alfa145boxbeugel

...info over een turbo op mij alfa 145 1,7 16v boxer...

di jun 12, 2007 17:11

goeden dan mensen

ik heb sindskort een alfa 145 1,7 16v boxer gekocht omdat ik helemaal gek ben van alfas ..net als mijn vader met zijn alfa 164

hij is gechipt door squadra en zit van voor tot achter een csc uitlaat onder +-150 pk

nu vroeg ik mij af wat het moet kosten om er een turbo op te laten zeten ...geen huge ding of zo.. gewoon 1 waarvoor de zuigers en nokas en zo niet aangepast hoeft te worden

zijn er hier mensen met prijs indicatie en ervaring met turbo`s ??

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: ...info over een turbo op mij alfa 145 1,7 16v boxer...

di jun 12, 2007 17:13

in principe kun je het vergeten.
gebruik de zoekfunctie maar eens...

alfa145boxbeugel

di jun 12, 2007 17:57

vertel ... ik kan er nix over vinden

je kunt niet zegen dat het niet kan bij de boxer techniek want subaru gebruikt het bij hun 2.0 impreza modellen
dus warom zou het niet kunnen bij een alfa blok

allen moet er op maat een wastegate gemaakt worden die goed aansluit
een i.c tje
en een apexi bestuuring van de turbo

ook zou er een olietoevoer gemaakt moeten worden maar dat lijktme het probleem ook niet ....

vertel warom moet ik het vergeten ??

franksud
Advanced Member
Advanced Member

di jun 12, 2007 18:53

Hey :lol:

Wat dacht je van en compressor?? :wink:
volgens mij kan dat wel maar ja het kost wel veel geld helaas!!!!! :cry:
(misschien kan je autodelta :?: )

gr franksud
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: ...info over een turbo op mij alfa 145 1,7 16v boxer

di jun 12, 2007 20:03

je kunt niet zegen dat het niet kan bij de boxer techniek want subaru gebruikt het bij hun 2.0 impreza modellen
dus warom zou het niet kunnen bij een alfa blok
omdat deze motor er voor gemaakt/aangepast is ;)

Begin dan eerst maar eens met andere zuigers en drijfstangen, comperssie omlaag en wat er nog meer bij komt kijken.
In theorie zou het moeten kunnen, kijk eens op het 145 forum. Hier is iemand die het gedaan heeft.

En voor het geval je wil beginnen, sla je spaarvarken maar vast stuk...... zal geen goedkope conversie zijn.
En vergeet vooral niet om ook je remmen aan te passen :!:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 12, 2007 20:44

En vergeet vooral niet om ook je remmen aan te passen :!:
En wat te denken van koppeling, steekassen, het diff, de bak zelf... 'even een turbootje op de motor knopen' lukt alleen in dromenland. Waar wil je de turbo('s?) hebben? Je zit immers met 2 cilinderbanken, dus keuzes te over (theoretisch dan).

En de koeling van het geheel, daar komt misschien ook nog wel wat extra bij kijken.

Geen project om zomaar eens aan te beginnen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AcidStyle

di jun 12, 2007 22:50

ligt eraan hoe gek je het wilt maken natuurlijk, in principe kan het wel maar het zal idd niet eenvoudig zijn. Ik heb in het verleden een meegesleuteld aan een turbo project ve maat van me (was voor een peug 205 gti) std. 1.9 8v met ong 130 pk. Turboconversie was met een eigengemaakt spruitstuk en een t25 turbo ve volvo. Al met al erg leuk en goed te doen moet ik er echter wel bijvermelden dat het erg krap is en dat er in eerste instantie gebruik gemaakt werd ve Apexi SAFC II voor de benodigde extra benzine. Alles op de bank afgesteld en hij kwam op 201 pk aan de wielen op 0,8 bar druk. Echter het blokje ve 205 is iets sterker dan een Alfa Boxer maar ik wil alleen aangeven dat het wel degelijk goed mogelijk is om het zelf te doen mits je handig bent en anders als je het geheel moet laten doen kun je net zogoed overstappen naar een Subaru want dat zal qua kosten niet veel meer uitmaken dan :twisted:

alfa145boxbeugel

wo jun 13, 2007 17:04

het gaat mij er om dat er een turbo op zit mag ook de grote van een reuno 5 gt-r wezen als die maar fluit

en wat denk is dat je met een klijne turbo +- 20 /30 pk winst je geen ander diff nodig hebt toch ?

