Andretti Molletti

RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

di jun 12, 2007 23:32

Oja, budgetair: deze aanpassing kost alleen tijd en de beschikking hebben over een lasapparaat ;)

Andretti Molletti

vr jun 15, 2007 14:20

Sprakeloos!!!
(400 man lezen het maar durven niet te reageren ;) )

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

vr jun 15, 2007 14:21

Sprakeloos!!!
Met stomheid geslagen!
#-o

:wink:
It's not easy, being green (kermit)

Maurizio
Guru
Guru

za jun 16, 2007 19:15

Sprakeloos!!!
Ik heb gewoon geen tijd :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

za jun 16, 2007 19:20

Sprakeloos!!!
Ik heb gewoon geen tijd :lol:
Van jou krijg ik tenminste nog tips via de achterdeur ;)
Wat vindt je van de oplossing voor de draagarm?

jef 75
Guru
Guru

za jun 16, 2007 19:26

die coilover set vind ik best intressant,op de foto zie ik dat de veer niet tegen het chassis zit bovenaan maar een soort veerschotel.
is het chassis hier bovenaan sterk genoeg voor?
en bij deze set komen de torsiestangen te vervallen als ik het goed begrijp? of is het een combinatie van beide voor "extreme" hardheid van de voorkant?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 16, 2007 23:43

Netjes! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Maurizio
Guru
Guru

ma jun 18, 2007 08:21

Coilover versus draagarm:
Afbeelding
Dre, ziet er goed uit. Voor de doe hetzelver/nabouw/afkijker zorg ervoor dat de plaat die erin gelast wordt zoveel mogelijk rond loopt. Aan de voorzijde bij de fusee kogel zal het moeilijk gaan waarschijnlijk. Plaat hoeft niet echt dik te zijn 0.1~1mm is al ok. Goed lassen is wel een vereiste. Zorg er verder voor dat het gat niet te groot wordt, er moet door de ingelaste plaat wel een koker gevormd worden die de buiging kan opvangen.

En Dre ter bescherming van jezelf moet je even vermelden: voor de rest dit is racestuff dus gebruik geheel op eigen risico :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Pedro Cannucce

ma jun 18, 2007 09:51

is het chassis hier bovenaan sterk genoeg voor? en bij deze set komen de torsiestangen te vervallen als ik het goed begrijp? of is het een combinatie van beide voor "extreme" hardheid van de voorkant?
Het setje coilovers van RS is, met bijv. (*70* correctie:) 125kg/cm veren, bestemd om met de torsies samen te werken. Indien je de torsies laat zitten, is het chassis wel hard genoeg. Zowel boven (waar de schokdemper aan het chassis bevestigd is) als onder (de torsie helpt de onderste draagarm "in lijn" te houden). Het is prima mogelijk om deze combinatie goed te krijgen maar het is even zoeken met de hoogte afstelling, zodat ze elkaar goed completeren.

Voor op het circuit hebben wij de torsies verwijderd en 200 kg/cm (dit is te hard voor weggebruik en sommigen vinden het ook te hard voor circuit gebruik) veren op de coilovers gezet. Dit scheelt weer wat massa en is erg handig met hoogte verstelling voor het uitwegen etc. Echter is de gehele voorkant van de 75 hier niet voor gemaakt en naar mijn idee ook niet stevig genoeg voor. Dus hebben we zowel de balken waar de onderste draagarm aan bevestigd zit, als het chassis in de motorruimte verstevigd (doorgelast en buizen naar de rolkooi). Sowieso goed voor het racen natuurlijk, een stugger chassis...
Laatst gewijzigd door Pedro Cannucce op di jun 19, 2007 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jef 75
Guru
Guru

ma jun 18, 2007 20:01

is het chassis hier bovenaan sterk genoeg voor? en bij deze set komen de torsiestangen te vervallen als ik het goed begrijp? of is het een combinatie van beide voor "extreme" hardheid van de voorkant?
Het setje coilovers van RS is, met bijv. 70kg/cm veren, bestemd om met de torsies samen te werken. Indien je de torsies laat zitten, is het chassis wel hard genoeg. Zowel boven (waar de schokdemper aan het chassis bevestigd is) als onder (de torsie helpt de onderste draagarm "in lijn" te houden). Het is prima mogelijk om deze combinatie goed te krijgen maar het is even zoeken met de hoogte afstelling, zodat ze elkaar goed completeren.

Voor op het circuit hebben wij de torsies verwijderd en 200 kg/cm (dit is te hard voor weggebruik en sommigen vinden het ook te hard voor circuit gebruik) veren op de coilovers gezet. Dit scheelt weer wat massa en is erg handig met hoogte verstelling voor het uitwegen etc. Echter is de gehele voorkant van de 75 hier niet voor gemaakt en naar mijn idee ook niet stevig genoeg voor. Dus hebben we zowel de balken waar de onderste draagarm aan bevestigd zit, als het chassis in de motorruimte verstevigd (doorgelast en buizen naar de rolkooi). Sowieso goed voor het racen natuurlijk, een stugger chassis...
bedankt voor de info.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 18, 2007 21:43

Er is een topic op het AlfaBB forum over de montage van de RS Racing kit en dan met name van de Coilover en de bovenste draagarmen (fotos included):

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthr ... light=coil

Er is ook een vergelijkbaar topic over het bouwen van een budget racer - genaamd ROXANNE - inclusief foto's en uitleg van een RS kit en bijv. de montage van brandstof pompen...
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=27358

En een project topic over de bouw van een extreme 75 racer met 3.7 350pk v6 - wederom met RS kit:
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=19322

Zeker goed voor een paar avonden leesplezier voor alle coureurs op de bank (including me!) :lol:

Pedro Cannucce

di jun 19, 2007 09:23

bedankt voor de info.
Graag gedaan, maar ik vergiste me. De standaard voorveren van RS zijn 100, 115 of 125 kg/cm, met als doel samen te werken met de torsies. De waarde van 70kg/cm is voor achter. Excusez-moi...

Andretti Molletti

di jun 26, 2007 21:01

Gisteren en vandaag geworsteld met de torsies. Doel was de neus lager te krijgen.
Door de torsie met een bout en een trekker gemaakt vd metalen dop van een schokdemperbeschermhoeshouder, naar achter te trekken de voorste arm versteld.
Eerst 1 tandje voor.. te weinig... toen achter en voor 18 tandjes (1,5mm per tandje voor én achter)... word ik gebeld.. daarna afgemaakt staat i veel hoger :evil:
Weer versteld..oude hoogte :shock: weeeer versteld en geteld en gechecked...foon... weer te hoog...grrrrrrrrrrr
Vanavond in een keer goed... staat nu een cm of 2 boven het wiel... Volgende keer ga ik dan de veer vd RS set opschroeven tot die draagt en de auto weer een cm omhoog komt.
Jeetje wat een gepiel zeg!!!
Gelijk even met de boormaschine en de knabbelschaar wat uit de achterdeur nog geknabbeld... meer voor het idee van sommige dingen lukken wel en zijn snel gebeurdt!
Nu moet ik de rechterkant nog, maar daar moet ook de bovenste draagarm van verbouwd worden... tsssssss een eigen huis is nooit klaar, maar een racertje ook niet :wink:

TurboMarc
Guru
Guru

di jun 26, 2007 21:03

klar :!:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Andretti Molletti