De nieuwe motorsteun was namelijk ook nodig na wat te enthousiast gebruik van de krik om het blok te liften..(wel eerst losmaken dus voordat je de krik onder je carter zet.. )
Toen was het inmiddels een uurtje of 22.00 en iedereen zat al fijn aan de BBQ en de Jupiler.
Mijn vriendin en ik konden gelukkig nog nét de laatste voor ons bewaarde en (zeer speciaal..zie foto) bereidde stokjes naar binnen werken.
En zo'n vuurtje, eten en wat biertjes zijn dan toch wel erg lekker!
Maarja, nóg lekkerder is het om rustig te kunnen slapen.
En dat vind ik maar moeilijk met het idee dat ik een niet sturende auto op pootjes heb..
Dus desondanks een wat draaierig hoofd door het vierde flesje bier toch maar horizontaal onder de auto gegaan.
Met hulp van m'n supergoed meehelpende vriendinnetje de eerste dingen alweer teruggezet.
En al gauw kwamen Bart-Jan en Alberick plus nog iemand waar ik ook al de naam niet meer van weet ( ) ook nog helpen.
Met (of was het dankzij?) nog wat biertjes en lekker veel flauw geouwehoer kwamen we toch al behoorlijk ver!
De wijzers van de klok ook, want het was ineens 01.30
Bedtijd dus.
's Ochtends 08.00 weer present en meteen weer eronder gekropen.
Met wederom wat hulp zat alles redelijk vlot weer in elkaar.
Daarna door Jaco de boel uit laten lijnen.
En toen bleek dat ook de achteras niet gespaard was gebleven.
Grrrrr...
Die stond behoorlijk uit het lood door de klap.
Een wiel met toespoor en een wiel met uitspoor zeg maar..
Alsof je achterkant je in gaat halen..zoiets.
'50% kans dat je je auto afschrijft als je gaat racen', luidde het antwoord van Jaco op mijn vraag of ik moest gaan rijden of niet.
Tja, dan maar hopen op die andere 50%.
Want om alsnog af te haken dat was geen optie voor mij.
Niet na al dat geklus en alle hulp. No way.
Dus ietwat zenuwachtig toch maar de race gestart (kon uiteraard niets testen voor die tijd).
En ja hoor, hevig getril en gezwabber in iedere bocht, op de lange rechte stukken en bij het remmen..
Niet competitief rijden dus dit keer.
Toch nog rondetijden van 2.18.
Maar dat was wel andere koek dan m'n kwalificatietijd in rondje nr. 4 van 2:11.9
Ondanks dat toch relatief lekker kunnen rijden!
100 keer beter dan toekijken!
Tweede race ging pas echt tempootje schildpad: 'Fastest lap Geert Ploeger: 2:25'
Werd zelfs gelapt door Mark, Arie en Armando.
Maar wederom toch lekker gereden hoe raar dat misschien ook klinkt.
Je leert er wel weer wat bij, qua weggedrag en improviserend stuurwerk.
Samenvattend.
Met recht een SUPER raceweekend en ik ben blij dat ik toch besloot het stuurhuis aan te pakken.
Want daar heb ik weer veel van geleerd, leuke mensen door ontmoet en wederom ervaren dat het clubje Alfa mensen echt super is!
Dus mede-forummers, bouw die racers nou eens af, haal dat papiertje en kom ook want jullie missen echt veel!
Verder veel thumbs: voor Mark Roffels met 4 x eerste plaats!!
Hij was erg gewaagd aan Arie, maar toch ietsje sneller.
Arie nr.2 en Armando nr.3 als ik het goed heb, of misschien Remco S, dat weet ik even niet meer.
Ben nog wel naar de uitreiking geweest maar het duurde echt eeuwen voordat er ook maar iemand het podium op kon..
Genoeg aan de auto te doen dus nog voor de volgende keer, maar ik ga er zeker weer bij zijn!
17 augsutus that is, want ik ben de hele maand juli op vakantie.
Helaas dus geen Spa voor mij.
Bij deze nog wat foto's, filmpjes zal ik later online zetten.
Benieuwd naar de andere bevindingen!
Pfff wat een verhalen zeg (van jou en Dre in het andere topic) Goed dat je toch bent gaan rijden op de zondag!
Was helaas niet in de gelegenheid om te komen kijken
Zitten leuke foto's tussenMijn Turbo motortje blaast weer
Klepstelplaatje was van de klepsteel....
Heb een DVD met foto's toegestuurd gekregen van Joen-Tai Chen, vriend van Bartman.
Ik heb ze op onze site gezet:
www.cannucce.nl/srw
ciao.