downpipe en dergelijke is het werk niet...de plaats heb ik ook al ...

en dat va ''Je zit immers met 2 cilinderbanken'' dat snap ik niet want je hebt 1.luchtinlaat en 1 uitlaat

dan hebben je cilinders nix mee temaken toch ?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 13, 2007 17:20

als je ziet hoe fragiel de boxer racemotoren al zijn Ik meen ook dat van boxers de krukas gewoon niet tegen dit geweld kan. Dan ga je dus richting gesmede krukas om mee te beginnen en dan de rest nog....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 13, 2007 18:26

het gaat mij er om dat er een turbo op zit mag ook de grote van een reuno 5 gt-r wezen als die maar fluit

en wat denk is dat je met een klijne turbo +- 20 /30 pk winst je geen ander diff nodig hebt toch ?

downpipe en dergelijke is het werk niet...de plaats heb ik ook al ...

en dat va ''Je zit immers met 2 cilinderbanken'' dat snap ik niet want je hebt 1.luchtinlaat en 1 uitlaat

dan hebben je cilinders nix mee temaken toch ?
Goed, als het allemaal zo makkelijk is: doe het maar! Als je het allemaal al zo goedweet, verbaast het me dat je überhaupt een vraag stelt om te beginnen. Succes!
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op wo jun 13, 2007 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard75
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 18:27

Goed, als het allemaal zo makkelijk is: doe het maar!
wat hij zegt.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 13, 2007 19:07

En wat te denken van koppeling, steekassen, het diff, de bak zelf... 'even een turbootje op de motor knopen' lukt alleen in dromenland. Waar wil je de turbo('s?) hebben? Je zit immers met 2 cilinderbanken, dus keuzes te over (theoretisch dan).
Vandaar ook mijn opmerking.... "en wat er allemaal nog meer bij komt kijken"

En helemaal met je eens dat het eigenllijk geen project is om aan te beginnen.
Dit is echt water naar de zee dragen met een vergiet :roll:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

kai
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 13, 2007 19:56

Het is wel te doen.
Laat je niets wijs maken door experts die het zelf nog nooit hebben geprobeerd.
Een onaangepaste motor kun je natuurlijk voorzien van een compressor of turbo.
Maar slechts met lage turbo druk. En herprogrammering van de computer is een must natuurlijk.
Een dosis gezondverstand en twee rechterhanden komen wel van pas !

Hier wat inspiratie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 14, 2007 01:43

Tuurlijk, alles kan. Kan niet bestaat niet. Maar dat gaat vooral op als je met een goed plan begint. Eerst denken, dan doen. Bezint eer gij begint, enzovoorts. Dat is wat sommige 'experts die het nog nooit zelf gedaan hebben' bedoelen.

Laten we elkaar geen mietje noemen: als je aan zoiets begint, mag je er van uitgaan dat je zeker een half jaar lang niet gaat rijden omdat je aan het experimenteren bent (ik ga er ook even van uit dat je dan een baan en een leven hebt en dus niet 24/7 aan je project kunt werken). Je mag er ook van uitgaan dat je aardig wat geld voor je project hebt klaarliggen. Verder mag je ook wel aardig thuis zijn in metaalbewerking en het betere laswerk.

Zet eens voor de grap op een rijtje wat je aan materiaal nodig heb en wat dat gaat kosten. Doe eens een eerlijke inschatting van het aantal uren dat dit kost. Neem voor beide zaken ook een veiligheidsfactor in gedachten. Bedenk dan nog eens of je dit door wilt zetten.

DIT IS NIET OM JE TE ONTMOEDIGEN OF AF TE ZEIKEN!!!! Maar wees reëel voordat je 'in het wilde weg' over een turbo-conversie begint.

Als je er na een paar maanden en misschien wel duizenden euro's achter komt dat het praktisch niet haalbaar is, is dat verdomd jammer. Zeker als je van te voren al een en ander had kunnen bedenken.

Drongel33
Member
Member

do jun 14, 2007 11:38

Dat het kan is iets wat zeker is, kijk hier even...

Terug naar “Tuning onderwerpen”